HElp dit probleem kost me nu al bijna 500 euro

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Jean-Paul-S
Über-Spammer

P_alla_B schreef:
Riël Notermans schreef:'komen er niet in, geblokkeerd voor hun'

stelletje lamzakken in de garage, dat zijn het. Ze bezeiken je waar je bij staat. dat de garage dan zorgt, dat daar mensen aan het werk zijn die weten wat ze aan het doen zijn (N).
Loop maar een dagje mee dan piep je wel anders...
jij bent zeker renault monteur :wink: :p
Derby

Ik lees dit topic zo eens mee en ik vind de toon naar de monteur toe nogal negatief.
De hedendaagse monteur(in de grote dealer schappen) is inderdaad meer een computer-geek dan iemand die met zijn handen werkt. Maar dat heeft meer te maken met de hedendaagse auto dan met de monteur zelf. En welke dealer gaat er nu geld uit geven aan iets waar het rendement te laag van is? Kleppen stellen, bij welke auto moet dat nog dan? Contact puntjes monteren? Diesel pomp afstellen?
Daarbij met het lease aanbod wat er tegenwoordig rond rijd is het niet gek dat die jongens en meiden niet weten wat een verdeler kap is.
Het is meer te wijten aan het aanbod op school en de mogelijkheden die geboden worden door de werkgever.
Kortom de monteur kan er weinig aan doen, het is ook maar een mens en moet het doen met de middelen die hem gegeven zijn.

Derby

Ik werk overigens in een auto restauratie bedrijf met auto van de jaren 60 en daarna. En ik ben dolblij dat ik de meeste oude technieken en kunstjes nog wel ken.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik ben monteur in dit soort hedendaagse auto's
en ik snap wel een beetje de antwoorden die een leek geeft
maargoed
het is ook een kwestie van willen
en hoe komt de klant op je over
loopt hij van te voren al te zeiken dan doe je niks extra's voor hem
dealers kunnen wel idd erg laks zijn
en houden erg van schrijven
MisterX
Car: R26R

Ben er helemaal mee een Derby!! (Y)
PatV6

Kritiek is altijd makkelijk te geven.
Maar ben wel eens dat er jammer genoeg bedrijven zo onze naam verzieken.. Want ze zijn er wel hoor betere monteurs.. :lol:
Riël
Über-Spammer

Dat geloof ik best, maar de bazen niet :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

uiteraard, helemaal mee eens.

ik begrijp best dat de monteurs kundig zijn, absoluut. echter dat de bazen schrijven weet ik ook. zo werd voor de clio baccara van mn zus 35 euro gerekend voor een mistlampje vervangen :gun:

en dat terwijl mijn pa bekend was als zijnde een van de mensen die veel met renault deed, maar liefst 17 renaults 16 had, een 5 turbo 2 , een alpine a110, een 4f4, een clio baccara, en mijn 4 clio 16v's..... dan zeg je: komop, betaal 2 euro voor dat lampje, niet zo'n rekening presenteren.

gevolg: pap gaat ergens anders heen.

maar dat terzijde,

het vak is gewoonweg veranderd. en soms wekt dat onduidelijke gevoelens op bij de consument.

ik werk dan in de fietsbranche, met allerlei speciaal spul. als ik een vork moet reviseren en dat duurt 2 uur langer omdat het niet in een keer goed gaat. dan kan je dat niet geheel doorberekenen. of ben ik dan niet zakenman genoeg?
Derby

Mij is altijd geleerd dat je de mensen zo moet behandelen zoals je zelf behandeld wil worden. En ik heb sterk het idee dat er bedrijven zijn die particulieren liever zien gaan dan komen.
35 euro voor een mist lampje...belachelijk. Dat zou die persoon er zelf ook nooit voor betaald hebben.

Derby
knarF16V
Contacteer:

ik moet eerlijk zeggen dat ik hier in wageningen bij de Renault al heel wat uurtjes heb rondgehangen met vragen over mijn Clio en 19 16V en ik ben altijd netjes geholpen, heb nooit iets hoeven betalen. Ik ben overigens nog nooit met mijn auto langs geweest.

maar er lopen hier nog een aantal mensen rond die nog wel wat afweten van die oudere auto's
en die het leuk vinden als je weer eens begint over een zoektocht naar uitwisselbare onderdelen van verschillende types.

dus wat dat betreft hier een dikke 10 voor de dealer

maar ik heb ook hele trieste verhalen gehoord over andere dealers.
waar je gewoon je broek van af zakt, fouten die gewoon doodleuk doorberekend worden naar de klant bijvoorbeeld.

en klant komt bij de dealer omdat hij er vanuit gaat dat hij daar is bij de juiste persoon met de juiste kennis. en betaald daar ook voor.
is die kennis er niet dan moet de klant niet hoeven te betalen voor gestuntel omdat er maar wat geprobeerd wordt. en uiteindelijk ook nog zonder resultaat.

ik zou zeggen, no cure no pay. of in elk geval als je doordat jouw apparatuur niet goed genoeg functioneerd iets niet kunt oplossen dan moet de klant daar niet voor hoeven te betalen.

ps bij de kwik-fit kunnen ze er ook wat van, ik heb daar tijdens een apk ooit 15 euro moeten dokken voor het stellen van 1! koplamp.
stelletje oplichters.

ik kom daar ook nooit weer.
brander
Contacteer:

Is het probleem nu opgelost???
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

JA, alleen dat is niet in dit topic gepost :p
Ik geloof dat het toch in de ECU zat, door het verkeerd aansluiten van het alarm had die kortsluiting gehad ofzo..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie