16v motorkap
-
als ik een 16v motor in mijn rsi zet. moet daar de motorkap ook bij. of is dit blok even groot als de rsi?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Het kan wel met de originele kap. Moetne alleen wat aanpassingen aan gedaan worden. Volgens mee weet bart V je hier wel meer over te vertellen. Voor de koeling van je spruitstuk is het eigenlijk beter om een 16v kap te monteren.renecliorsi schreef:als ik een 16v motor in mijn rsi zet. moet daar de motorkap ook bij. of is dit blok even groot als de rsi?
Project: GTT Blue Sport
-
thnx. zal hem wel even opzoeken en pm-en
zou wel jammer zijn. het kost ten eerste extra geld (of hij moet toevallig in de goede kleur zijn).
en de "wolf in schaapskleren look" gaat er een beetje vanaf
zou wel jammer zijn. het kost ten eerste extra geld (of hij moet toevallig in de goede kleur zijn).
en de "wolf in schaapskleren look" gaat er een beetje vanaf

-
misschien bral ik nu ook maar wat, maar wat samco slangen of een grotere radiator helpen misschien ook
wel uiteraard iets duurdere optie

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
denk dat je dan cupsteunen niet moet vergeten, in ieder geval wel versterkte/nieuwe anders heb je zo een deuk in je motorkappie 

-
verklaar je idd eens naderDennis_16v schreef:misschien bral ik nu ook maar wat, maar wat samco slangen of een grotere radiator helpen misschien ook![]()
toevallig in de vorm van een spruitstuk ?Haas schreef:denk dat je dan cupsteunen niet moet vergeten, in ieder geval wel versterkte/nieuwe anders heb je zo een deuk in je motorkappie

-
- Über-Spammer
het heeft een heel klein voordeel qua koeling, die motorkap. een andere radiator ook, maar dat is altijd krap qua inbouw.
het ging oorspronkelijk om het wel of niet passen van de kap, niet de kleine voordelen qua koelen.
die deuk? die ziet uit als een rsi inlaatspruitstuk
het ging oorspronkelijk om het wel of niet passen van de kap, niet de kleine voordelen qua koelen.
die deuk? die ziet uit als een rsi inlaatspruitstuk

-
ivm koeling en grootte v/d kapMaus schreef:Verklaar je eens nader.

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
-
- Über-Spammer
de binnenkant krapper is bij de 16v. het oppervlak is evengroot 

-
ik heb bart v even een pm gestuurd. die zegt dat het wel kan met de originele kap, maar dat je dan op de plek van het spruitstuk een stuk uit het binnenwerk moet slijpen... (dus hij verliest dan wel stevigheid ben ik bang)
-
- Über-Spammer
valt wel mee hoor. komt toch geen grote kracht op te staan