Hallo,
Ik heb van de Twingo uit 94 al de bougies en het luchtfilter vervangen maar toch haal ik maar 12,5 op 1 liter.
Cabarateur is elektronisch geregeld dus daar valt verder niks aan af te stellen.
Iemand een idee hoe er achter te komen waar dat aan kan liggen.
Ik heb een rustige rijstijl en zou toch op zn minst 15km /1liter moeten kunnen halen zeker nu met dit weer.
verbruik te hoog
wel nieuwe stijl rijden?? schakelen bij 2000 toeren 
nee wij hebben een twingo van 1995 en die rijd ook zo iets. Probeer eens op Total exelenium daar rijd hij vast opeens een stuk zuiniger door (geen gein)

nee wij hebben een twingo van 1995 en die rijd ook zo iets. Probeer eens op Total exelenium daar rijd hij vast opeens een stuk zuiniger door (geen gein)
de mijne deed 1 op 10, met een redelijk normaal sportieve rijstijl en total brandstof (inderdaad noemenswaardig verschil)
zonder de total haalde ik ongeveer 1 op 9 bij dezelfde rijstijl
veel van het verbruik heeft te maken met de geschiedenis van de motor, en de ouderdom hoor.. en 8/100 is niet echt slecht voor een auto van 13 jaar oud...
zonder de total haalde ik ongeveer 1 op 9 bij dezelfde rijstijl
veel van het verbruik heeft te maken met de geschiedenis van de motor, en de ouderdom hoor.. en 8/100 is niet echt slecht voor een auto van 13 jaar oud...
Als je verder nix raars kan vinden:
compressie meten zegt iets ove de conditie van de motor.
Wat oook nog wel redelijk van invloed is op 't verbruik is veroudering van je lambdasonde. Eventueeel te checken met behulp van een uitlaatgastester en een voltmeter, of gewoon preventief vervangen. D'r zijn automerken die zo'n ding gewoon een vervangingstermijn van 100.000 km geven.
compressie meten zegt iets ove de conditie van de motor.
Wat oook nog wel redelijk van invloed is op 't verbruik is veroudering van je lambdasonde. Eventueeel te checken met behulp van een uitlaatgastester en een voltmeter, of gewoon preventief vervangen. D'r zijn automerken die zo'n ding gewoon een vervangingstermijn van 100.000 km geven.
rev it like a rental