monitor is van m'n in-het-dashboard-ingebouwde navigatiesysteem.
Maar ik begin er steeds meer lol in te krijgen, dat klussen aan zo'n motor. Er is alleen een nippel van het inlaatspruitstuk afgebroken toen we een slang losmaakten. Ik denk niet dat die te koop zijn, dus dat wordt even een middagje draaien en frezen op school
HE DAT NIPPELTJE zit dat links of rechts van je carb.
links (stuurkant) is wel los te koop 7700268523
rechts is een zender dus! doe er je voordeel mee
p.s voorraad frankrijk 3 4 dagen dan heb je hem
Willem-Jan schreef:monitor is van m'n in-het-dashboard-ingebouwde navigatiesysteem.
Maar ik begin er steeds meer lol in te krijgen, dat klussen aan zo'n motor. Er is alleen een nippel van het inlaatspruitstuk afgebroken toen we een slang losmaakten. Ik denk niet dat die te koop zijn, dus dat wordt even een middagje draaien en frezen op school
Ed van der Meer schreef:HE DAT NIPPELTJE zit dat links of rechts van je carb.
links (stuurkant) is wel los te koop 7700268523
rechts is een zender dus! doe er je voordeel mee
p.s voorraad frankrijk 3 4 dagen dan heb je hem
het is de rechter, er zitten daar 2 slangen naast elkaar vast, en de nippels lijken hetzelfde, dus ik moet die ene gewoon even namaken en de rest van de nippel uit het schroefgat in het spruitstuk halen.
Het begint weer een klein beetje op te schieten. Koppakkingset, kopbouten en waterpomp zijn binnen. Alleen nog wat slangen en dan kan alles weer in elkaar
Ondertussen het luchtfilterhuis en het kleppendeksel even geverfd.
Tim_Coupe schreef:Dat zijn de mindere berichten...
Aan de andere kan wel prettig dat je het nu gevonden hebt... Ik ben op zo'n manier ook al met al 10 uur aan het zoeken geweest naar koelvloeistoflekkage bij de mijne...
Uiteindelijk bleek dat de waterpomp aan z'n eind was...
Bijna goed.. eerst het thermostaathuis.. nadat die dicht was sprong de waterpomp
-PAZ- schreef:Die nippels zijn nog nieuw te koop bij de dealer, heb er laatst ook nog 1 gehaalt. Zal wel eens kijken of ik dat bestel nr nog ergens heb.
Zou het nog wel effe navragen bij de magazijn meneer, weet bijna 100% zeker dat het dit nr was, alleen op de factuur van renault staat bij omschrijving T-stuk . Maar die onderdeel omschrijvingen zijn wel vaker vaag
Klein probleempje: het koelkanaal van m'n turbo zit verstopt met een soort modderachtige smurrie. Ik heb een groot deel eruit gekregen met een stukje ijzerdraad, maar er is nog steeds geen opening. Water wil ook niet al te best. Perslucht (nou ja een compressortje) wil ook niet.
Heeft iemand een goede tip hoe ik dat koelkanaal weer open kan krijgen?
Ik denk dat de rest van je koelsysteem ook wel es aardig vol kan zitten.
Zodra het zaakje in elkaar zit zou ik eens een koelsysteemreiniger van Forté halen bij de dealer en de boel eens goed reinigen. Je schrikt soms echt watvoor brokstukken er mee kunnen komen.
Daarna gewoon die koelvloeistof met enige regelmaat blijven vervangen.
Ik heb nog even gekeken, het is de rechter nippel dus morgen direct maar even een nieuwe bestellen, of heeft iemand zo'n ding voor me liggen??? . Ook nog wat rotte slangen vernieuwen en opbouwen die boel
Ik zou net het inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk monteren, blijkt de pakking aan 1 kant een dun laagje metaal te hebben. Aan welke kant moet die metalen kant? Aan de kant van de kop of aan de kant van de spruitstukken? En waar dient dat stuk metaal voor?
Bedankt Turbo-Peer! Kop zit intussen weer in elkaar. Vandaag de nippel opgehaald bij Abel. Hardstikke bedankt daarvoor en voor alle tips en advies!
Het einde komt in zicht
Dinsdag zattie weer in elkaar. Ontsteking verhuist naar de andere kant van het schutbord. Maar toen wilde de auto niet starten. Dat vrijdag uitgezocht. Het bleek dat de draden van de krukassensor gaar waren, die vervangen en toen liep ie eindelijk Volgende dag naar huis gereden, niks aan de hand. En ineens gisteren liep de vijf op 3 cilinders. Vandaag achter gekomen dat het aan de bougies ligt, dus morgen ff nieuwe halen en dan doetie het als het goed is weer. Nog even alle kabels van de ontsteking netjes wegwerken en dan isie weer helemaal klaar voor komend weekend
Nou, de lol was van korte duur. Ik reed gisteren nog even wat rond, en heb de motor even hele voorzichtig in de turbo laten komen. Daarna begon de auto heel erg te schokken bij gas los en bij weinig gas. En bij koppeling intrappen viel de motor helemaal uit. De motor wil niet meer stationair lopen. Ik denk een vaccuumprobleem of de statonairsproeier is eruit. Ik heb alle slangen nagelopen en alles lijkt vast te zitten.
Weet iemand wat het kan zijn?