
ACT: Twingo I
Immer wieder die verdammte Holländer
zouden gullwing doors niet veel mooier zijn?
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een phase 2 twingo.
Vanmiddag heb ik een phase 3 middenconsole met bekerhouders gekocht.
Net even gekeken hoe ik dit het beste kan monteren. Onder mijn huidige console zit de airbag computer met een beugel er over. Geen problemen tot zo ver dit is makkelijk te verplaatsen. Maar dan, hoe zet ik dat console vast? Op het duitse twingo forum las ik iets over vast kitten maar dat lijkt mij niet echt de meest ideale oplossing.
Tips zijn welkom!
Ik heb een phase 2 twingo.
Vanmiddag heb ik een phase 3 middenconsole met bekerhouders gekocht.
Net even gekeken hoe ik dit het beste kan monteren. Onder mijn huidige console zit de airbag computer met een beugel er over. Geen problemen tot zo ver dit is makkelijk te verplaatsen. Maar dan, hoe zet ik dat console vast? Op het duitse twingo forum las ik iets over vast kitten maar dat lijkt mij niet echt de meest ideale oplossing.
Tips zijn welkom!
Goffer, niet alles verklappenRonnie schreef:Waarschijnelijk reageert Jacco wel ff, die had hier beugeltjes voor gemaakt meen ik.

2 van zulke beugeltjes als de vorm hieronder, zonder het puntje natuurlijk

(Handig, de spaties die niet werken als je een post maakt

_
.|_
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
1 kant vast maken bij de airbag computer neem ik aan en de andere in die gaatjes die in de houder zitten?
Kom ik dan niet in de problemen met de pookzak monteren?
Om het te verduidelijken heb ik even de foto er bij gezet.
[img]http://home.kabelfoon.nl/~wever10/20062007.jpg[/img]
Kom ik dan niet in de problemen met de pookzak monteren?
Om het te verduidelijken heb ik even de foto er bij gezet.
[img]http://home.kabelfoon.nl/~wever10/20062007.jpg[/img]
Ik weet niet of die airbag computer in de weg zit.Twingo_maarten schreef:1 kant vast maken bij de airbag computer neem ik aan en de andere in die gaatjes die in de houder zitten?
Die heb ik namelijk niet

Ff passen en meten voor het beugeltje, dan met smalle vingertjes boutje moertje erop...
Nee, die klik je er gewoon bovenopKom ik dan niet in de problemen met de pookzak monteren?

Je oude kun je niet gebruiken he

Niet nodig, ik weet hoe het zitOm het te verduidelijken heb ik even de foto er bij gezet.


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
is wel gaaf maar dan kan ik niet uitof instappen als iemand naast mij parkeert haha!TheoV schreef:zouden gullwing doors niet veel mooier zijn?
wel als je ze tot halfweg je dak laat gaan, en dan eventueel je instap-trede wat verhoogt. dan heb je niet meer ruimte nodig dan met een gewone deurSpiNd0o schreef:is wel gaaf maar dan kan ik niet uitof instappen als iemand naast mij parkeert haha!TheoV schreef:zouden gullwing doors niet veel mooier zijn?

ik zou het zelf doen bij mijn tut, maar dat mag niet van de keuring...en d's wat drastisch om elk jaar weer om te bouwen..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Moet je ook direct een soort van rolbeugel inlassen, anders is je dak nooit sterk genoeg om het gewicht van de deuren op te vangen.TheoV schreef:wel als je ze tot halfweg je dak laat gaan, en dan eventueel je instap-trede wat verhoogt. dan heb je niet meer ruimte nodig dan met een gewone deurTheoV schreef:zouden gullwing doors niet veel mooier zijn?
..
instaphoogte van de originele gullwings was zo hoog omdat ze de sterkte van de dorpels nodig hadden om de stijfheid van de auto te garanderen. De deuren zijn daarna uit noodzaak geboren....
Project: GTT Blue Sport
welja, uiteraard.. maar t lijkt me makkelijker om extra verstevigingen enzo in het midde van je dak te krijgen dan in je a-stijl (voor LSD)Frits schreef:Moet je ook direct een soort van rolbeugel inlassen, anders is je dak nooit sterk genoeg om het gewicht van de deuren op te vangen.TheoV schreef:wel als je ze tot halfweg je dak laat gaan, en dan eventueel je instap-trede wat verhoogt. dan heb je niet meer ruimte nodig dan met een gewone deurTheoV schreef:zouden gullwing doors niet veel mooier zijn?
..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Bij de standaard LSD-deuren sets zitten geen verstevigingen bij. Vraag blijft of het daar voor ook nodig is of niet.TheoV schreef:welja, uiteraard.. maar t lijkt me makkelijker om extra verstevigingen enzo in het midde van je dak te krijgen dan in je a-stijl (voor LSD)Frits schreef:Moet je ook direct een soort van rolbeugel inlassen, anders is je dak nooit sterk genoeg om het gewicht van de deuren op te vangen.TheoV schreef:wel als je ze tot halfweg je dak laat gaan, en dan eventueel je instap-trede wat verhoogt. dan heb je niet meer ruimte nodig dan met een gewone deurTheoV schreef:zouden gullwing doors niet veel mooier zijn?
..
Project: GTT Blue Sport
ja, maar van wat ik heb horen zeggen, zijn twingo deuren veels te zwaar om zomaar ls deuren op te monteren...
toch zijn er mensen die het doen! Las dat je ze kon afstellen op druk en hoek enzo, lijkt me nog steeds gaaf 

Pak nou eerst es een deur uit je auto, moertje los en clipje weg en je tilt hem er zo uit...
Met 2 man om hem terug te zetten, die kregen zijn echt loeizwaar
De mijne nog iets zwaarder als gemiddeld door de zware deurbakken en dito speakers

Met 2 man om hem terug te zetten, die kregen zijn echt loeizwaar

De mijne nog iets zwaarder als gemiddeld door de zware deurbakken en dito speakers


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
haha hij staat te koop maar twijfel nog steedsChris@R5 schreef:Je doet 'm toch weg??


haha nou laat hem nog ff te koop staan maar ik ben beetje bot elke keer als iemand belt die geinteresseerd is haha dan denk ik bij mezelf, wil mijn motorkap nog laten doen en wielkasten laten uitrollen achter zodat mijn achterbank er weer in kan of wil stellage bouwen voor mijn versterkers en sub blabla blijf bezig!
je kan em ook gewoon te koop zetten, en er belachelijk veel voor vragen.. als ie weg gaat heb je er iets aan, als ie blijft, heb jij je autootje 
als je'm weg doet voor een "normale" prijs, ga je'r spijt van hebben...

als je'm weg doet voor een "normale" prijs, ga je'r spijt van hebben...
heb hem nu te koop staan voor 2800, 1000 euro erbij en kan een mooie zwarte clio 2 kopen met net ton op de teller. Als ze eronder bieden kan ik er niks mee en doe ik het nietTheoV schreef:je kan em ook gewoon te koop zetten, en er belachelijk veel voor vragen.. als ie weg gaat heb je er iets aan, als ie blijft, heb jij je autootje
als je'm weg doet voor een "normale" prijs, ga je'r spijt van hebben...

geen idee, dacht het wel. clio 2 phase 1 zwart, nouja ze wilde er 4000 voor. ding heeft geen airco maar verder, leuk ding! kreeg er zelfs gratis een renault brand blussertje bij 

weet iemand waar ze strakke skirts verkopen? dan bedoel ik geen jap-style, raceline of die aller eerste, liefst laag en strak maar mag ook anders, zoals die van rontwingo geloof ik 

weet iemand trouwens of je die kleine handvaten van een 5gtt ook op een twingo kan zetten?
Ik hoop deze set skirts een keer te vinden. Die vind ik erg mooi staan bij m'n voorbumper.SpiNd0o schreef:weet iemand waar ze strakke skirts verkopen? dan bedoel ik geen jap-style, raceline of die aller eerste, liefst laag en strak maar mag ook anders, zoals die van rontwingo geloof ik
en anders deze maar
Volgens mij niet, maar waarom zou je dat willen?SpiNd0o schreef:weet iemand trouwens of je die kleine handvaten van een 5gtt ook op een twingo kan zetten?

PM terug

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
handvaten van 5 zijn klein en recht, niet zo'n knaken bolletje als bij twingo