Megane coupe 16V (remmerij vervangen)
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
De velgen zijn gemonteerd,bij deze de foto's
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL802/88 ... 638245.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL802/88 ... 638243.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL802/88 ... 638245.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL802/88 ... 638243.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Bwah, voor ietsje meer heb je wel een meganemotor+bak en benodigde zooi hoor.jair schreef:voor 1000 euro heb je geen 2 liter in je megane ingebouwd hoor!!
Anders hang je er een 1.8-16v blok in, dan red je het wel voor 1000 scheuro.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
in de phase 2 is wel een 1.8 16v geleverd.
maar das niet de 1.8 16v van de 19 en clio, maar dezelfde uit de Laguna van die tijd
maar das niet de 1.8 16v van de 19 en clio, maar dezelfde uit de Laguna van die tijd

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
niet om je af te zeiken hoor, maar wanneer komen er skirts onder dat bakkie? Vind dit geen sars...die voorbumper is extreem, de rest beetje sisssyachtig... 

-
- Contacteer:
uiterlijk boeit me ff niet,dat komt na de nos,ik heb nog een rs achterbumper liggen,die moet nog gespoten worden,en idd leuk setje skirts zoeken.
heel heel mischien een andere bumper,de opvolger van deze bumper is net wat mooier vind ik,als die het niet wordt,wordt deze weer opgeknapt,ik zoek alleen iemand die dit goed kan weg werken.elektro kan ik blindelings aanleggen,maar afwerking.... ben eerlijk om te zeggen dat ik er geen *** van ken.
heel heel mischien een andere bumper,de opvolger van deze bumper is net wat mooier vind ik,als die het niet wordt,wordt deze weer opgeknapt,ik zoek alleen iemand die dit goed kan weg werken.elektro kan ik blindelings aanleggen,maar afwerking.... ben eerlijk om te zeggen dat ik er geen *** van ken.
Je begrijpt me verkeerd denk ik, maar zal het even toelichten.
Je gaat een standaard motor zonder aanpassingen en met een verleden ineens behoorlijk extra belasten, zowel thermisch als mechanisch. Het is dus maar de vraag of en hoe lang dat goed gaat. Dat bedoel ik met "spannend"
Je gaat een standaard motor zonder aanpassingen en met een verleden ineens behoorlijk extra belasten, zowel thermisch als mechanisch. Het is dus maar de vraag of en hoe lang dat goed gaat. Dat bedoel ik met "spannend"
Laatst gewijzigd door Bart V op do 14 jun 2007 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
excuus bij deze dan...
ik laat het ook hier niet bij he,zoals je hiervoor kon lezen,ik doe het in stappen,en dankzij die regelkast,is de stress ook minder,hij krijg dus niet in 1x de volle laag,ze omschijven het ook als een "turbo" effect,die komt ook niet plots in als een klap,maar bouwt het op,en als het blijkt dat die zn temp niet kwijt kan,dan pas ik het koelsysteem aan,in de vorm van betere radiator of olie koeler.
sommige die hier met nos rond rijden,knallen het er in,en zien wel hoe lang die het uithoud,ik heb er toch langer over nagedacht.
ik zie het een beetje als een uitdaging,ik ga er ook niet voor om clio rs-en 19 16v-s of wat dan ook uit te dagen,meer voor de plezier.

ik laat het ook hier niet bij he,zoals je hiervoor kon lezen,ik doe het in stappen,en dankzij die regelkast,is de stress ook minder,hij krijg dus niet in 1x de volle laag,ze omschijven het ook als een "turbo" effect,die komt ook niet plots in als een klap,maar bouwt het op,en als het blijkt dat die zn temp niet kwijt kan,dan pas ik het koelsysteem aan,in de vorm van betere radiator of olie koeler.
sommige die hier met nos rond rijden,knallen het er in,en zien wel hoe lang die het uithoud,ik heb er toch langer over nagedacht.
ik zie het een beetje als een uitdaging,ik ga er ook niet voor om clio rs-en 19 16v-s of wat dan ook uit te dagen,meer voor de plezier.
-
- Contacteer:
Vandaag ben ik naar de dealer geweest om te vragen of een 2.0 16v radiator ongeveer het zelfde zou zijn t.o.v. die van mijn 1,6e
volgens hun zitten de aansluitingen op de zelfde plek,maar om zeker van de zijn hoe het zit heb ik een maat nodig,liefst een afbeelding van de radioator,en eventueel ophangpunten.
kan iemand mij daar mee helpen?

volgens hun zitten de aansluitingen op de zelfde plek,maar om zeker van de zijn hoe het zit heb ik een maat nodig,liefst een afbeelding van de radioator,en eventueel ophangpunten.
kan iemand mij daar mee helpen?

Op http://www.h-base.nl staan een hoop afbeeldingen en maten. 

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Contacteer:
Volgens mij is dat spul ook niet goedkoop???
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Contacteer:
Ik heb een 10lb fles,ik weet niet precies hoe de amerikaanse maat is,maar dat is de inhouds eenheid die wordt aangegeven,bij normaal gebruik zou je tussen 2 en 3 maanden met een fles kunnen doen,daarna kost het 67 euro om de fles weer bij te vullen.
De rekeneendheid voor mn nos set is binnen,samen met de pomp.
Van de week hoop ik alles aan te kunnen sluiten,dankzij die nos controller hoef ik ook geen schakelaar meer te maken bij mn gaspedaal,hij kan het signaal van mn kasklep positie schakeling pakken,alleen moet ik nog gaan bekijken waar ik een goed toerental signaal van kan krijgen.
daarna laat ik het benzine gedeelte doen door tuninghouse,en dat hopelijk voor de trip naar engeland
en van de week is mn verlagings set verkocht,en heb ik een KW verlagings set besteld variant 2,dus hoogte en hardheid instelbaar.
De rekeneendheid voor mn nos set is binnen,samen met de pomp.
Van de week hoop ik alles aan te kunnen sluiten,dankzij die nos controller hoef ik ook geen schakelaar meer te maken bij mn gaspedaal,hij kan het signaal van mn kasklep positie schakeling pakken,alleen moet ik nog gaan bekijken waar ik een goed toerental signaal van kan krijgen.
daarna laat ik het benzine gedeelte doen door tuninghouse,en dat hopelijk voor de trip naar engeland

en van de week is mn verlagings set verkocht,en heb ik een KW verlagings set besteld variant 2,dus hoogte en hardheid instelbaar.
-
- Contacteer:
en zit dat griengas er nou al in?? 

-
- Contacteer:

de fles zit er in
aangezien er veel kritiek was op dit idee,was mn motivatie om de updates bij te houden ook niet zo hoog.
maar blij dat er toch iemand is die intresse toont

Met veel hulp van Jo gaan we eerst het 1 en ander bekijken/aanpassing,we gaan mn brandstofrail aanpassen/vervangen zodat ik er een instelbare benz. druk regelaar op kan,nu zit er een standaard regelaar direct op de rail,en die moet er van tussen,omdat mn nos kit een extra benz. aansluiting nodig heeft,willen we er zeker van zijn dat mn benz druk,het zelfde blijft bij gebruik,ook vervangen/overbruggen we de orginele benz pomp,en komt mn nieuwe (hoog cap.) benz pomp voor de org in de plaats,zodat ook dat goed werkt,als het benzine verhaal goed verloopt,dan pas gaan we daadwerkelelijk alles inbouwen.
dan is het ook de bedoeling dat ik er een Air/fuel ratio meter inbouw in de mc,zodat we vooraf al iets zeker van zijn dat mn motor niet te rijk of arm loopt,en als dat goed is,dan gaatie de bank op,en de resultaten en verslag(gen) naar de importeur.ondanks dat ik "maar" een 1.6 heb,was die zeer benieuwt wat de restultaten gingen worden.
en velen met hem denk ikchris-mc schreef: "maar" een 1.6 heb,was die zeer benieuwt wat de restultaten gingen worden.

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
@ray thx ray
we hebben je gemist in engeland,de oude herinneringen kwamen weer boven
toch nog leuke update,zit ik net te denken
vorige pagina werd de opmerking geplaatst over het uiterlijk,nou dat gaat ook gebeuren,ik heb mn huidige bumper rotaf gereden.
Lang leve de schroefset
ik kon de ochtend na montage mn dorp niet meer uit vanwege de drempels
al met al een nieuwe bumper gekocht,en meteen maar de achterbumper mee laten spuiten,volgende week gaas monteren,en nieuwe kat-eyes en dan op het gemakje zoeken naar een leuk setje skirts.

we hebben je gemist in engeland,de oude herinneringen kwamen weer boven

toch nog leuke update,zit ik net te denken
vorige pagina werd de opmerking geplaatst over het uiterlijk,nou dat gaat ook gebeuren,ik heb mn huidige bumper rotaf gereden.
Lang leve de schroefset

al met al een nieuwe bumper gekocht,en meteen maar de achterbumper mee laten spuiten,volgende week gaas monteren,en nieuwe kat-eyes en dan op het gemakje zoeken naar een leuk setje skirts.
-
- Car: R19.R
ben ook benieuwd naar het resultaat, ga je die grotere radiateur van de 2.0 ook nog plaatsen?
-
- Contacteer:
tuurlijk ben ik daar in geintereseerd
ben 't zelf ook van plan met de 16v, maar net als velen onder ons BANG!
'k wil deze kit
[img]http://www.compperformancegroupstores.c ... it_001.jpg[/img]

ben 't zelf ook van plan met de 16v, maar net als velen onder ons BANG!

'k wil deze kit

[img]http://www.compperformancegroupstores.c ... it_001.jpg[/img]
zo te zien heb ik ook best wat gemist, jammer...chris-mc schreef:@ray thx ray![]()
![]()
we hebben je gemist in engeland,de oude herinneringen kwamen weer boven![]()
![]()
tippie: misschien niet zo extreem maar alles gaan cleanen? lekker glad met NOStoch nog leuke update,zit ik net te denken
Lang leve de schroefsetik kon de ochtend na montage mn dorp niet meer uit vanwege de drempels
![]()

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
nos op een 16v.....goed bezig
ben dan ook wel benieuwt wat het bij jouw gaat doen sandy,ik adviseer je echt om er een pregresive controller bij te nemen,hoef je niet moeilijk te doen met schakelaartjes bij de gaspedaal.en alles is goed in te stellen.
die radiateur plaats ik op het moment dat alles me te warm wordt,of ik toch voor meer dan 50 pk ga.
@ ray cleanen zit er niet meer in,mischien de letter op de achterkant,dan vind ik het wel best,michien nog een 2.0 16v interieur.ik ga volgens jaar een huisje kopen met mn meisie,dus moet keuzes maken,na de skirts vind ik het best zo.

ben dan ook wel benieuwt wat het bij jouw gaat doen sandy,ik adviseer je echt om er een pregresive controller bij te nemen,hoef je niet moeilijk te doen met schakelaartjes bij de gaspedaal.en alles is goed in te stellen.
die radiateur plaats ik op het moment dat alles me te warm wordt,of ik toch voor meer dan 50 pk ga.
@ ray cleanen zit er niet meer in,mischien de letter op de achterkant,dan vind ik het wel best,michien nog een 2.0 16v interieur.ik ga volgens jaar een huisje kopen met mn meisie,dus moet keuzes maken,na de skirts vind ik het best zo.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
kan nos ook op een turbo

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Toevallig had ik het er met jo gisteren over,hij is her en der info gaan zoeken voor mijn nos kit,en is tot de conclusie gekomen dat nos op turbo motoren zelden gebruikt wordt.
Mischien die rijstekokerwagens,die hebben soms nos en tub
Mischien die rijstekokerwagens,die hebben soms nos en tub
-
- Contacteer:
volgens mij zit die controler er standaard bij/in
Designed to work safely on both stock and high-performance, normally aspirated engines. The ideal nitrous system for many fuel injected performance vehicles.
All major components are factory pre-assembled inside the "Nitrous Management Unit". Easy, plug and play, two-hour installation.
ZEX Nitrous Systems have an advanced, patented feature called "Active Fuel Control". This feature monitors nitrous bottle pressure and adds or subtracts enrichment fuel. The engine never runs too rich or too lean when engaging the nitrous system.
ZEX "Dry" nitrous systems activate at wide-open throttle, using advanced electronics that monitor your engine's throttle position sensor. This makes using your nitrous system very easy and reliable.
-
- Contacteer:
Er zit idd iets bij wat je nos onder controle houd,maar is dit een Nat of Droog systeem,zoals ik het daar lees is het een droog systeem,dus zonder extra benzine toevoegingle mouton noir (sandy) schreef:volgens mij zit die controler er standaard bij/in Designed to work safely on both stock and high-performance, normally aspirated engines. The ideal nitrous system for many fuel injected performance vehicles.
All major components are factory pre-assembled inside the "Nitrous Management Unit". Easy, plug and play, two-hour installation.
ZEX Nitrous Systems have an advanced, patented feature called "Active Fuel Control". This feature monitors nitrous bottle pressure and adds or subtracts enrichment fuel. The engine never runs too rich or too lean when engaging the nitrous system.
ZEX "Dry" nitrous systems activate at wide-open throttle, using advanced electronics that monitor your engine's throttle position sensor. This makes using your nitrous system very easy and reliable.
-
- Contacteer:
nee dit is de wet kit, schijnt beter voor de motor te zijn
die zex kit is overigens een voorbeeld, kan net zo goed een sniperkit (nos) worden, als 't maar goedkoop is
die zex kit is overigens een voorbeeld, kan net zo goed een sniperkit (nos) worden, als 't maar goedkoop is

-
- Contacteer:
sniper kost om en nabij de 600 euro,ik vraag me af wat ZEX er voor vraagtle mouton noir (sandy) schreef:nee dit is de wet kit, schijnt beter voor de motor te zijn
Wet is idd beter,ik denk zelf dat droog is voor de motoren die al heel rijk staan afgesteld,dus drag wagens ofzo.
-
- Contacteer:
setje van zex is Price: $679.94 ex shipping
komt allemaal goed
effe voor de duidelijkheid:
het is hier geen geval van "effe een flesje derin gooien", Chris neemt de zaken behoorlijk aan. Ook ik stond heel raar te kijken toen die me aansprak over het NOS gedoe. Daar ben ik van terug gekomen na de nodige informatie gehaald te hebben bij gebruikers en leveranciers en ook lekker gaan "googlen".
Ik had heel graag gezien wat negatieve commentaren er zouden komen, en dat meen ik echt. Het is idd geen 16V zoals Bart het aanhaalt maar met het systeem dat Chris aangeschaft heeft heb je ook geen 2F2F toestanden. Het is een inspuiting gebaseerd op de TPS met een shot naar keuze (hoeveelheid en vermogen).
Punt is dat we nu hij eerst alles netjes aan het verzamelen is, zowel info als onderdelen, net zoals het hoort.

effe voor de duidelijkheid:
het is hier geen geval van "effe een flesje derin gooien", Chris neemt de zaken behoorlijk aan. Ook ik stond heel raar te kijken toen die me aansprak over het NOS gedoe. Daar ben ik van terug gekomen na de nodige informatie gehaald te hebben bij gebruikers en leveranciers en ook lekker gaan "googlen".
Ik had heel graag gezien wat negatieve commentaren er zouden komen, en dat meen ik echt. Het is idd geen 16V zoals Bart het aanhaalt maar met het systeem dat Chris aangeschaft heeft heb je ook geen 2F2F toestanden. Het is een inspuiting gebaseerd op de TPS met een shot naar keuze (hoeveelheid en vermogen).
Punt is dat we nu hij eerst alles netjes aan het verzamelen is, zowel info als onderdelen, net zoals het hoort.

-
- Contacteer:
ben ik met de clio ook niet van plan om hem in 1 x 50 pk extra te geven
d'r komt ook een minimax in om 't te doseren natuurlijk
't is leuk nos, maar 't moet wel foolproof zijn!

d'r komt ook een minimax in om 't te doseren natuurlijk
't is leuk nos, maar 't moet wel foolproof zijn!