ACT: Clio I
Ik heb een goed setje veren nu, maar ook een volgende vraag.
Vandaag even de auto gewassen, en toen ontdekte ik iets raars;
De rode lak is op veel plaatsen (dak, achterklep, motorkap) erg dof. Als ik er een aantal seconden stevig overheen wrijf, komt er een spiegeling in de lak. Ik kan mezelf weer zien. Mijn vingers zitten vervolgens onder een roestbruin-kleurige aanslag.
Nu is mijn vraag, weet iemand waarmee deze auto ooit is behandeld (hij is ooit opgepoetst aan de rode aanslag op de plastic delen te zien)? Is het toevallig commandant ofzo?
En wat kan ik het beste doen om de auto weer helemaal glanzend te krijgen?
Alvast bedankt,
Wouter
Vandaag even de auto gewassen, en toen ontdekte ik iets raars;
De rode lak is op veel plaatsen (dak, achterklep, motorkap) erg dof. Als ik er een aantal seconden stevig overheen wrijf, komt er een spiegeling in de lak. Ik kan mezelf weer zien. Mijn vingers zitten vervolgens onder een roestbruin-kleurige aanslag.
Nu is mijn vraag, weet iemand waarmee deze auto ooit is behandeld (hij is ooit opgepoetst aan de rode aanslag op de plastic delen te zien)? Is het toevallig commandant ofzo?
En wat kan ik het beste doen om de auto weer helemaal glanzend te krijgen?
Alvast bedankt,
Wouter
-
- Contacteer:
zal wel kleurwax geweest zijnDe rode lak is op veel plaatsen (dak, achterklep, motorkap) erg dof. Als ik er een aantal seconden stevig overheen wrijf, komt er een spiegeling in de lak. Ik kan mezelf weer zien. Mijn vingers zitten vervolgens onder een roestbruin-kleurige aanslag.
ik gebruik meestal Gold Class Clear Coat Liquid Wax
473ml - 21.99
[img]http://meguiars.nl/images/specs/G7016_L.gif[/img]
evt voorbehandelen met een polijst.
-
- Contacteer:
'k neem aan dat er nog wel blankelak op zit? dan gewoon poetsen
hier staan beschrijvingen van al hun producten.... http://meguiarsonline.com/Default.aspx
is echt goed spul
hier staan beschrijvingen van al hun producten.... http://meguiarsonline.com/Default.aspx
is echt goed spul

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
ligt er aan hoe handig je bent.
Moet normaal gesproken met een halve dag klaar kunnen zijn in mijn ogen..
Moet normaal gesproken met een halve dag klaar kunnen zijn in mijn ogen..
Project: GTT Blue Sport
uurtje werk... half uur als t niet te netjes hoeft 

-
- Contacteer:
weet er iemand hier of de uitlaten van d clio 1.9d en 19 1.9d
hetzelfde zijn ??
heb hier een clio en 19 1.9d staan maar van de 19 is de downpipe
aan vervanging toe en onder de clio zit een goede.
Scheelt me meten als iemand dit weet
Bvd
hetzelfde zijn ??
heb hier een clio en 19 1.9d staan maar van de 19 is de downpipe
aan vervanging toe en onder de clio zit een goede.
Scheelt me meten als iemand dit weet

Bvd
ff op http://www.hbase.nl de onderdeelnr's vergelijken, dan weet je het.
Wie kan mij helpen?
Ik ben op zoek naar de kleurcode van mijn auto, Ik kan het nergens vinden.
Het gaat mij om de code zodat ik een kleurstick kan halen bij de halfords Misschien iemand met dezelfde kleur die ook zo'n stick heeft?
Alvast bedankt
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCDPN8VJ.jpg[/img]
Ik ben op zoek naar de kleurcode van mijn auto, Ik kan het nergens vinden.
Het gaat mij om de code zodat ik een kleurstick kan halen bij de halfords Misschien iemand met dezelfde kleur die ook zo'n stick heeft?
Alvast bedankt
boven de rechterkoplamp
driecijferig nummer als ik het goed zeg uit mijn hoofd: 3e regel aan de linkerkant.
driecijferig nummer als ik het goed zeg uit mijn hoofd: 3e regel aan de linkerkant.
Nu een nadere vraag, De touwtjes van mijn hoedenplak komen de achterklep uit als die dicht is hoe kan ik dit verhelpen?
Koortjes inkorten of misschien wat mindere flexibele koortjes gebruiken.
Ik neem aan dat die probleem bij alle clio is??
Koortjes inkorten of misschien wat mindere flexibele koortjes gebruiken.
Ik neem aan dat die probleem bij alle clio is??
hoedenplank losmaken van de achterklep en touwtjes naar binnen leggen 
Betreft die kleurcode: rechts in de ovaal in het midden staan 3 cijfers

Ik kan er geen wijs uit er stonden zoveel codes.Haas schreef:hoedenplank losmaken van de achterklep en touwtjes naar binnen leggen
Welke is het nu
In de ovaal stond
C57t
SR783 E35
ZA 22Z QH1
F016837
Links stonden ook een hoop codes en dar was er wel 1 van met 3 cijfers namelijk
ABE F 543
Welke zou het zijn??
Ik gok op 783! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Oke dan ga ik daar blind vanuitARNO16V schreef:Ik gok op 783!
FF een andere vraag
Ik zou graag mijn stootstrips aan de zijkant (zie foto) in dezelfde kleur willen spuiten als mijn auto.
Hoe kan ik dat het beste doen? Eerst opschuren en daarna in de grondverf en dan spuiten??
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb hier wat op gevonden, Ik zag het op een ander forum staanWedelman schreef:heb ik ook... niks aan te doen, gewoon even opletten bij het dichtdoen...
Gewoon de ruimte waardoor het touwtje loopt wat vergroten zodat het wat soepeler erdoor loopt dan onder de hoedenplank tegen het knoopje een stukje daklood. Zodra je nu de klep dicht doet zakt het touwtje doormiddel van het lood naar beneden en komt hij niet meer tussen de klep.
Ik had hier net toevallig een topic over gemaaktRichard schreef:Ik heb hier wat op gevonden, Ik zag het op een ander forum staanWedelman schreef:heb ik ook... niks aan te doen, gewoon even opletten bij het dichtdoen...![]()
Gewoon de ruimte waardoor het touwtje loopt wat vergroten zodat het wat soepeler erdoor loopt dan onder de hoedenplank tegen het knoopje een stukje daklood. Zodra je nu de klep dicht doet zakt het touwtje doormiddel van het lood naar beneden en komt hij niet meer tussen de klep.

J ekan ook effe 2 nieuwe touwtjes halen bij de dealert, die weer elastisch zijn 

als het mooi weer is worden die gespoten bij mij 
Ik laat het spuiten door een maat van mij!
Hey,
hoe moet ik nou de gril van me clio 1 ph1 verwijderen? links en rechts lijken van die knopjes te zitten maar die krijg ik niet ingedrukt!
hoe gaat dus de gril los van de koplamp?
hoe moet ik nou de gril van me clio 1 ph1 verwijderen? links en rechts lijken van die knopjes te zitten maar die krijg ik niet ingedrukt!
hoe gaat dus de gril los van de koplamp?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Het zijn kapjes, die moet je er eerst uithalen/uitwippen. Daarna zit ie alleen nog geschroefd. Dat moet wel lukken toch? 
Project: GTT Blue Sport
-
Ik heb de Clio laten keuren bij de dealer (stom) Paar dagen later telefoontje, de Clio was afgekeurd. Achterwiellager en een gebroken veer links voor. Auto meegenomen, veer besteld voor 123 euro, gebroken veer gedemonteerd. Niet gebroken dus. De coating was gaan schilferen ter plaatse van de schotel, maar de veer zelf was nog intact. De nieuwe veer is speciaal besteld en wordt niet terug genomen. Ik heb dus wel voor Jan lul een veer besteld van 123 euro. Maak ik kans op dit te verhalen op de dealer?
waarschijnlijk niet... 
Maar issie echt nog compleet intact? Vaak als er een stuk af is, kun ej dat zien, doordat de schotels niet netjes meer aansluiten aan de einden van de veer.

Maar issie echt nog compleet intact? Vaak als er een stuk af is, kun ej dat zien, doordat de schotels niet netjes meer aansluiten aan de einden van de veer.