een vriend van me had dat met zijn versterker aan de hand. hij heeft er toen een condensator bijgezet en toen was het opgelost. echter ik weet niet of jij dat ook hebt?Jeroen Wigger schreef:Vraagje mensen....
Als ik mijn radio aan heb en de tuner speelt op FM, gaat als ik de Xenon verlichting aan zet, de zender storen?????
Ik heb m'n omvormer voor de Xenon aan de bestuurderskant op de zwarte plastic kap zitten van de zekeringen en relais... Naar mijn idee moet daar dan wel storen? maar vind 't zo raar dat dan de ontvangst minder wordt....
iemand een idee, of ervaring...
Vast bedankt, Gr Jeroen
Jeroen's Project - Clio 16V... Project KTM erbij :-p
-
- Über-Spammer
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Tja lastig die ruis, maar ben naar de dealer van dat spul geweest (Pilot) en een medewerker daar had ook zo'n set erin en zat met hetzelfde probleem...
Er kwam nog een oplossing voor, maar ik ben niet de enige want er waren bij hun ook klanten terug gekomen...
Zal ook nog ff mailtje naar Pilot doen...
Er kwam nog een oplossing voor, maar ik ben niet de enige want er waren bij hun ook klanten terug gekomen...
Zal ook nog ff mailtje naar Pilot doen...
-
Nee ik wacht gewoon op een oplossing van Pilot en dan maar iets meer de Cd aan...haha
Het zit dus gewoon in de omvormers voor de Xenon verlichting, die zullen wel een bepaalde frequentie uitstralen?
Het zit dus gewoon in de omvormers voor de Xenon verlichting, die zullen wel een bepaalde frequentie uitstralen?
die omvormers zijn toch 'gewoon' transformators of niet?
daar zal wel eenleuk veldje omheen liggen dan...
daar zal wel eenleuk veldje omheen liggen dan...
-
Ja klopt die omvormers zijn de transformatoren, En het stroom verbruik is minder bij mijn weten.... ik dacht dat er 35Watt nominaal op stond? niet zeker hoor!
Maar er zal idd een lekkere freqentie omheen zweven of hoe je dat ook noemt haha
Maar er zal idd een lekkere freqentie omheen zweven of hoe je dat ook noemt haha

-
Ja kan ze de set opsturen en krijg dan een storingsvrije set weer terug, kon ook kiezen voor een setje onstoringsblokjes die ik dan zelf moet betalen en met een rechtstreekse link naar het product op conrad.nl
En hahaha nee de 5 is nog niet Sauber, zaterdag ff afspuiten denk ik...
Maar was zeer geslaagd die dag idd!!!
Groeten Jeroen
En hahaha nee de 5 is nog niet Sauber, zaterdag ff afspuiten denk ik...

Maar was zeer geslaagd die dag idd!!!
Groeten Jeroen
-
Jazeker naar Ommen! Samen rije dan maar he! Groeten
-
Dank je wel!
Maar over de Xenon... stoort nog wel maar moet ff 'n keer van die kastjes bestellen (ontstoorders), verder bevalt het uitermate goed! ziet er erg luxe en sjiek uit en komt een berg licht af!
alleen het groot licht is de zelfde lamp als dimlicht... en groot vind ik daarom tegenvallen, maar omdat dim al licht zat geeft rijd ik haast alleen met dim....
Groet Jeroen
Maar over de Xenon... stoort nog wel maar moet ff 'n keer van die kastjes bestellen (ontstoorders), verder bevalt het uitermate goed! ziet er erg luxe en sjiek uit en komt een berg licht af!
alleen het groot licht is de zelfde lamp als dimlicht... en groot vind ik daarom tegenvallen, maar omdat dim al licht zat geeft rijd ik haast alleen met dim....
Groet Jeroen
-
Mijn vraag was eigenlijk; Wie kan me vertellen welke spoorverbreders (Voor en Achter) op M'n Clio 16V passen zonder dat de banden aanlopen.
Voor maakt het me dan nog niet zoveel uit, maar achter zitten er nieuwe stukken in gelast en is 't opnieuw gespoten en zou ik het zonde vinden als ik mensen achterin heb, dat ze dan aanlopen....
Ben zelf al wat aan t meten geweest en als ik 20mm. pak komen ze nog niet erg verder maar volgens mij zie je dat dan al best wel goed....
De ET waarde is 38 en heb 16 Inch wielen, met 195/45R16 oja 7J.
Iemand ervaring hiermee?? Ik hoor het graag van jullie
[img]http://img526.imageshack.us/img526/3316/dsc03163ue0.jpg[/img]
Bij deze foto is het goed te zien dat ze nog wel wat kunnen komen, Mét lijkt een Clio16V veel dikker vind ik....
Als iemand d'r foto's van heeft, NOG liever!
Voor maakt het me dan nog niet zoveel uit, maar achter zitten er nieuwe stukken in gelast en is 't opnieuw gespoten en zou ik het zonde vinden als ik mensen achterin heb, dat ze dan aanlopen....
Ben zelf al wat aan t meten geweest en als ik 20mm. pak komen ze nog niet erg verder maar volgens mij zie je dat dan al best wel goed....
De ET waarde is 38 en heb 16 Inch wielen, met 195/45R16 oja 7J.
Iemand ervaring hiermee?? Ik hoor het graag van jullie
[img]http://img526.imageshack.us/img526/3316/dsc03163ue0.jpg[/img]
Bij deze foto is het goed te zien dat ze nog wel wat kunnen komen, Mét lijkt een Clio16V veel dikker vind ik....
Als iemand d'r foto's van heeft, NOG liever!
-
Ik vond nog een foto met xenon aan... niet super te zien, maar toch iets....marcellus schreef:mooi man dat spoilertje in de kleur ziet er echt super uit
de xenon bevalt dat een beetje op het storen na ik wil het ook inbouwen in mijn clio heb je bi xenon of niet
[img]http://img512.imageshack.us/img512/642/dsc03166wu4.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
kijk anders eens in het oude topic van joeri 16v, hij heeft dat gehad
en dat met foto's 

-
Misschien een linkje
Lam hé hahaha...

-
- Über-Spammer
typ maar joeri in bij de search, ben ook te lam

-
- Car: GTT
-
-
WHahaha... kon m zo nie vinden.. Maar bedankt! haha 

-
graag gedaanJeroen Wigger schreef:WHahaha... kon m zo nie vinden.. Maar bedankt! haha
-
- Über-Spammer
haha
ik denk dat 20mm best veel is hoor. dan heb je aan de voorkant zowat willy breedte, maar achter gaat het denk ik aanlopen.

ik denk dat 20mm best veel is hoor. dan heb je aan de voorkant zowat willy breedte, maar achter gaat het denk ik aanlopen.
-
Nee voor zat ik aan 16mm. te denken... Achter 20mm. 
En bij die van Joeri kan ik t nie zo goed zien eigenlijk... is ook geen 16 inch.

En bij die van Joeri kan ik t nie zo goed zien eigenlijk... is ook geen 16 inch.
-
Dit las ik net op een site nadat ik Spoorverbreders ff had gegoogelt...
Bij het monteren van spoorverbreders zal ook de schuurstraal aanzienlijk veranderen.
Bij een negatieve schuurstraal bevinden het snijpunt van het wielmiddenvlak en het snijpunt van de fuseehartlijn zich boven het wegdek.
Bij een positieve schuurstraal kruisen deze snijlijnen zich onder het wegdek, waardoor er (rem)momenten ontstaan die de wielen aan de Voorzijde uit elkaar drukken.
Bij een negatieve schuurstraal zorgen deze momenten ervoor dat deze wielen naar elkaar toe worden gedrukt, hetgeen een gunstige invloed heeft op de voertuigstabiliteit.
Het monteren van spoorverbreders kan er heel snel toe leiden dat een negatieve schuurstraal in een positieve wordt omgezet, met alle gevaren van dien. Het verdient aanbeveling, ook bij het monteren van spoorverbreders, de fabrieksspecificaties met betrekking tot het uitlijnen te hanteren. Alhoewel de wielstanden gedurende het doorlopen van de bocht wel anders zijn dan dat de voertuigconstructeur had bedacht.
wat doen de verbreders bij een 16V clio? is het effect positief of negatief..?
Bij het monteren van spoorverbreders zal ook de schuurstraal aanzienlijk veranderen.
Bij een negatieve schuurstraal bevinden het snijpunt van het wielmiddenvlak en het snijpunt van de fuseehartlijn zich boven het wegdek.
Bij een positieve schuurstraal kruisen deze snijlijnen zich onder het wegdek, waardoor er (rem)momenten ontstaan die de wielen aan de Voorzijde uit elkaar drukken.
Bij een negatieve schuurstraal zorgen deze momenten ervoor dat deze wielen naar elkaar toe worden gedrukt, hetgeen een gunstige invloed heeft op de voertuigstabiliteit.
Het monteren van spoorverbreders kan er heel snel toe leiden dat een negatieve schuurstraal in een positieve wordt omgezet, met alle gevaren van dien. Het verdient aanbeveling, ook bij het monteren van spoorverbreders, de fabrieksspecificaties met betrekking tot het uitlijnen te hanteren. Alhoewel de wielstanden gedurende het doorlopen van de bocht wel anders zijn dan dat de voertuigconstructeur had bedacht.
wat doen de verbreders bij een 16V clio? is het effect positief of negatief..?
-
- Über-Spammer
zoiets is in alle gevallen positief toch, als je wielen verder naar buiten komen. het zal zeker niet ten goede komen voor je wegligging. een williams ophanging voor is in zijn geheel breder. de fusee staat verder naar buiten dan, in plaats van enkel je wiel verder naar buiten te brengen.
kijk eens op clio16v.tk, daar staat die van joeri op
kijk eens op clio16v.tk, daar staat die van joeri op

-
Ja lijkt mij ook, nog minder overhellen lijkt me dan?J-P-S schreef:zoiets is in alle gevallen positief toch
En @ Joeri; Maar jij had 15 inchies he, hoe gaat t dan met 16 Inch (195/45) Had jij toen niet van die witte speedline's 16 inch?
Voor en achter 20 mm. ?
Spoorverbreders achter maakt niets uit, afgezien van een hogere belasting van de wiellagers, maar voor heeft het inderdaad een nadelige invloed op de wielgeometrie, en dus het weggedrag. Als je ze monteert, moet je dat vooral doen omdat het er netjes uitziet, en niet omdat je graag een betere wegligging wilt hebben, want dat moet je dan echt anders aanpakken.
-
- Car: megane 2
14'', 15'' 16'' heb t r allemaal al onder gehad.Jeroen Wigger schreef:Ja lijkt mij ook, nog minder overhellen lijkt me dan?J-P-S schreef:zoiets is in alle gevallen positief toch
En @ Joeri; Maar jij had 15 inchies he, hoe gaat t dan met 16 Inch (195/45) Had jij toen niet van die witte speedline's 16 inch?
Voor en achter 20 mm. ?
bij de witte 16'' speedline's lag er 195-40-16 op dacht k.(weet k ff niet zeker)
met voor en achter idd 20mm, dat liep iig nergens aan.
-
Beste mensen,
Nu kan ik bij mij in de buurt een gechipte computer kopen van een Clio 16V, maar nu is mijn vraag;
# Kan zo'n computer zomaar in mijn Clio, want misschien issie wel van een 91er bijvoorbeeld...
# Hoe kun je daadwerkelijk zien of de computer gechipt is?
# Wat is verschil wat je merkt, ik rij dan in combinatie met K&N inlegfilter.
# Wat zijn de gevolgen wat jullie hebben meegemaakt? Bijv een vastloper of wat er zoal meer nog kan gebeuren.....
* Graag tips...
Vast bedankt!
Nu kan ik bij mij in de buurt een gechipte computer kopen van een Clio 16V, maar nu is mijn vraag;
# Kan zo'n computer zomaar in mijn Clio, want misschien issie wel van een 91er bijvoorbeeld...
# Hoe kun je daadwerkelijk zien of de computer gechipt is?
# Wat is verschil wat je merkt, ik rij dan in combinatie met K&N inlegfilter.
# Wat zijn de gevolgen wat jullie hebben meegemaakt? Bijv een vastloper of wat er zoal meer nog kan gebeuren.....
* Graag tips...
Vast bedankt!

-
Niemand? Hoor het graag, straks issie verkocht!
wat moet je ervoor betalen?
beter rij je ff langs menno, ik betaalde voor m'n 21 TQ iets van 120 euro. Op maat gechipt en afgesteld, en volgens mij zat er wel verschil in fase 1 en 2's.
beter rij je ff langs menno, ik betaalde voor m'n 21 TQ iets van 120 euro. Op maat gechipt en afgesteld, en volgens mij zat er wel verschil in fase 1 en 2's.
Immer wieder die verdammte Holländer