Hallo,
Heeft iemand hier een trekhaak op een clio RS?
gaat om de ph1 van 2000.
is het veel werk dit eronder te zetten incl alle bekabeling.
en ik heb begrepen dat een van een 1.6 ofzo hier niet onder past, klopt dit?
Trekhaak op Clio RS
is dat niet hetzelfde verhaal als van een megane RS?
kortom, in theorie kan t niet, in praktijk zijn er al sommigen mét gespot?

Volgens Renault kan 't niet.
Volgens je kentekenbewijs kan 't niet. Ik heb een ph3. (maximum te trekken massa indien aanhangwagen ongeremd/geremd: - )
Maar misschien is er toch iemand die je verder kan helpen. Succes.
Volgens je kentekenbewijs kan 't niet. Ik heb een ph3. (maximum te trekken massa indien aanhangwagen ongeremd/geremd: - )
Maar misschien is er toch iemand die je verder kan helpen. Succes.
-
- Contacteer:
Lol zo`n Megane RS zag ik vandaag met trekhaak bij dat evennement in RotterdamHaas schreef:is dat niet hetzelfde verhaal als van een megane RS?

-
het kan wel bij de renault dealer hier in de buurt stond ook een rs ph1 uit 2000 (rode) met afneembare trekhaak. misschien bij een trekhaakboer proberen. 
Ja dat was diecliocabriokelvin schreef:het kan wel bij de renault dealer hier in de buurt stond ook een rs ph1 uit 2000 (rode) met afneembare trekhaak. misschien bij een trekhaakboer proberen.

40k op de teller en die auto zag eruit alsof ie 140k had gelopen (ook de extra nummerplaat zat helemaal onder de zooi). Had verschillende kleur spiegels en de bumper is er een keer afgereden.
-
huh?catscan schreef:kwek?

even een schop omhoog.
heb in de tussentijd nog wat rondgebeld en gekeken of het mogelijk is. helaas kon niemand hiervoor wat leveren of maken.
weet iemand toevallig hier iemand die dit kan? of zit er op dit forum iemand met een rs met trekhaak?
heb in de tussentijd nog wat rondgebeld en gekeken of het mogelijk is. helaas kon niemand hiervoor wat leveren of maken.
weet iemand toevallig hier iemand die dit kan? of zit er op dit forum iemand met een rs met trekhaak?
-
- Contacteer:
Ik zou zeggen: zie bovenstaande discussie. Op het kentekenbewijs staat 0 kg max. trekken dus waarschijnlijk mag het niet (maar je zou de RDW moeten vragen) en ze worden ook niet bij Renault geleverd (maar wie weet kan je wel wat regelen ergens want er zijn enkele gevallen bekend met trekhaak).
staat niet 0, er staat -
Officieel even langs de RDW dan. Lijkt me sterk dat je er geen trekhaak op kan fixen van een gewone megane
Misschien wat aanpassen aan t plasticwerk, maar de carroserie zal toch hetzelfde zijn.
Officieel even langs de RDW dan. Lijkt me sterk dat je er geen trekhaak op kan fixen van een gewone megane

het gaat om een clio 
maar ik heb al verschillende zaken gebeld zonder succes. hoor verhalen dat het onderstel er gewoon niet op gebouwd is etc..
Hoezo naar de rdw gaan? om hem te laten keuren hiervoor? en dan zodoende het kentekenbewijs laten aanpassen?

maar ik heb al verschillende zaken gebeld zonder succes. hoor verhalen dat het onderstel er gewoon niet op gebouwd is etc..
Hoezo naar de rdw gaan? om hem te laten keuren hiervoor? en dan zodoende het kentekenbewijs laten aanpassen?
-
Gewoon doen als je het wilt.
Onderstel er niet op berekend? lulkoek. Een RS is zeker nog slapper als een 1600?
Lijkt me dat je tegen 2 probleempjes KUNT aanlopen: uitlaat en bumper.
Wat niet past wordt AANgepast
Onderstel er niet op berekend? lulkoek. Een RS is zeker nog slapper als een 1600?
Lijkt me dat je tegen 2 probleempjes KUNT aanlopen: uitlaat en bumper.
Wat niet past wordt AANgepast
-
- Contacteer:
Als je bij een Clio RS de RDW kenteken check doet (ga naar https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx en geef bijvoorbeeld 18-FD-NF) dan zie je o kg maximaal te trekken. En dat je in principe dus niet mag trekken. Waarom dan een trekhaak monteren? (Ik weet niet of een fietsenrek er dan wel op mag, dat zou nog een toepassing kunnen zijn.)
Ja, het KAN wel, maar als je ook wilt trekken zal je aan de RDW moeten vragen hoe/of dit mag.
Ja, het KAN wel, maar als je ook wilt trekken zal je aan de RDW moeten vragen hoe/of dit mag.
-
ik zeg, fök de erdeewee.
Alsof er 1 agent is die een probleem maakt, als je een ongeluk hebt met die RS.
Tenzij je er een dubbelasser Tabbert erachter had hangen, vol beladen, die ergens een gevel is ingevlamd, met de complete trekhaak en afgebroken achtertrein van de RS nog aan de dissel
Alsof er 1 agent is die een probleem maakt, als je een ongeluk hebt met die RS.
Tenzij je er een dubbelasser Tabbert erachter had hangen, vol beladen, die ergens een gevel is ingevlamd, met de complete trekhaak en afgebroken achtertrein van de RS nog aan de dissel