Aangezien ik m nu toch al een maandje bijna heb. Eens wat uitgebreidere info.
Tis een phase 1 oorspronkelijk geweest. Bouwjaar 1986. Is in Nederland op naam gezet op 08-07-1989. Heeft nu iets meer als 163.000 km gelopen.
Oorspronkelijke kleur was ooit parelmoerwit. Is in zijn geheel (buiten, binnen & motorruimte) overgespoten in een kleur groen van Kawasaki/Valeo (??). Motip 44400.
Skirts zijn van een Phase 2 en zijn vastgeschroefd en genageld op de originele manier en daarbij ook nog eens gekit.
Dorpels zijn hard. Hier en daar is er wel wat aan gelast/vervangen kwa plaatwerk bovenzijde/onderzijde. In ieder geval geen gekke dingen waar ik me komende jaren zorgen over hoeft te maken. Moet wel iets aan gedaan worden, maar das bij elke 5 zo.
Motor schijnt gereviseerd te zijn. (in welke mate dat is de vraag). Dikke koppaking incl. betere bouten heeft hij al.
Er zit een aparte oliekoeler op gemonteerd aan de voorzijde door de vorige eigenaar en die heeft waarschijnlijk nog wel wat meer dingen vervangen zoals de handremkabels.
Turbo heb ik al overgebouwd van de witte naar de groene. Deze zorge namelijk voor nagal veel laaghangende bewolking met een geur van verbrande olie.
Verdere planning m.b.t. het Groene Monster :
- stickers zijkant verwijderen.
- onderhoud totaal. : - olie + filter
- brandstoffilter
- remvloeistof DOT 5.1
- koelvloeistof
- rotor + verdelerkap + bougiekabels
- bougies
- versnellingsbakolie verversen
- K&N openluchtfilter reinigen
- koelwaterradiateur overbouwen + waterpomp + thermostaat + plaatsen koelere thermocontact + schakelaar dashboard voor handmatige bediening (nieuw op de witte)
- accu vervangen
- mistlichten voorbumper vervangen voor nieuwe exemplaren. Wit of geel. Daar ben ik nog niet over uit. + aansluiten dmv nieuwe bedrading
- speakers inbouwen voorportieren + trekken nieuwe bedrading + radio aansluiten. Weet alleen nog niet waar ivm huidige meters middenconsole
.
- claxon verplaatsen naar voorzijde bij bumper
- ontstekingsunit verplaatsen naar achter schutbord
- kabel kachelbediening monteren + verlichting rep.
- bekleding voorportieren overbouwen. In de groene zijn kapot.
- raamrubbers voorportierramen + achterramen overzetten. (zitten nieuwe op de witte)
- daklijsten overzetten (zitten z.g.a.n. op de witte)
- voorruitrubber vervangen (eventueel vervangen van ruit als rubber er zo niet in past)
- oliedrukmeter + olietemperatuurmeter + voltmeter aanschaffen + inbouwen
- gevlochten remslangen overbouwen. (nieuw op de witte)
- koplampen overbouwen + knipperlichten (nieuw op de witte)
- portierslot RV contr./rep. Anders van de witte overbouwen
- KONI veerpoten voor + achter overbouwen (nieuw op de witte)
- OMP remschijven + blokken (voor & achter) incl. aandrijfassen & fusees overbouwen (nieuw op de witte)
En dan nog het leukste :
- rolkooi schuren en spuiten en inbouwen
- veerpootbrug schuren en spuiten en inbouwen
- grill voorzijde schuren en spuiten en monteren
- grijze Speedline velgen stralen, schuren en spuiten.
Alles in de kleur zwart. Weet alleen nog niet welke kleur zwart. Wil niet echt mat hebben, beetje metallic erin is mooi, maar niet overdreven.
Wil ook nog sparen voor zwarte kuipen. Heb de OMP TRS op het oog. Of als er tegen die tijd een aanbieding komt een ander type/merk... En bijpassende 4-punts gordels in het zwart. Liefst 3 inch breed met clip-bevestiging + oog.
Wil ook nog de carburateur eens door MB laten beetpakken in de tussentijd en daarbij mn turbodruk handmatig verstellen van binnenuit dmv een draaiknoppie.
Al met al toch weer een aardig lijstje
..