gaspedaal blijft steeds hangen

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
donvmeel

Renault Clio 5 PR 1.4
Sept 2004 het gaspendaal bleef hangen -> de Bobine is vervangen
April 2005 het gaspendaal blijft weer hangen -> gasrekeneenheid en smoorklephuis vervangen
Juni 2005 gaspendaal blijft weer hangen -> gaspendaalsensor wordt vervangen
Maart 2006 tijdens het remmen blijft de auto toeren maken en loeien. De gaspendaalsensor blijkt weer storing te geven en wordt vervangen. Daarna meteen weer problemen met gaspendaal. De stekkerverbinding daar wordt er een vaste stekkerverbinding van gemaakt.
December 2006 gaspendaal blijft weer hangen, auto loeit bij stilstaan en blijft toeren maken->Weer bobine vervangen.
Mei 2007het lampje elektrische storing is weer een keer aangegaan, gaspendaal blijft weer hangen en auto schud heen en weer. Storing laten uitlezen advies garage vervangen Smoorklephuis en bedrading.
De klacht is heel de tijd hetzelfde, bij uitlezen is steeds wat anders kapot, kan er nu zoveel kapot gaan in zo’n korte tijd ? Zou ik nu weer het smoorklephuis moeten laten vervangen. De auto gaat zo wel heel veel geld kosten.
Wat is jullie advies ???
Laatst gewijzigd door donvmeel op di 29 mei 2007 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Allereerst is het een gaspedaal.
Het gaspedaal zal niet blijven hangen neem ik aan, anders was de gaskabel al wel vervangen?

Hij blijft gewoon hoog in toeren lopen zo te zien?

Wat voor type is het precies, 1, 2, of 3?
donvmeel

Ik denk een type 3, de auto is een 1.4 16 V uit juli 2001
Gaspedaal reageert steeds niet als ik bijv 50 km/uur rijdt, dan blijft hij dit rijden en kan ik geen gas bij geven, als ik niets doe dan blijft ie zo rijden.
Robke
Car: Lexus IS250

Een Clio 2 dus.
Het zal wel een fase 2 zijn met elektronisch gaspedaal waar dus waarschijnlijk een storing of kortsluiting of iets dergelijks in de bedrading zit.
donvmeel

Zoiets denk ik zelf ook, maar de bedrading hebben ze al vervangen bij de garage, nu zeggen ze dat het het smoorklephuis etc is en echt niet is anders, ik geloof er echt niets van want die is immers al vervangen. Hoe kom ik er nu achter waar de storing nu echt zit ??
MisterX
Car: R26R

Kan zeker het smoorklephuis zijn,al is deze al eens vernieuwd.
Dit zijn zeer lastige,vervelende en kostbare storingen.
Bekabeling,gaspedaalsensor,smoorklephuis,stekker op het smoorklephuis,rekeneenheid,kan allemaal.
Helaas is het niet zo van ,even uitlezen en storing is gevonden.
donvmeel

Hoe kunnen we dan het beste dit probleem aanpakken als zoveel zaken het probleem kunnen zijn. We kunnen moeilijk iedere keer iets laten vervangen. Dat is volgens mij niet de goede aanpak. Enig idee om dit goed aan te pakken ?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Heb je dit allemaal laten doen door dezelfde garage? Misschien toch eens naar een (andere) dealer gaan voor een goeie diagnose.

Heb je bij vervanging ook de vervangen onderdelen gezien?
MisterX

Dit is helaas wel de juiste methode,heeft het vervangen van het smoorklpehuis geen zin,dan de bekabeling controle,dat helpt niet,gaspedaalsensor vervangen/controle,helpt dat niet.....enz

De dealer had ook kunnen zeggen,we moeten de rekeneenheid,de bekabeling en het smoorklephuis vernieuwen.

Weet dat je dit niet wilt horen,maar dit is toch echt de juiste manier.
Suuk 6.
donvmeel

De volgende zaken zijn dus al een keer vervangen binnen 2 jaar.

Smoorklephuis, bedrading en gaspedaalsenor.

Betekent dit dat de rekeneenheid het probleem is ?
donvmeel

Frits schreef:Heb je dit allemaal laten doen door dezelfde garage? Misschien toch eens naar een (andere) dealer gaan voor een goeie diagnose.

Heb je bij vervanging ook de vervangen onderdelen gezien?
Nee helaas deze onderdelen hebben we niet gezien. Dat hebben we inderdaad op hun blauwe ogen geloofd. :(
MisterX

Zou inderdaad best kunnen,er blijft dan niet zoveel meer over.
Misschien is het smoorklephuis wat nu evt gemonteerd gaat worden wel een gemodificeerd smoorklephuis. M.a.w. een andere dan toen is gemonteerd.
Als jij zegt dat die dingen die je opnoemt al vernieuwd zijn dan zou ik zeggen de rekeneenheid vernieuwen.
donvmeel

MisterX schreef:Zou inderdaad best kunnen,er blijft dan niet zoveel meer over.
Misschien is het smoorklephuis wat nu evt gemonteerd gaat worden wel een gemodificeerd smoorklephuis. M.a.w. een andere dan toen is gemonteerd.
Als jij zegt dat die dingen die je opnoemt al vernieuwd zijn dan zou ik zeggen de rekeneenheid vernieuwen.
Deze is ook al vervangen ...

April 2005 het gaspendaal blijft weer hangen -> gasrekeneenheid en smoorklephuis vervangen

Is verkopen nu dan echt de enige goede oplossing want alles is dus vervangen zie lijst bovenaan.
Riël
Über-Spammer

MisterX schreef:Dit is helaas wel de juiste methode,heeft het vervangen van het smoorklpehuis geen zin,dan de bekabeling controle,dat helpt niet,gaspedaalsensor vervangen/controle,helpt dat niet.....enz

De dealer had ook kunnen zeggen,we moeten de rekeneenheid,de bekabeling en het smoorklephuis vernieuwen.

Weet dat je dit niet wilt horen,maar dit is toch echt de juiste manier.
Suuk 6.
Van wie, van de goedkope 'volgens het boekje werken' van de dealer? Ipv systematisch kijken welk component niet voldoet? Werkelijk waar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ja lijkt mij dat ze per onderdeel kunnen testen en dan pas alleen het kapotte onderdeel vervangen

maar hoe oud is deze renault?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MisterX

Op het moment dat de auto wordt aangeboden bij de dealer,dan zal de storing zich niet voordoen.Het is dan moelijk zoeken naar iets wat op dat moment niet aanwezig is.
Als je dan alle componenten los gaat doormeten,dan zijn waarschijnlijk alle waardes goed,mocht er een waarde niet goed zijn dan krijg je jouw storing,dan is het natuurlijk veel makkelijker zoeken.
De storing (bij uitlezen) wijst op een storing in het gaspedaal circuit,daar kun je niet zoveel mee,maar daar vallen dus inderdaad ook al die andere onderdelen onder.
donvmeel

Luco/Alpine-racer schreef:ja lijkt mij dat ze per onderdeel kunnen testen en dan pas alleen het kapotte onderdeel vervangen

maar hoe oud is deze renault?
Deze is uit juli 2001.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

en al vanaf 2004 problemen
nou dan stuurde ik dus een hele boze brief naar renault
of ik ging stennis schoppen bij de dealer
je mag verwachten dat een electronisch gestuurd gaspedaal langer meegaat dan drie jaar
daarbij is het nog eens een gevaarlijke storing ook
donvmeel

Luco/Alpine-racer schreef:en al vanaf 2004 problemen
nou dan stuurde ik dus een hele boze brief naar renault
of ik ging stennis schoppen bij de dealer
je mag verwachten dat een electronisch gestuurd gaspedaal langer meegaat dan drie jaar
daarbij is het nog eens een gevaarlijke storing ook
Daar ligt ook nog een probleem. We hebben deze renault bij een peugeot garage gekocht. Die kunnen het niet reparen dus hebben we de zaken die bovenaan genoemd zijn door de renault laten reparen. Die roepen dus nu doodleuk dat het weer het smoorklephuis kan zijn. Waar moeten we de klacht neerleggen ? Bij de dealer waar we hem 2e hands hebben gekocht of bij de renault dealer die de spullen heeft vervangen ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

bij renault nederland
mijn mening is dat dit met zon jonge auto niet mag gebeuren
tweedehands of niet
donvmeel

Door een bevriende garagist hebben we ook nog van een methode gehoord om de bedrading in te laten wikkelen door aluminiumfolie. Dit zou volgens een officieel renault reparatie bericht, storingen kunnen voorkomen in het circuit. Zou dit kunnen ?
MisterX

De klacht moet je altijd neerleggen bij de verkopende partij,in dit geval dus de Peugeot-dealer.Hun hebben een auto verkocht die niet aan de verwachting voldoet,dus dan moet je daar terug. (is ook juridisch zo geregeld)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

MisterX schreef:De klacht moet je altijd neerleggen bij de verkopende partij,in dit geval dus de Peugeot-dealer.Hun hebben een auto verkocht die niet aan de verwachting voldoet,dus dan moet je daar terug. (is ook juridisch zo geregeld)
uiteindelijk is de fabrikant aansprakelijk voor zijn product
zeker in gevallen dat iets tweedehands is gekocht, bij een bedrijf dat niet is aangesloten bij een dealerschap van de fabrikant

in alle andere gevallen heb je gelijk dat de verkopende partij aansprakelijk is voor het product
Riël
Über-Spammer

Jammer dat een bekende klacht ook nog niet opgelost kan worden. Gaat mij hier om het feit dat men niet in staat is een defect normaal te maken.

Als er tijd genomen wordt om een storing te onderzoeken, ben je uiteindelijk goedkoper uit. Ik durf te wedden, dat wanneer een goede monteur een volle dag zoekt, hij het gevonden heeft. Dit kost je dan 600 euro. Denk minder dan die onderdelen je gekost hebben. (al is die 600 al van de zotten, maarja daarvoor moeten dealers een kist van een showroom betalen).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja en dan staat er voor 70 euro ex een ventje van 17 aan je auto te sleutelen :( :( :(
ik wil best 70 euro betalen, maar dan wel voor een vakman
Plaats reactie