Ik heb een vraag betreft koni dempers. Ik wil deze namelijk monteren onder mijn clio 1.8 16v uit 1992.
Nu heeft een bedrijf hier in de buurt een aantal sets te koop (koni rood). Maar deze heeft hij deze alleen voor de 1.8 rsi en 1.2 en 1.4. Maar nu mijn vraag dus of die van de rsi (of een ander model) onder de mijne kunnen passen.
Wie weet of dit mogelijk is?
Gr,
Dennis
Koni Dempers
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
De dempers van een RSI moeten wel passen, maar wil jij jouw auto omhoog hebben dan? Deze dempers zijn inprincipe 3 cm LANGER!. Dus je schiet er niets mee op. 
Daarbij gaan de meesten hier voor Koni geel ipv rood. Geel (is volgens mij) af te stellen in tegenstelling tot de rode.
Daarbij gaan de meesten hier voor Koni geel ipv rood. Geel (is volgens mij) af te stellen in tegenstelling tot de rode.

-
De bedoeling is eigenlijk mijn clio verlagen icm verlagingsveren en deze koni dempers. Deze rode exemplaren zijn in hardheid verstelbaar vertelde hij mij.
Maar kan ik deze rode exemplaren dan niet voorzien van kortere veren en zo dan mijn auto verlagen?
Maar kan ik deze rode exemplaren dan niet voorzien van kortere veren en zo dan mijn auto verlagen?
-
- Contacteer:
Die gele kan je van boven af verstellen dat kan dacht ik niet met die rode, die rode zijn minimaal te verstellen.
Kortom voor zover ik weet, koni rood is lekker sportief en geel is heel sportief.
Ik heb denk ik binnenkort nog een nieuw setje koni geel over mocht je intresse hebben PM me dan maar even.
Kortom voor zover ik weet, koni rood is lekker sportief en geel is heel sportief.
Ik heb denk ik binnenkort nog een nieuw setje koni geel over mocht je intresse hebben PM me dan maar even.
Zijn die gele koni's ook af te stellen zodat ze even lang zijn als orginele 16v veren+dempers?
Omdat ik er nu 16" onder heb liggen en niet verder kan zakken.
Omdat ik er nu 16" onder heb liggen en niet verder kan zakken.
-
- Über-Spammer
hoe laag je gaat kan je alleen afstellen met je veren. de afstelling zit hem in de demping van je schokbrekers 

Ik heb er nu orginele veren + dempers onder zitten, maar ik zou dus de orginele veren kunnen gebruiken in combinatie met koni gele dempers??J-P-S schreef:hoe laag je gaat kan je alleen afstellen met je veren. de afstelling zit hem in de demping van je schokbrekers
Weet iemand dit?Niels-16v schreef:Ik heb er nu orginele veren + dempers onder zitten, maar ik zou dus de orginele veren kunnen gebruiken in combinatie met koni gele dempers??J-P-S schreef:hoe laag je gaat kan je alleen afstellen met je veren. de afstelling zit hem in de demping van je schokbrekers
Dank, dit wilde ik even weten.
Ik heb er nu 16" velgen met 195-45 banden onder liggen en dit sluit mooi aan, alleen de standaart dempers zijn wel op hun einde.
Dus als iemand nog een setje koni dempers heeft liggen...
Ik heb er nu 16" velgen met 195-45 banden onder liggen en dit sluit mooi aan, alleen de standaart dempers zijn wel op hun einde.
Dus als iemand nog een setje koni dempers heeft liggen...

weet iemand waar ik zo'n setje voordelig kan kopen?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Wat wil je hebben dan en voor welke wagen ??
Koni geel tbv Clio (en dan welk type + bouwjaar ???)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Koni geel dempers voor clio 1.8 16v van 92' (voorkant)Arco schreef:Wat wil je hebben dan en voor welke wagen ??
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
8710-1301SPORT KONI RENAULT CLIO 1,8 16V 92-V
159,12 ex. BTW per stuk
+/- 25% korting.
Kom je uit op 280.- euro incl. BTW per set. Nieuw in doos.
Als het meezit kan ik ze deze week binnen hebben.
159,12 ex. BTW per stuk
+/- 25% korting.
Kom je uit op 280.- euro incl. BTW per set. Nieuw in doos.
Als het meezit kan ik ze deze week binnen hebben.
-
- Contacteer:
en dat is dan dus alleen de voorkant en ex veren ???
Ik heb de koni's binnen, weet iemand of er om de zuigerstang iets van rubber moet zitten voor bescherming tegen corrosie e.d.?
weet iemand dit?Niels-16v schreef:Ik heb de koni's binnen, weet iemand of er om de zuigerstang iets van rubber moet zitten voor bescherming tegen corrosie e.d.?
Verkopen ze die bij de gewone automaterialenboer?Merijn schreef:Ja, daar hoort een rubberen berenlul omheen...(vakterm, heb ik begrepen.
)
Monroe verkopen ze ook bij de automaterialenzaak, ik kijk wel ff.
thnx voor de snelle reactie
thnx voor de snelle reactie