ACT: 5 GT Turbo.
okee... maar ehm, kan het wel mn aandrijfas zijn dan?? want zou het geluid dan niet moeten stoppen als ik mn koppeling intrap?Steven(stk) schreef:homokineet/ aandrijfas stuk / aandrijfashoes is lekJackson schreef:vraagje mensen,
ALs ik rij hoor ik wat aanlopen bij mn linker voorwiel. als ik gewoon rechtdoor rij, met of zonder koppeling in blijft het geluidje doorgaan. mn velg is ook helemaal vet aan de binnenkant.
Iemand enig idee? het wiellager is reeds vervangen aan die kant dus dat lijk me niet.
maar iig bedankt

hoe bedoel je stuuruitslag?? als ik max instuur ofzo?Steven schreef:Nouja vet kan alleen maar uit je aandrijfas komen...
'Knokkelt' ie ook bij max stuuruitslag?
idd als ik een bocht naar rechts neem hoor ik het meer dan als ik bijv. naar links een bocht neem
maar wat kan er dan mis zijn met mn aandrijfas.. ik heb der wel eentje liggen voor de linker kant..
Jep, aandrijfas probleem.
Koppeling heeft hie rniks mee te maken, die homokineet, die ervoor moet zorgen dat de as kan 'knikken' bij stuuruitslag, heeft speling. Als t wiel draait, knokkelt ie. Als je koppeling intrapt zal t wat minder luid zijn, maar hoeft niet.
Koppeling heeft hie rniks mee te maken, die homokineet, die ervoor moet zorgen dat de as kan 'knikken' bij stuuruitslag, heeft speling. Als t wiel draait, knokkelt ie. Als je koppeling intrapt zal t wat minder luid zijn, maar hoeft niet.
Aandrijfassen kunnen hele aparte geluiden maken, ik heb ook wel eens enorme kreunen gehoord die op een wiellager lijken.
Overigens is de homokineet dan al enige tijd helemaal droog en dus ook aardig naar z'n grootje.
Meestal begint het met knokkelen bij max stuuruitslag.
Overigens is de homokineet dan al enige tijd helemaal droog en dus ook aardig naar z'n grootje.
Meestal begint het met knokkelen bij max stuuruitslag.
ok prima bedankt, kan het kwaad hiermee te rijden?? want ja der zit niet 1 2 3 een ander onder
)

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
is zo verwisselt hoor 

Immer wieder die verdammte Holländer
die kriebels zijn nooit weggeweest hoor, ik zit zowat iedere dag te snuffelen op marktplaats, en dan ook zoeken op turbo 

Immer wieder die verdammte Holländer
http://auto.marktplaats.nl/renault/9667 ... o-gtt.html
dit is een bekende voor mij zeg!
heb ook gelijk maar een bod gedaan.
dit is een bekende voor mij zeg!

heb ook gelijk maar een bod gedaan.

staat op speurders een twingo te koop met 1.8 16v en rolkooi erin 
edit
http://www.speurders.nl/autos/renault/3 ... 16v.186.99


edit
http://www.speurders.nl/autos/renault/3 ... 16v.186.99


denk dak er maar eens een gastank inkieper...



Naja, van alles wat je op g3 krijgt zou ik nou net geen twingo nemen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Het zijn in iedergeval andere veerpoten kwa artikelnummers.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Je hebt geen veerpoot over om te vergelijken met passen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
de veren is nog wel wat mee te vogelen hoor, dat past wel redelijk (GTT=> clio). Andersom lijkt me dusook wel... 
maar dan nog: niets boven iets passends en onderdelen op auto's waar ze voor bedoeld zijn

maar dan nog: niets boven iets passends en onderdelen op auto's waar ze voor bedoeld zijn

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Volgens mij is de bevestiging van een clio demper aan de bovenkant ook anders. Bij een 5gt zit de veerpoot met twee boutjes bevestigd aan de carosserie. Bij een clio alleen met een moer / ronde schotelMerijn schreef:Heeft iemand hier een idee of originele GTT veerpoten voor de voorzijde ook op een Clio I 1.4 passen??
En zo ja, zijn de veren ook identiek of zijn die echt heel anders?
Nou, het is niet voor mij. Iemand heeft interesse in de schokbrekers die ik te koop heb staan. Maar hij heeft geen R5, maar een Clio. Dus vandaar de vraag... Hij krijgt de schotels er ook niet bij, want die heb ik zelf nodig. 

schokkers past zoweizo niet 

-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Gespot door iemand van Autogespot
[img]http://img376.imageshack.us/img376/4286/91229578ci4.jpg[/img]
[img]http://img376.imageshack.us/img376/4286/91229578ci4.jpg[/img]
hoi vluchtheuvel, dag uitlaat.