meerdere gebreken

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
renecliorsi

ik kom net thuis van een stukje rijden met mijn auto. met de laatste tien kilometer de vraag of ik thuis nog wel zou halen.
het begon met één tik als ik het gas losliet. hoe hoger in toeren hoe harder de tik. dit is twee dagen geleden begonnen.
ik had er ook een hele tijd last van dat hij inhield. maar dat deed hij tot nu toe alleen nog maar in 1 en 2.
vanmiddag deed hij dit in alle versnellingen, alle controlelampjes die normaal branden als je hem op contact zet gingen branden, hij zakte weg tot 200 toeren waarna ik het gaspedaal helemaal intrapte en hij weer gewoon ging. en dit elke 500 meter.
en het tikken deed hij nu niet alleen bij gas los maar ook gewoon onder het rijden als hij inhield, en ook steeds harder.
toen ik thuis was heb ik hem even stationair laten draaien waarna hij tot drie keer toe wegzakte tot 200 toeren en en daarna weer steeg tot 800 - 1000 toeren in 1 minuut tijd.

sorry voor het lange verhaal maar ik weet niet hoe ik anders moest verwoorden.
is dit makkelijk/goedkoop op te lossen of zeggen jullie: verkopen en een clio rs kopen :)
ik baal er goed van want ik moet met een paar week op vakantie met deze auto en ik zie het niet zitten om gehaast nog een andere te kopen en misschien een miskoop te doen.

oh ja: het gaat om een clio rsi uit 1993.

alvast bedankt voor de hulp.
Plaats reactie