schrapend geluid

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
catscan

Bij snelheden boven de 120 hoor ik een duidelijk soort geschraap ofzo, steeds een seconde wel en dan niet, dus alsof er iedere keer iets langs iets anders schraapt.

voor de 120 merk je bijna niks(voor 100km/u helemaal niks) maar ga je harder, dan word het steeds erger, dus harder dan 120 rijden zit er niet in.

als ik naar rechts stuur bij die snelheid (flauwe bochte) dan gaat het geluid weg, als ik naar links stuur niet of rechtdoor rij.

Iemand een idee wat het kan zijn? homokineet denk ik niet, wiellager misschien maar waarom dan niet tusen de 0-100? misschien aandrijfas ofzo? steekas?
Haas
Car: Megane RS

zijn je remschijven wat ouder aan de voorzijde? kan wel eens zijn dat t buitenste randje in je blokken loopt te hakken. Zou het sturen niet 123 verklaren, maar heb t zelf al gehad met 3 twingo's en 2 clio's. ff blokken eruit, buitenste rand even afschuren en klaar, geluid weg :)

check dat es ff... :)
catscan

bedankt voor de tip.

weet niet hoe oud ze zijn.

maar dan zou het bij lagere snelheden ook moet zijn?

kan wel even dit checken als ik tijd heb..

iemand meer tips? :)
Haas
Car: Megane RS

ik hoorde het altijd vanaf een kmh van iets van 90 ofzo, of 110.
catscan

oke.. dus toch interessant dan om te controleren.

maar ik dacht vanwege het minder worden met naar rechts sturen dat het iets met het wiellager te maken had. maar volgens mij maakt een lager niet zo een schraap geluid
renecliorsi

als je lager kapot is dan "ratelt" deze. spreek (jammer genoeg) uit ervaring
Plaats reactie