aankoop clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Hardcore RS

hey, ben van plan binnenkort een clio RS aan te schaffen en heb een paar leuke zien staan

Als eerste zag ik deze, echter is deze van een particulier dus zonder enige garantie... dit lijkt me niet zon goed plan of wel?

heeft 144.000 km gelopen
klik

heeft 135.000 gelopen
klik

heb het mankemententopic al totaal doorgelezen en verder ook veel informatie opgedaan.

ik zou graag jullie mening horen over deze auto of als jullie nog leuke clio RS sen weten te staan van rond de 7000 euro hoor ik het graag

Gr sander
MOD
Links aangepast
Hardcore RS

waarom reageert niemand hierop? is het zo'n lastige vraag? ik wil op zeer korte termijn gaan kijken voor een clio.

Dacht dat een forum bestond voor dit soort vragen maargoed... als dit de hulp is die te verwachten staat heb ik liever geen renault.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hoi en welkom hier :)

als je voor een dergelijke auto gaat kijken zou ik altijd vragen naar de historie.

denk dan aan beurten, onderdelen, eigenaren etc.

het is een relatief jonge auto, grote problemen blijven dan vaak uit. let altijd goed op de distributie en bijvoorbeeld waterpomp. dit is een kostbare aangelegenheid als dit vervangen moet worden.

verder kan het nooit kwaad om er een paar te bekijken, zodat je verschillen gaat zien qua onderhoud of algemene technische staat.

je kan ook het rs topic eens doorbladeren om eventuele klachten te zien. wellicht zijn er kenners die met je mee kunnen gaan kijken om je advies te geven.

succes verder :) (Y)
Hardcore RS

dankjewel :worship:

ik ga inderdaad kijken met iemand die hetzelfdde type RS heeft dus weet hoe die hoort te rijden enz.

het topic heb ik al doorgelezen

de ergste punten zijn:

-uitlaat(roest)
-motersteun

opzich beide goed te bekijken/merken

bij beide wagens die te koop staan zit de onderhoudshistorie bij dus dat is mooi

beide wagens hebben rond de 130.000 gelopen dus de distributieriem zou al ruimschoots vervangen moeten zijn(bij 120.000km toch?)

Het algemene ACT clio RS topic heb ik nog niet doorgekeken aangezien er zo superveel offtopic gegaan word dat het geen nut heeft om 50+ pagina's door te lezen als er toch geen nuttige informatie gegeven word!

Verder ga ik uiteraard alle electrische dingen testen aangezien ik weet dat het daar vaak wat minder is bij renault.

Is het btw aan te raden om bij te betalen voor 3 maanden garantie bij het ene bedrijf vragen ze 1500 euro meer voor 3 maanden garantie/onderhoudsbeurt/poetsbeurt, vind dit nogal veel of is dit een normale prijs?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

distributie moet gewoon vervangen zijn voor die km stand inderdaad. zeker bij een hoogtoerige motor. let dan ineens op de waterpomp, anders kan je het geheel nog eens laten vervangen :wink:

steunen kosten redelijk wat geld dus is fijn als die vervangen zijn.

ik zou hem zonder die garantie kopen. als het onderhoud maar gebeurd is. dan kan je altijd bij je dealer in de buurt gaan, of zelf wat klusjes uitvoeren als je dat leuk vind.
Hardcore RS

idd he je gelijk in, is wel een flinke smak geld ja... of wellichht kan ik hem wel met 3 maanden garantie kopen maar zonder die onderhoudsbeurt/poetsbeurt, dat gebeurt tochmaar half als het een afleveringsbeurt is.

distributieriem moet zoiezo al vervangen zijn na 5 jaar toch? ze zijn beide van 2000 dus 2 jaar geleden zouden ze al vervangen moeten zijn.

verer uiteraard even kijken in de koelvloeistof of er smurrie in zit en de auto even op lekages controleren dmv hem op de brug te laten zetten,dan is ook goed de uitlaat te inspecteren.

hoe kun je zien of de waterpomp vervangen is? hoor je lagers daarvan als dat niet is gebeurt?(als ze slecht zijn dan uiteraard) :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de waterpomp word meestal met de distributie vervangen. je zou niet de eerste zijn die de distributie heeft laten vervangen zonder waterpomp, en dat de waterpomp dan na 500km gaat lekken (N)

ik kocht hem geheel zonder garantie, maarja dan kan ik zelf ook wat van auto's.

dat moet je je afvragen, wat doe je als er wat gebeurd? doe je het zelf of ga je naar een garage?
TheoV
Contacteer:

en zelfs al moest je uitlaat er onderuit roesten, dan kan je nog gerust een tijdje voort zonder..

da's wat m'n buurjongen aan het doen is, voor ongeveer anderhalve week ondertussen...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zal wel rally-achtig klinken niet (0)
TheoV
Contacteer:

J-P-S schreef:zal wel rally-achtig klinken niet (0)
valt nog mee.. alleen best wel luid.. ik kan hier eender waar in huis horen wanneer hij bijna thuis is, wanneer hij thuis is, en wanneer hij weer vertrekt.....

k hoor em toch wel (als ik gewoon binnen in huis zit) nog een metertje of 4-500 rijden..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

valt nog mee dan, mij horen ze van 2 straten verder komen (0)

maar laten we ontopic gaan :beer: :)
Hardcore RS

haha >-)

maar kan best wat zelf maar denk dat het meeste wat mis kan gaan electrisch is, nou daar kun je zelf vrij weinig aan doen.

bij mn swift gti die ik nu heb nooit motorische problemen gehad @283000km :~ dus was het niet echt nodig om zelf wat te doen haha
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nja, electrisch kan je met behulp van dit forum ook wel een heel eind komen. je hebt 1500 euro om eventueel te repareren he, mocht er wat misgaan :)
Hardcore RS

idd heb je gelijk in.

hoe zit het eigelijk met de verzekering, ben pas 20 namelijk en heb geen schadevrije jaren door klein ongelukje met de swift :( krijg ik hem dan wel verzekerd, en welke is de goedkoopste verzekering?

woon in noord brabant btw
Jean-Paul-S
Über-Spammer

moet je even je agent bellen, het verschilt namelijk per verzekering. denk dat een rs je toch wel een aardig bedrag gaat kosten als je geen schades hebt gehad :wink:
Hardcore RS

dit zegt orion direct

WA premie: € 550,-
Wa Beperkt casco premie: € 898,-
All Risks premie: € 1608,-
U heeft gekozen voor:

Aanvullende dekkingen: Geen

met juiste kenteken erbij en 0 schadevrije jaren
Jean-Paul-S
Über-Spammer

altijd schade inzittenden erbij nemen :wink:

is toch 898 euro, veel geld. maarja wat wil je met een snelle auto. ik zit nu op 45% door collectief verzekerd te zijn, 20 jaar en met clio 16v. betaal 27 euro per maand wa + schade inzittenden :)

scheelt he :wink: :)
Hardcore RS

idd heb je gelijk in, maar hoef hem niet tegen diefstal te verzekeren dus dat is 550 euro + 27,95 voor inzittende verzekering.

dus dat is wel toe doen rond de 50 euro per maand, ik betaal nu 73 bij fortis voor mn swiftje (S)
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

De Distributie moet om de 2 jaar/60.000km vervangen worden(phase1 is er verschil?)
kijk de versnellingsbak goed na op lekkage of andere sporen Test hem onder het proefrijden je kennis zal wel weten oftie naar behoren schakelt. Vervangen is een duur geintje
GJ
Car: Megane 4 RS

Adrian schreef:De Distributie moet om de 2 jaar/60.000km vervangen worden(phase1 is er verschil?)
kijk de versnellingsbak goed na op lekkage of andere sporen Test hem onder het proefrijden je kennis zal wel weten oftie naar behoren schakelt. Vervangen is een duur geintje
Waar haal jij die 2 jaar vandaan :s
Volgens mij is het iets van 5 jaar.
RoyH

2 jaar lijkt me een beetje erg enthousiast en duur :P Is het niet iets van xxx kilometers en anders inderdaad 5 jaar wat de rest hier zegt?

Trouwens, hoe zie je bijvoorbeeld of een waterpomp vervangen is? Niet dat ik een RS ga kopen nu maar toch :)
Reno-loos
Haas
Car: Megane RS

alsie blinkt issie nieuw ;) Naar mijn idee kun je dat lastig zien. Eventueel aan de pakking, maar ide steekt er ook maar amper langsop. Daarbij, een pompie kost je nog geen 4 tientjes, dus als je de boel vervangt, neem dan altijd je waterpomp mee, zit je veilig!
Adrian
Contacteer:

Ik weet ook niet of het klopt maar dit stond in het onderhoudsprogramma dus dat nam ik voor juist aan

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... wgrewg.jpg[/img]
Hardcore RS

vreemd idd ik d8 ook 5 jaar 2 jaar vind ik wel heeel snel |:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik doe normaal 3 a 4 jaar afhankelijk van de km's.

2 jaar is te snel en zeker niet nodig. 120000 is wel de limit denk ik zo.
Sander2

En dit zegt mijn boekje :

[img]http://home.planet.nl/~groe1991/Images/onderhoud.jpg[/img]
Adrian
Contacteer:

ja ik weet het ook niet 8) de Reno dealer moet dan uitsluitsel geven wel apart dat ze verschillende termijnen geven
Adrian
Contacteer:

Is er nog verschil tussen de Phase 1,2,3? mijn boekje gaat over de Phase 1
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Mijn RS phase 1 moet om de 120.000 km of 5 jaar. Dat zegt mijn Renault dealer en het boekje. Hij is dan ook toen geweest. Het is inderdaad een nogal prijzige operatie, maar gelukkig niet te vaak dus. (2 jaar lijkt mij echt veel te kort!)

Ik heb mijn RS toen ik 21 was all-risk verzekerd (en ik had 1 schade van mijn eerste auto) en ja dat is erg prijzig (maar hij was toen vrij nieuw dus het waard). Het belangrijkste is dat
1) hij is wel te verzekeren hoor.
2) veel verschillende offertes aanvragen want de prijzen lopen zeer uiteen.

Je Swift en de RS zullen vrij weinig schelen qua verzekering (wel ietsje hoger), dus reken om zo'n 10% meer dan je nu betaald.
Hardcore RS

ok dankjewel voor de reacties! ga vrijdag kijken! heb al geregeld dat hij daar bij een garage op de brug mag
Hardcore RS

Vrijdag ga ik kijken voor een clio RS :worship:

heb meteen geregeld dat hij op de brug mag, dus kan ik mooi bekijken wat er allemaal mis is,

-hoe kun je btw zien of homokineten versleten zijn? zie je dat aan de rubber hoes die eromheen zit?

- fuseekogels kun je zien of er speling op de wielen zit he?

wiellagers zijn vervangen bij de APK vorige maand.

hij heeft 144.000km gelopen, wanneer is meestal de koppeling versleten?
Mark van Nierop
Contacteer:

Homokineten hoor je als je bij een proefrit b.v een abrupte stuurbeweging maakt, dan kan je een roffelend geluid horen nabij de wielen

Fuseekogels kun je speling meten als de wielen zijn opgekrikt en dan horizontaal aan je wiel gaan ''hangen'' :D (heen en weer bewegen)

En watbetreft de slijtage van je koppeling is moeilijk te zeggen, ligt er helemaal aan hoe de vorige eigenaar er mee heeft gereden (veel op het pedaal of vaak in de file gestaan ofzo)
Hardcore RS

hoe is het beste te testen of d ekoppeling nog 100% goed is??
Mark van Nierop
Contacteer:

50 rijden in de 5de versnelling ne dan opt gas gaan, als de auto dan schokt/stotterd met optrekken is de koppeling nog wel ok
(maar geeft geen garantie dat ie b.v nog heel lang mee gaat, tis een moment opname he :wink: )
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Hardcore RS

maar dan rijd je toch laag in toeren, dan zie je alleen of de moter veel koppel heeft, weinig koppel is schokken veel koppel is gewoon trekken?? toch :~
Plaats reactie