mijn renault 19 1.7 multipoint injectie F3N 68 kw.
verbruikt nog al wat vind ik kan met moeite 400 km haalen op een tank. heb mijn lamda sonde al vervangen omdat de uitstoot te hoog was deze is wel een stuke gezakt maar kan nog beter. maargoed heb wat gelezen over injectoren reinigen dat dit ook positiefe invloed op het verbruik kan hebben. maar nou is de vraag of er standaard waarden zijn wat dit blok gemideld verbruikt. want mijn kameraad heeft zelfde auto zonder stuurbekrachteging en uit bouwjaar 91 maar deze verbruikt stuken minder en heeft zelfde moter. mijn auto is van 92 als iemand advies heeft hoor ik het graag alvast bedankt
verbruik 1.7 multipoint injectie
Is dit de motor van een GTE? Je vraag beantwoorden kan ik niet, maar heb dan wel hetzelfde probleem. Die van mij zuipt namelijk ook als de pest. Ik kan het niet precies meten want mijn km-kabel is kapot. Maar ik ben de afgelopen tijd dezelfde stukken blijven rijden, voornamelijk thuis-werk en vise versa. Met de clio (1.4 mono injectie) kon ik dan een maand rijden op een tank. Met de GTE haal ik net 3 weken... Ik vind dat toch wel een aanzienlijk verschil. Is dit normaal? 

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-
op internet in hier op forum staad dat GTE blok zelfde is als die van de 19 TXE heb even geken maar op foto's ziet ie er het zelfde uit. en dit is mijn tweede 19 TXE. maar ik vind hem zuipen had ik netzo best 16v kunnen nemmem want volgens de spciefiekaties die ik lees gebruiken die 1:12 die van mij zon 1:9 denk ik. en dan heb je maar 68 kw
-
- Contacteer:
R19 TXE en 5GTE is inderdaad hetzelfde
ik rij er meetsal 1:10 1:11 mee maar ik rijd meetsal alleen maar kleine stukjes
ik rij er meetsal 1:10 1:11 mee maar ik rijd meetsal alleen maar kleine stukjes
-
- Car: R19.R
Ik heb een 1.8 8v, die verbruikt 1 op 12 als m'n zus rijdt, als ik rij verbruikt die 1 op 9, dus het ligt ook aan je rijstijl 

-
ik haal als ik rustig rijd zo rond de 1:12, zodra je echter een stuk 120 rijd of regelmatig boven de 3000rpm komt zuipt de gte een stuk meer. (lees: 350 km op een tank is geen uitzondering bij mij)
-
owkeey dus het is gewoon niet het zunigste blok. maargoed rijd verder leuk daar klaag ik niet over. mischien dat ik mijn injectoren nog laat reinigen hij heeft soms van die wiselende toerentalen. mischien dat het helpt. heb laatst euro 98 getankt daar rijd ie een stuk mooier op loopt ook mooier stationair dan met euro 95.