Vraagje?
Ik ben niet zo technisch dus vandaar mijn vraag.
Ik heb een Clio II met een 1.4I 8v motor.(e7j)
Past hier ook de nokkenas van een Clio I met een 1.4i 8v (ook e7j) in.
Ik kan vaak alleen voor de Clio I vinden maar niet voor de Clio II terwijl ik wel hetzelfde motortype heb.
Groeten
Marcel
Nokkenas
Ik ben bezig met ITB's en een andere spruit en nu is het natuurlijk het beste om dan de nokkenas ook aan te passen..
Ik doe het trouwens niet zelf hoor, maar laat het een vriend doen!!
Ik doe het trouwens niet zelf hoor, maar laat het een vriend doen!!
ITB's op een 1.4-8v?
Sorry hoor, maar waarom pak je dan niet op z'n minst een K4M (1.6-16v)?
ITB's, nokkenassen en spruitstukken zijn leuk werk, maar waarom in godsnaam op een tamme 1.4-8v? Dat snap ik echt niet hoor.

Sorry hoor, maar waarom pak je dan niet op z'n minst een K4M (1.6-16v)?
ITB's, nokkenassen en spruitstukken zijn leuk werk, maar waarom in godsnaam op een tamme 1.4-8v? Dat snap ik echt niet hoor.
Ik vind het leuk om iets aparts met me orignele motor te doen, een 1.6 16v erin zetten vraagt iets meer dan alleen wat over schroeven!
Zoals ik al zei, een 1.6 erin gooien kost ietje meer!!!Tom schreef:je moet iets met je geld Steven
Want waarom dan geen 2.0 16V??
Gewoon doen, die tb'smonty schreef:Ik vind het leuk om iets aparts met me orignele motor te doen, een 1.6 16v erin zetten vraagt iets meer dan alleen wat over schroeven!

Al nagedacht over de softwarematige aanpassingen die je moet gaan doen?
Sowieso chippen met een rollerbank!!
Das wat ik al van plan was om alles goed af te "laten"stellen!
Das wat ik al van plan was om alles goed af te "laten"stellen!
Dan verkoop je de huidige auto en neem je een clio die het wel waard is om van ITB's te voorzien. Dit is echt een vlag op een modderschuit zo 
Bovendien is een motorswap lang nix vergeleken bij het goed installeren en finetunen van een set ITB's.

Bovendien is een motorswap lang nix vergeleken bij het goed installeren en finetunen van een set ITB's.
Een 2.0-16v zal wel het nodige geld kosten, bovendien is het dan nuttiger om een RS te kopen. Een K4M lijkt me nog enigzins wel betaalbaar en mooi toerendraaiend motortje + genoeg voor te krijgen.monty schreef:Zoals ik al zei, een 1.6 erin gooien kost ietje meer!!!Tom schreef:je moet iets met je geld Steven
Want waarom dan geen 2.0 16V??
Met een set leuke nokken en serieus afstellen moet je toch wel aardig richting de 200pk kunnen komen daarmee. In de Super1600 draaien ze 220pk met die motoren.
[img]http://www.autoschade-montanus.nl/bijna ... b_7461.jpg[/img]Steven schreef:Dan verkoop je de huidige auto en neem je een clio die het wel waard is om van ITB's te voorzien. Dit is echt een vlag op een modderschuit zo
Bovendien is een motorswap lang nix vergeleken bij het goed installeren en finetunen van een set ITB's.
Mijn reden!!
Maar om ff over alles terug te komen!!
Ik heb een Clio II met een 1.4I 8v motor.(e7j)
Past hier ook de nokkenas van een Clio I met een 1.4i 8v (ook e7j) in.
Ik kan vaak alleen voor de Clio I vinden maar niet voor de Clio II terwijl ik wel hetzelfde motortype heb.
Ik heb een Clio II met een 1.4I 8v motor.(e7j)
Past hier ook de nokkenas van een Clio I met een 1.4i 8v (ook e7j) in.
Ik kan vaak alleen voor de Clio I vinden maar niet voor de Clio II terwijl ik wel hetzelfde motortype heb.
Ok, ik snappem... maar dan zou ik toch nog even informeren naar een 16 kleppertje. Nix tegen je plannen hoor, maar ik zou dan gewoon ff iets meer geld ertegenaan keilen en een motor nemen die het wat meer waard is zeg maar.
Dat begrijp ik best, in mijn hart zou ik het ook willen, maar heb ook nog een vrouw en een kind en een huis om te onderhouden!!
Dus vandaar ieder klein beetje is leuk.. Ik heb de ITB's voor heel weinig... spruit 300 euries, nokkenassen??, chippen +/- 500 ???, en een paar kratten bie voor mijn maat!! Dus veel goedkoper dan een 16v te kopen en al 2 nokkenassen te moeten aanschaffen!!
Ds belangrijkste is mijn gezin, en geen racewagen, maar een iets fellere wagen!
Mzzl
Dus vandaar ieder klein beetje is leuk.. Ik heb de ITB's voor heel weinig... spruit 300 euries, nokkenassen??, chippen +/- 500 ???, en een paar kratten bie voor mijn maat!! Dus veel goedkoper dan een 16v te kopen en al 2 nokkenassen te moeten aanschaffen!!
Ds belangrijkste is mijn gezin, en geen racewagen, maar een iets fellere wagen!
Mzzl
Of het uitwisselbaar is zou je toch echt moeten vergelijken. De bestelnummers bij de dealer zullen wel anders zijn, maar dat wil niet zeggen dat het niet past.
Je kan ook je huidige as laten verslijpen, misschien zelfs nog wel goedkoper ook. Zou je eens moeten informeren. Wellicht kan je de nokkenas van een 1.6e gebruiken uit een megane, welke vermoedelijk wat meer lift hebben. Als dat goed gaat met de kleppen, zou je die bijvoorbeeld kunnen laten verslijpen. Meer lift, en een agressiever nokprofiel zou natuulijk leuk zijn. Driveability onderin wordt dan wel bagger, maar dat zal je sowieso op de koop toe moeten nemen met tb's.
Dat soort dingen zou je eens moeten uitzoeken/meten.
Leuke bezigheden iig
Je kan ook je huidige as laten verslijpen, misschien zelfs nog wel goedkoper ook. Zou je eens moeten informeren. Wellicht kan je de nokkenas van een 1.6e gebruiken uit een megane, welke vermoedelijk wat meer lift hebben. Als dat goed gaat met de kleppen, zou je die bijvoorbeeld kunnen laten verslijpen. Meer lift, en een agressiever nokprofiel zou natuulijk leuk zijn. Driveability onderin wordt dan wel bagger, maar dat zal je sowieso op de koop toe moeten nemen met tb's.
Dat soort dingen zou je eens moeten uitzoeken/meten.
Leuke bezigheden iig

Over dat slijpen heb ik ook al wat meer gehoord, maar hoor er ook weer slechte verhalen over...(geen idee wat ik moet)
Maar idd kan ik die van de megane wel op de sloop halen en ff proberen!
Mzzl
Maar idd kan ik die van de megane wel op de sloop halen en ff proberen!
Mzzl
Weet iemand toevallig iemand die nokkenassen kan verslijpen. of weet iemand waar ik een sport nokkenas voor een Clio II 1.4 8v uit 1999 kan kopen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt