hallo allemaal,
zou iemand mij kunnen vertellen wat een motorrevisie ongeveer kost voor een clio rsi uit 93? en een (goedkoop) adres hiervoor (het liefst regio zwolle).
of misschien een bedrijf waar ik mijn oude motor kan inruilen op een gereviseerde?
dit omdat er steeds meer kleine gebreken komen aan mijn huidige motor en ik graag wil weten of een revisie het waard zou zijn.
alvast bedankt.
prijsindicatie motorrevisie
ligt er geheel aan hoe ver je wil gaan 
dus...indicatie wat de problemen zijn en wat je zelf in gedachten hebt?

dus...indicatie wat de problemen zijn en wat je zelf in gedachten hebt?
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
- Locatie: costa del veluwe
het mooiste zou zijn dat ik mijn oude blok in kan ruilen op een gereviseerde.
dit blok "zweet " namelijk nogal erg. en hij verbruikt koelvloeistof dus ik vrees de koppakking want ik zie het nergens lekken
er komen steeds meer kleine gebreken aan. die kosten apart niet zoveel maar als ik ze bij elkaar optel kom ik toch op een flink bedrag uit.
de andere gebreken had ik ook al gepost in nl.techniek maar nog geen reactie op
dit blok "zweet " namelijk nogal erg. en hij verbruikt koelvloeistof dus ik vrees de koppakking want ik zie het nergens lekken
er komen steeds meer kleine gebreken aan. die kosten apart niet zoveel maar als ik ze bij elkaar optel kom ik toch op een flink bedrag uit.
de andere gebreken had ik ook al gepost in nl.techniek maar nog geen reactie op
goede revisie
dus niet een beetje oplappen
betekent boren, hohnen, nieuwe zuigers, kop vlakken, kleppen slijpen, zetels frezen, nieuwe waterpomp, distributie + rollen, alle lagers in de motor vernieuwen, enz enz
als ik eerlijk ben, moet het wel een hele goede en mooie rsi zijn wil het een revisie blok waard zijn.
een goede revisie vind je niet onder de 1500 euro denk ik.
ik kan je een tip geven: een goedkope revisie bestaat niet.
je zou kunnen overwegen om een andere motor van de sloop of via particuliere verkoop te regelen. of zelf je koppakking vervangen en de andere gebreken evt oplossen.
dus niet een beetje oplappen
betekent boren, hohnen, nieuwe zuigers, kop vlakken, kleppen slijpen, zetels frezen, nieuwe waterpomp, distributie + rollen, alle lagers in de motor vernieuwen, enz enz
als ik eerlijk ben, moet het wel een hele goede en mooie rsi zijn wil het een revisie blok waard zijn.
een goede revisie vind je niet onder de 1500 euro denk ik.
ik kan je een tip geven: een goedkope revisie bestaat niet.
je zou kunnen overwegen om een andere motor van de sloop of via particuliere verkoop te regelen. of zelf je koppakking vervangen en de andere gebreken evt oplossen.
CLIO 16V --> 19 16V
Allereerst waarom zou je?
Je vind voor n paar knaken een 1.8 overal wel, zelfs tweedehands zijn deze zeer zeker de moeite waard, omdat het degelijke motoren zijn die alleen revisie nodig hebben als je ze of gesloopt hebt of 5 ton gelopen hebben.
Je vind voor n paar knaken een 1.8 overal wel, zelfs tweedehands zijn deze zeer zeker de moeite waard, omdat het degelijke motoren zijn die alleen revisie nodig hebben als je ze of gesloopt hebt of 5 ton gelopen hebben.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
en als het bij een beetje zweten blijft..............haal anders de kop er eens af, vervang je koppakking, bekijk de rest even en monteer het zaakje weer terug. Als je toch aan motor ruilen zit te denken kun je deze net zo goed helemaal oprijden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
En kleppen laten stellen, regelmatig.
Dat gebeurt nooit bij die RSi blokjes volgens mij.
Dat gebeurt nooit bij die RSi blokjes volgens mij.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Is ook een hoop gedoe met die plaatjesRiël Notermans schreef:En kleppen laten stellen, regelmatig.
Dat gebeurt nooit bij die RSi blokjes volgens mij.
Project: GTT Blue Sport
Nope!
Met stelplaatjes.
Zover ik weet heeft n 8v geen hydraulische stoters.
Met stelplaatjes.
Zover ik weet heeft n 8v geen hydraulische stoters.
Whmja idd, niet echt veel werk maar onpraktisch.Frits schreef:Is ook een hoop gedoe met die plaatjesRiël Notermans schreef:En kleppen laten stellen, regelmatig.
Dat gebeurt nooit bij die RSi blokjes volgens mij.
Ah.Bart V schreef:Op benzine verloopt die klepspeling vrijwel niets. Als je om de 50.000 moet stellen is het al veel.
Op gas is het wel echt irritant, die klepstelplaatjes.
Naja, heb wel het idee dat het uberhaupt nooit gebeurt of gechecked wordt bij die motoren?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Omdat het eigenlijk nooit nodig is 

-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
- Locatie: costa del veluwe
dus dat wordt geen revisie.
zelf doen is geen optie. ben namelijk timmerman. ik weet het meeste wel te vinden onder de kap maar vraag me niet hoe alles in elkaar zit.
normaal helpt mn zwager me altijd met de auto maar er is een kleintje op komst dus die heeft geen tijd. moet ik mn andere beunhaas maar bellen
en die een s even laten kijken wat de schade is. desnoods maar de pakkingen vervangen en de hele ontsteking controleren (hij schokt/houdt in/slaat af). ohja: de kleppen op veler verzoek ook laten stellen
en dan hopen dat hij het goed blijft doen totdat ik genoeg heb gespaard voor minimaal een clio 1.6 16v. maar het liefst een rs
nog een tijdje op zwart zaad zitten dus
iig bedankt voor de reacties.
zelf doen is geen optie. ben namelijk timmerman. ik weet het meeste wel te vinden onder de kap maar vraag me niet hoe alles in elkaar zit.
normaal helpt mn zwager me altijd met de auto maar er is een kleintje op komst dus die heeft geen tijd. moet ik mn andere beunhaas maar bellen


en dan hopen dat hij het goed blijft doen totdat ik genoeg heb gespaard voor minimaal een clio 1.6 16v. maar het liefst een rs


iig bedankt voor de reacties.