16v motorkap

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

als ik een 16v motor in mijn rsi zet. moet daar de motorkap ook bij. of is dit blok even groot als de rsi?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

renecliorsi schreef:als ik een 16v motor in mijn rsi zet. moet daar de motorkap ook bij. of is dit blok even groot als de rsi?
Het kan wel met de originele kap. Moetne alleen wat aanpassingen aan gedaan worden. Volgens mee weet bart V je hier wel meer over te vertellen. Voor de koeling van je spruitstuk is het eigenlijk beter om een 16v kap te monteren.
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

thnx. zal hem wel even opzoeken en pm-en

zou wel jammer zijn. het kost ten eerste extra geld (of hij moet toevallig in de goede kleur zijn).
en de "wolf in schaapskleren look" gaat er een beetje vanaf :)
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

misschien bral ik nu ook maar wat, maar wat samco slangen of een grotere radiator helpen misschien ook :)

wel uiteraard iets duurdere optie :p
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Verklaar je eens nader. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

denk dat je dan cupsteunen niet moet vergeten, in ieder geval wel versterkte/nieuwe anders heb je zo een deuk in je motorkappie :)
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

Dennis_16v schreef:misschien bral ik nu ook maar wat, maar wat samco slangen of een grotere radiator helpen misschien ook :)

wel uiteraard iets duurdere optie :p
verklaar je idd eens nader
Haas schreef:denk dat je dan cupsteunen niet moet vergeten, in ieder geval wel versterkte/nieuwe anders heb je zo een deuk in je motorkappie :)
toevallig in de vorm van een spruitstuk ? :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

het heeft een heel klein voordeel qua koeling, die motorkap. een andere radiator ook, maar dat is altijd krap qua inbouw.

het ging oorspronkelijk om het wel of niet passen van de kap, niet de kleine voordelen qua koelen.

die deuk? die ziet uit als een rsi inlaatspruitstuk :lol:
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

Maus schreef:Verklaar je eens nader. :)
ivm koeling en grootte v/d kap :)
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

de binnenkant krapper is bij de 16v. het oppervlak is evengroot :)
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

ik heb bart v even een pm gestuurd. die zegt dat het wel kan met de originele kap, maar dat je dan op de plek van het spruitstuk een stuk uit het binnenwerk moet slijpen... (dus hij verliest dan wel stevigheid ben ik bang)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

valt wel mee hoor. komt toch geen grote kracht op te staan :)
Plaats reactie