Okee, noem mij een newbie (ik heb mijn gt's voornamelijk om ze motorisch origineel te houden en een beetje aan styling te doen), maar wat staan de termen groep A en groep N voor?
Hey bas,
Groep a is het grote broertje van groep n
groep a is 63 mm dik en een groep n is dacht ik 54 mm ( en het zijn absorbtiedempers, en geen schotten zoals de normale dempers zijn)
<font color=blue>Fre3ak, nu heb je het over uitlaten. Da's niet bas zijn vraag.
Volgens mij zit het zo:
Je hebt rally/races voor groep a en groep n. Groep a is meer "getuned" meer van het uiterste dan groep n. Groep n is bijvoorbeeld voor "beginners" en groep a is bijvoorbeeld voor "pro's".
Als je groep n rally rijdt mag je bijvoorbeeld geen groep n carburateur op je auto hebben. Het heeft dus te maken met klasses...
Zoals bij boxen, bijvoorbeeld 80-90 kg of 91-100 kg, licht gewicht/zwaargewicht. Zo heb je bij rally licht gewicht (groep n) en zwaar gewicht (groep a)
Volgens mij zit het zoiets inmekaar.... kan het mis hebben
In groep N rijden ze met standaard fabrieks wagens .
Groep A zijn de WRC wagens. Deze hoeven niet in massaproductie zijn gemaakt.
Als voorbeeld : In groep N mag je niet rijden met de Subaru Impreza WRC maar wel met de WRX.( Omdat je de WRX gewoon bij de dealer kan kopen, als je de pingels heb natuurlijk )
Tevens mag er in Groep N niets aan de motor worden verandert zoals hij uit de fabriek is gekomen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 25 apr 2001 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.