Renault 5 gt turbo
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
Hey ik ben Alexander.
Ik ga deze renault kopen voor circuit gebruik.
Het is een gt turbo. Is dit een geschikte auto voor het circuit.
Is de gt turbo snel of niet:
Ik hoop een beetje info te krijgen alvast bedankt
http://www.mobile.de/SIDvIrlnwU5oVgUxR4 ... 1259958277&
Ik ga deze renault kopen voor circuit gebruik.
Het is een gt turbo. Is dit een geschikte auto voor het circuit.
Is de gt turbo snel of niet:
Ik hoop een beetje info te krijgen alvast bedankt
http://www.mobile.de/SIDvIrlnwU5oVgUxR4 ... 1259958277&
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
welkom,
ik zou zeggen bekijk eens wat van de projecten op het forum
verder is dit topic ook verplichte kost http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=6293&t=5000
ik zou zeggen bekijk eens wat van de projecten op het forum
verder is dit topic ook verplichte kost http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=6293&t=5000
Och, ik ken ze met meer, niks is onmogelijk he.
Ziet er wel serieus uit verder.
Maar, om de vragen in sterretjes van 0 tot 5 te beantwoorden:
geschikt voor circuit: *****
snel: *****
En je hebt nog een redelijk simpele hobbybob-auto.
Veel plezier ermee

Ziet er wel serieus uit verder.
Maar, om de vragen in sterretjes van 0 tot 5 te beantwoorden:
geschikt voor circuit: *****
snel: *****
En je hebt nog een redelijk simpele hobbybob-auto.
Veel plezier ermee


Dat is zo idd.
Hmm, even kijken in hoeverre de ophanging en achteras GTT is, voro de rest boeit t niet echt veel.
Hmm, even kijken in hoeverre de ophanging en achteras GTT is, voro de rest boeit t niet echt veel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
waarom koop je een auto en vraag je dan pas of hij geschikt isAlexander911 schreef:Hey ik ben Alexander.
Ik ga deze renault kopen voor circuit gebruik.
Het is een gt turbo. Is dit een geschikte auto voor het circuit.
Is de gt turbo snel of niet:
Ik hoop een beetje info te krijgen alvast bedankt
http://www.mobile.de/SIDvIrlnwU5oVgUxR4 ... 1259958277&


-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
Ik ga deze auto kopen. nog niet officieel dus.
Maar ik reed eerst met een renault alpine helemaal race klaar alleen was hij zo traag op rechte stukken 93pktjes.
Toen kocht ik een Citroen AX 1.4 130 pk raceklaar.
Helemaal top is best snel stuurt in de bochten superrr net een kart.
Maaar nu zag ik deze en ik hoop dat deze nog sneller is .210pk moet lukken toch.
Maar ik reed eerst met een renault alpine helemaal race klaar alleen was hij zo traag op rechte stukken 93pktjes.
Toen kocht ik een Citroen AX 1.4 130 pk raceklaar.
Helemaal top is best snel stuurt in de bochten superrr net een kart.
Maaar nu zag ik deze en ik hoop dat deze nog sneller is .210pk moet lukken toch.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
Ik ga deze auto kopen. nog niet officieel dus.
Maar ik reed eerst met een renault alpine helemaal race klaar alleen was hij zo traag op rechte stukken 93pktjes.
Toen kocht ik een Citroen AX 1.4 130 pk raceklaar.
Helemaal top is best snel stuurt in de bochten superrr net een kart.
Maaar nu zag ik deze en ik hoop dat deze nog sneller is .210pk moet lukken toch.
Maar ik reed eerst met een renault alpine helemaal race klaar alleen was hij zo traag op rechte stukken 93pktjes.
Toen kocht ik een Citroen AX 1.4 130 pk raceklaar.
Helemaal top is best snel stuurt in de bochten superrr net een kart.
Maaar nu zag ik deze en ik hoop dat deze nog sneller is .210pk moet lukken toch.
Gezien het originele carborateurtje vind ik het krap.
Maar, ongeacht het aantal PK's, snel is t zeker weten
Bovendien relatief eenvoudig alsnog die 210 pk's (en nog wel meer) te verwezenlijken voor een in verhouding staand op de auto klein bedrag.
Maar, ongeacht het aantal PK's, snel is t zeker weten

-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
Niet dat ik weet.
maar er staat bij de juiste turbodruk levert hij 210 pk.
Ik twijfel er ook over of het wel echt 210 is
maar er staat bij de juiste turbodruk levert hij 210 pk.
Ik twijfel er ook over of het wel echt 210 is
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
haha 210 pk
ik geef je 10 rondjes zandvoort en dan is het over
kan je beter naar een leuke cupclio kijken
sneller en betrouwbaarder

ik geef je 10 rondjes zandvoort en dan is het over
kan je beter naar een leuke cupclio kijken
sneller en betrouwbaarder


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
10 rondjes wowwww dus zo snel is die.
Nee oke jij denkt of weet zeker dat dit een auto is die veel problemen zou geven.
Komt dit door de turbo. Is deze auto te gevoelig om er mee te racen?
Nee oke jij denkt of weet zeker dat dit een auto is die veel problemen zou geven.
Komt dit door de turbo. Is deze auto te gevoelig om er mee te racen?
Pardon?Luco/Alpine-racer schreef:haha 210 pk
ik geef je 10 rondjes zandvoort en dan is het over
kan je beter naar een leuke cupclio kijken
sneller en betrouwbaarder![]()
Op 210 pk moet ie makkelijk meegaan! Niet met het carborateurtje, maar met n injectiekitje moet dat geen probleem zijn. Die blokken zijn oersterk, mits ze op een juist mengsel blijven lopen.
I kzou wel graag willen weten, wat er gemodificeerd is.
Laatst gewijzigd door Riël op do 31 mei 2007 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
wel een leuk ding!
twijfel idd ook aan die 210 pk maar 150a160 gaat ook al heel erg leuk
met zon kart!
gewoon iets afdingen en kopen dat ding!
twijfel idd ook aan die 210 pk maar 150a160 gaat ook al heel erg leuk
met zon kart!
gewoon iets afdingen en kopen dat ding!
Idd, als je dat ding aan de 160 pk laat hangen mét injectiekitje (dus even 1200 euro afdingen), goede turbo erop, dan is ie qua betrouwbaarheid echt top.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
Met deze auto handelt het rond aan weg-verklaardde lopend voertuig met DMSB autopaspoort, ideaal gezien voor het goedkope motortoevluchtsoord (, slalom en ronde afstand die als de motor b.v. van de het noordenlijn) in werking wordt gesteld: 1,4 liter van turbo, ong. 210 PK die van ladingsdruk afhangen, grote aluminiumintercooler met wasserberieselung, motor 5 maanden geleden geleden, het smeden zuiger, werd inclusieve titaniumkleppen gereviseerd. Nokken en veren/de lentes, de schacht van de voltooiingsnok, geïntensifieerde kampreeks, enz..... Chassis: H&R volledig regelbare Concurrentie, slechts 1 gedreven seizoen, wielen/banden: 1 zin 8 het metaal van X 13"front met nieuwe stierenvechter Olievlekken D11, 1 zin 7 X 13" Mattig met stierenvechter regenband (berg-looppas & slalom), 1 zin 7.5 X 15"ats met nieuw A539 (, f. om afstand & weg) veiligheid Yokohama: Kooi die van OMP aan DMCB richtlijnen, 2 X wordt gelast van komzetels Sparco, 2 x riem van punt van vijf, brandblusapparaat, schijven van Makrolon, technische gegevens: PK ong. 210, gewicht ong. 770 kg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
die discussie ga ik niet meer aanRiël Notermans schreef:Pardon?Luco/Alpine-racer schreef:haha 210 pk
ik geef je 10 rondjes zandvoort en dan is het over
kan je beter naar een leuke cupclio kijken
sneller en betrouwbaarder![]()
Op 210 pk moet ie makkelijk meegaan! Niet met het carborateurtje, maar met n injectiekitje moet dat geen probleem zijn. Die blokken zijn oersterk, mits ze op een juist mengsel blijven lopen.
I kzou wel graag willen weten, wat er gemodificeerd is.
het blok zal het vast kunnen hebben
maar ze krijgen en hebben allemaal problemen met koeling en dergelijke
vraag maar aan de mensen die in de cupklasse hebben gereden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Alexander911 schreef:Met deze auto handelt het rond aan weg-verklaardde lopend voertuig met DMSB autopaspoort, ideaal gezien voor het goedkope motortoevluchtsoord (, slalom en ronde afstand die als de motor b.v. van de het noordenlijn) in werking wordt gesteld: 1,4 liter van turbo, ong. 210 PK die van ladingsdruk afhangen, grote aluminiumintercooler met wasserberieselung, motor 5 maanden geleden geleden, het smeden zuiger, werd inclusieve titaniumkleppen gereviseerd. Nokken en veren/de lentes, de schacht van de voltooiingsnok, geïntensifieerde kampreeks, enz..... Chassis: H&R volledig regelbare Concurrentie, slechts 1 gedreven seizoen, wielen/banden: 1 zin 8 het metaal van X 13"front met nieuwe stierenvechter Olievlekken D11, 1 zin 7 X 13" Mattig met stierenvechter regenband (berg-looppas & slalom), 1 zin 7.5 X 15"ats met nieuw A539 (, f. om afstand & weg) veiligheid Yokohama: Kooi die van OMP aan DMCB richtlijnen, 2 X wordt gelast van komzetels Sparco, 2 x riem van punt van vijf, brandblusapparaat, schijven van Makrolon, technische gegevens: PK ong. 210, gewicht ong. 770 kg
Ik woon in Duitsland, de advertentie had ik al gelezen, maar is niet de informatie die ik wil


En luco, ook koeling kun je regelen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
tuurlijk riel
die proffesionele teama waren allemaal knoeiers die het niet onder controle kregen
tot 140 pk ging het goed
alles daarboven werd alles te warm
ga maar eens even 200 rijden met een gtt waarvan alles in orde is
alles zie je dan oplopen
op het circuit is het nog eens een graad erger omdat je dan minder rijwindkoeling hebt dan op top in zijn 5
maar maakt mij niet uit hoor kom je vanzelf achter
die proffesionele teama waren allemaal knoeiers die het niet onder controle kregen




tot 140 pk ging het goed
alles daarboven werd alles te warm
ga maar eens even 200 rijden met een gtt waarvan alles in orde is
alles zie je dan oplopen
op het circuit is het nog eens een graad erger omdat je dan minder rijwindkoeling hebt dan op top in zijn 5
maar maakt mij niet uit hoor kom je vanzelf achter

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jaja Luco, mooie verhalen en je hebt deels wel gelijk, maar toch heb ik met +/-170pk vol pot rondgereje op Zandvoort en dat ging op zich prima.
Tuurlijk zou een grotere radiateur en oliekoeler een stukkie beter zijn, maar dat heb je met elke kleine sjeesauto wel.
Maargoed meer vermogen draaien op het circuit met standaard radiateur en zonder seperate oliekoeler is idd kansloos. Maar dan ben je ooknie serieus bezig
Tuurlijk zou een grotere radiateur en oliekoeler een stukkie beter zijn, maar dat heb je met elke kleine sjeesauto wel.
Maargoed meer vermogen draaien op het circuit met standaard radiateur en zonder seperate oliekoeler is idd kansloos. Maar dan ben je ooknie serieus bezig

-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
luco, jij hebt ook een racer die van jou is nog professioneler dan die advertentie. heb jij vaak problemen.//??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
die teams reden allemaal met gemodificeerd spulSteven schreef:Jaja Luco, mooie verhalen en je hebt deels wel gelijk, maar toch heb ik met +/-170pk vol pot rondgereje op Zandvoort en dat ging op zich prima.
Tuurlijk zou een grotere radiateur en oliekoeler een stukkie beter zijn, maar dat heb je met elke kleine sjeesauto wel.
Maargoed meer vermogen draaien op het circuit met standaard radiateur en zonder seperate oliekoeler is idd kansloos. Maar dan ben je ooknie serieus bezig
en vergeet niet dat als je in een groepje rijd je koeling met meer dan 50% af kan nemen
rondje los knallen is iets heel anders dan een hele race waarbij je soms rondenlang achter een ander zit enz enz enz
maar goed dit is echt de laatste keer dat ik dat vertel, bouw maar een gtt op dan kom je er vanzelf achter
en praat ook eens met mensen die nu met een gtt echt racen
kan je een hoop van leren


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
bij mij zit er geen gtt blok in alexanderAlexander911 schreef:luco, jij hebt ook een racer die van jou is nog professioneler dan die advertentie. heb jij vaak problemen.//??

en die mag voor 9500 weg

Luco,
als t te warm wordt, koel je het harder.
Je kan onmenselijke maten radiateur kwijt in de GTT. Verder is de warmteontwikkeling niet per definitie hoger dan een clio, ook rijwind en dergelijke niet.
Ik heb met de gekste dingen NOOIT last gehad van een te warme motor, en al zeker niet als ik de vaart er goed in had (idd, nog eerder in de File).
Maarja, jij zegt dit, ik zeg dat, en alexander moet weten wat ie ermee doet, toch?
als t te warm wordt, koel je het harder.
Je kan onmenselijke maten radiateur kwijt in de GTT. Verder is de warmteontwikkeling niet per definitie hoger dan een clio, ook rijwind en dergelijke niet.
Ik heb met de gekste dingen NOOIT last gehad van een te warme motor, en al zeker niet als ik de vaart er goed in had (idd, nog eerder in de File).
Maarja, jij zegt dit, ik zeg dat, en alexander moet weten wat ie ermee doet, toch?

-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
top mensen bedankt voor de reacties
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nogmaals alle proffesionele teams hadden koelingsproblemenRiël Notermans schreef:Luco,
als t te warm wordt, koel je het harder.
Je kan onmenselijke maten radiateur kwijt in de GTT. Verder is de warmteontwikkeling niet per definitie hoger dan een clio, ook rijwind en dergelijke niet.
Ik heb met de gekste dingen NOOIT last gehad van een te warme motor, en al zeker niet als ik de vaart er goed in had (idd, nog eerder in de File).
Maarja, jij zegt dit, ik zeg dat, en alexander moet weten wat ie ermee doet, toch?
en een turbomotor geeft wel degelijk veel meer warmte af dan een clio rs motor
jij hebt nooit met een gtt geraced
praat eens met mensen die ermee reden en rijden in races
en geef dan nog eens je advies/mening

En elk probleem heeft een oplossing, toch?
En, in de beginjaren is de 5gt herhaaldelijk wereldkampioen rally geweest
Meneer Oreille had ook geen koelproblemen zover ik weet 
Ik geloof best dat ze er problemen mee hadden, maar dan hebben ze geen zin gehad het op te lossen. Ik vraag me ook af waarom een gt-motor heter wordt dan jouw motor in dezelfde carroserie, daar jouw motor een stuk groter is, en warmtehuishouding onder de kap ook niet echt jofel is. En hoezo geeft een turbomotor meer warmte af?
Ik geloof je mening best Luco, maar ik zeg alleen, er is een OPLOSSING voor. gewoon zeggen gaat niet, een gtt motor, vind ik stom.
En, in de beginjaren is de 5gt herhaaldelijk wereldkampioen rally geweest


Ik geloof best dat ze er problemen mee hadden, maar dan hebben ze geen zin gehad het op te lossen. Ik vraag me ook af waarom een gt-motor heter wordt dan jouw motor in dezelfde carroserie, daar jouw motor een stuk groter is, en warmtehuishouding onder de kap ook niet echt jofel is. En hoezo geeft een turbomotor meer warmte af?
Ik geloof je mening best Luco, maar ik zeg alleen, er is een OPLOSSING voor. gewoon zeggen gaat niet, een gtt motor, vind ik stom.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
iemand zin om eens te gaan kijken of evt. rijden op dat Noordenlijn circuit?Alexander911 schreef:Met deze auto handelt het rond aan weg-verklaardde lopend voertuig met DMSB autopaspoort, ideaal gezien voor het goedkope motortoevluchtsoord (, slalom en ronde afstand die als de motor b.v. van de het noordenlijn) in werking wordt gesteld: 1,4 liter van turbo, ong. 210 PK die van ladingsdruk afhangen, grote aluminiumintercooler met wasserberieselung, motor 5 maanden geleden geleden, het smeden zuiger, werd inclusieve titaniumkleppen gereviseerd. Nokken en veren/de lentes, de schacht van de voltooiingsnok, geïntensifieerde kampreeks, enz..... Chassis: H&R volledig regelbare Concurrentie, slechts 1 gedreven seizoen, wielen/banden: 1 zin 8 het metaal van X 13"front met nieuwe stierenvechter Olievlekken D11, 1 zin 7 X 13" Mattig met stierenvechter regenband (berg-looppas & slalom), 1 zin 7.5 X 15"ats met nieuw A539 (, f. om afstand & weg) veiligheid Yokohama: Kooi die van OMP aan DMCB richtlijnen, 2 X wordt gelast van komzetels Sparco, 2 x riem van punt van vijf, brandblusapparaat, schijven van Makrolon, technische gegevens: PK ong. 210, gewicht ong. 770 kg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
tjongejonge
rally is heel wat anders dan racen
lees nou eerst eens wat een ander schrijft
je roept iets terwijl je je er niet in verdiept hebt een turbouitlaat wordt op vollast ruim 900 graden
dat haalt een clio rs uitlaat never
ik heb geen verstand van sleutelen dat geef ik eerlijk toe
maar in dit stukje ben ik in 1,5 jaar tijd meer te weten gekomen dan ik voor mogelijk had gehouden en weet ik waar ik over praat
maar alexander als jij met een turbo wil gaan rijden gewoon doen
houd er wel rekening mee dat je handig moet zijn

rally is heel wat anders dan racen
lees nou eerst eens wat een ander schrijft
je roept iets terwijl je je er niet in verdiept hebt een turbouitlaat wordt op vollast ruim 900 graden
dat haalt een clio rs uitlaat never
ik heb geen verstand van sleutelen dat geef ik eerlijk toe
maar in dit stukje ben ik in 1,5 jaar tijd meer te weten gekomen dan ik voor mogelijk had gehouden en weet ik waar ik over praat
maar alexander als jij met een turbo wil gaan rijden gewoon doen



houd er wel rekening mee dat je handig moet zijn


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
canonballman schreef:iemand zin om eens te gaan kijken of evt. rijden op dat Noordenlijn circuit?Alexander911 schreef:Met deze auto handelt het rond aan weg-verklaardde lopend voertuig met DMSB autopaspoort, ideaal gezien voor het goedkope motortoevluchtsoord (, slalom en ronde afstand die als de motor b.v. van de het noordenlijn) in werking wordt gesteld: 1,4 liter van turbo, ong. 210 PK die van ladingsdruk afhangen, grote aluminiumintercooler met wasserberieselung, motor 5 maanden geleden geleden, het smeden zuiger, werd inclusieve titaniumkleppen gereviseerd. Nokken en veren/de lentes, de schacht van de voltooiingsnok, geïntensifieerde kampreeks, enz..... Chassis: H&R volledig regelbare Concurrentie, slechts 1 gedreven seizoen, wielen/banden: 1 zin 8 het metaal van X 13"front met nieuwe stierenvechter Olievlekken D11, 1 zin 7 X 13" Mattig met stierenvechter regenband (berg-looppas & slalom), 1 zin 7.5 X 15"ats met nieuw A539 (, f. om afstand & weg) veiligheid Yokohama: Kooi die van OMP aan DMCB richtlijnen, 2 X wordt gelast van komzetels Sparco, 2 x riem van punt van vijf, brandblusapparaat, schijven van Makrolon, technische gegevens: PK ong. 210, gewicht ong. 770 kg
T is, die afgeschreven blokjes vind je ook allemala op t motortoevluchtsoord

-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 9:09
Ik ga er binnenkort heen om de auto te bekijken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hou jullie op de hoogte.
Koeling kan inderdaad een probleem geven. Maar tis net wat Riel zegt, voor alles is een oplossing. Wij hebben met een R5 GTT met 140 PK gereden met standaard radiateur en standaard intercooler. 2 dagen zonder problemen mee gereden. Een betere radiateur zal echt een groot verschil leveren. Ding staat namelijk constant op 90 graden.
Wel hadden wij een mocal Oliekoeler gemonteerd. Auto heeft met deze setup ook genoeg op het circuit gezeten bij de vorige eigenaar. Dus het kan wel.
Wil je 210 PK eruit halen en koel houden, zul je de koeling wel flink onder handen moeten nemen.
Wat betreft de uitlaat temperatuur. Zal straks eens even nakijken wat de clio 16V voor een temperatuur weet te halen. Is ook niet echt bepaald koel!.
Wel hadden wij een mocal Oliekoeler gemonteerd. Auto heeft met deze setup ook genoeg op het circuit gezeten bij de vorige eigenaar. Dus het kan wel.
Wil je 210 PK eruit halen en koel houden, zul je de koeling wel flink onder handen moeten nemen.
Wat betreft de uitlaat temperatuur. Zal straks eens even nakijken wat de clio 16V voor een temperatuur weet te halen. Is ook niet echt bepaald koel!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bij mij olie 105, wellicht hoge snelheid 110, watertemp met andere thermostaat en nieuwe radiateur komt niet boven 60-70 graden.
maar ook dit is als er niemand voor je rijd zoals luco zegt. dat scheelt enorm.
gewoon beginnen, je kan er altijd een grotere rad en oliekoeler onderhangen.
maar ook dit is als er niemand voor je rijd zoals luco zegt. dat scheelt enorm.
gewoon beginnen, je kan er altijd een grotere rad en oliekoeler onderhangen.
