Ik heb sinds kort dus een Twingo met D7F motor en ik zou toch graag willen weten wat hiervoor de tuningsmogelijkheden zijn.
Er zijn bedrijven die Chiptuning hebben voor een Twingo, maar dat geeft een winst van 6Pk en dat voor 425 euro.
Zijn er katvervangers voor een twingo te krijgen, zo ja heeft dit veel nut?
Ik heb ze nog niet gevonden, maar zijn er ook andere uitlaatspruitstukken leverbaar?
En een open luchtfilter, ik weet dat Green ze levert en K&N. Maar welke raden jullie aan?
Aantal vraagjes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Ik denk, zoals wel vaker gezegd wordt hier op het forum, dat als je echt pk winst e.d wilt hebben bij een Twingo, dat je beter een GTT blokje erin kan lepelen. Denk dat de rest van de optie weinig resultaat zullen bieden. 

Hmm ja dat had ik ook inderdaad al verwacht...Ronnie schreef:Ik denk, zoals wel vaker gezegd wordt hier op het forum, dat als je echt pk winst e.d wilt hebben bij een Twingo, dat je beter een GTT blokje erin kan lepelen. Denk dat de rest van de optie weinig resultaat zullen bieden.
Alleen het blokje wat er nu in hangt heeft nog maar 80000 gelopen.
Daarom dacht ik dus aan wat andere opties dan een ander blok er in te hangen.
Weggegooid geld dusMerin schreef:Er zijn bedrijven die Chiptuning hebben voor een Twingo, maar dat geeft een winst van 6Pk en dat voor 425 euro.

Ja, geloof het wel.... Nee...Zijn er katvervangers voor een twingo te krijgen, zo ja heeft dit veel nut?
Nee, al zouden ze er zijn, ook een beetje nutteloos...Ik heb ze nog niet gevonden, maar zijn er ook andere uitlaatspruitstukken leverbaar?
Geen, alleen vervangingsfilter...En een open luchtfilter, ik weet dat Green ze levert en K&N. Maar welke raden jullie aan?
Open filter trekt teveel warme lucht en dus vermogen...
Conclusie:
Twingo verkopen of ander blok erin...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ja wat ron zegt, je kan een twingo er heel stoer en snel uitlaten zien maar daar houdt het ook bij op 

Dat is toch ook het leuk van een twingo lijkt mij? Proberen te tunen qua uiterlijk. Ik had ook geïnformeerd of je hem veel sneller kun krijgen. Maar harder dan die nu loopt krijg je hem niet veel.Ja wat ron zegt, je kan een twingo er heel stoer en snel uitlaten zien maar daar houdt het ook bij op
Klopt, vind ik persoonlijk ook, het leuke vind ik vooral als ik tank na 550 km en dan na reken dat ie 1 op 17 rijdRonnie schreef:ik rij geen twingo vanwege de pk's, maar puur voor de uitstraling van de wagen, als ik iets snels wil, dan koop ik dat wel, of andere oplossing, dan toch gtt blokje erin.

Maar het komt gewoon omdat ik het af en toe wel mis, inhaalacties durf ik gewoon niet omdat ik weet dat ik er niet langs kom op tijd...
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: di 22 feb 2005 17:27
- Locatie: Amsterdam
Terug schakelen en dan dat pedaal door je vloer proberen te stampen, dan kom je er wel voorbij!Merin schreef:Klopt, vind ik persoonlijk ook, het leuke vind ik vooral als ik tank na 550 km en dan na reken dat ie 1 op 17 rijd
Maar het komt gewoon omdat ik het af en toe wel mis, inhaalacties durf ik gewoon niet omdat ik weet dat ik er niet langs kom op tijd...
...of gewoon links blijven rijden!

-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 13 jan 2007 15:53
- Locatie: Driebergen / Garderen
ja, gewoon als je eenmaal op gang bent met je Twingo niet meer afremmenTycho Meijn schreef:Terug schakelen en dan dat pedaal door je vloer proberen te stampen, dan kom je er wel voorbij!Merin schreef:Klopt, vind ik persoonlijk ook, het leuke vind ik vooral als ik tank na 550 km en dan na reken dat ie 1 op 17 rijd
Maar het komt gewoon omdat ik het af en toe wel mis, inhaalacties durf ik gewoon niet omdat ik weet dat ik er niet langs kom op tijd...
...of gewoon links blijven rijden!


Als ze op een multipla een compressor kunnen zetten, moet dat bij een Twingo ook kunnen, zie http://www.vr6specialist.nl/tuning/teks ... 1130865586
wreed
waar kun je zo'n ding krijgen
