thx paul, das een hoop geld voor een klein stukkie rood metaal
met een paar draadjes
morgen ff kijken wat hij op de sloop kost
'k denk toch dat dat de boosdoener is, vandaag de stappenmotor schoongemaakt
dat hielp ook niet 't enige wat helpt is de stekker van de tps
losgooien
jeroen_natas schreef:Heeft een van jullie wel eens last gehad van een weigerend handremlampje?
Waar zit de schakelaar precies? Ben bang dat de vloerbekleding los moet.......
komt vaak door de aansluiting op je handrem. de kabel hiervan zit op de achterkant bevestigd. achterbank eruit, mat opschuiven, en wellicht kom je er dan net aan. even de kabel wat bijeen knijpen en weer opnieuw uitproberen.
'k heb 't zelfde, gewoon ff voelen achter je handrem
dan kom je hem vanzelf tegen
ff over de vloerbedekking wrijven waar die zit en dan doetie 't weer
zal wel een slecht contact wezen
Tnx alvast....dus gewoon aan de achterkant van de handrem hendel onder het vloerkleed?
Ga het weekend eens proberen als er niks tussen komt
ik heb ff wat vraagjes.
-wat is de et waarde van een clio (maakt het ook uit of de clio verlaagt is)
-wat is de diameter van het hart van de velg van de clio.
-en welk merk auto komt overeen met clio.
jiggy schreef:ik heb ff wat vraagjes.
-wat is de et waarde van een clio (maakt het ook uit of de clio verlaagt is)
-wat is de diameter van het hart van de velg van de clio.
-en welk merk auto komt overeen met clio.
steek 4x100, ET rond de 35, naafdiam 60.1. Vergelijkbaar? Pff...t meeste
jiggy schreef:ik heb ff wat vraagjes.
-wat is de et waarde van een clio (maakt het ook uit of de clio verlaagt is)
-wat is de diameter van het hart van de velg van de clio.
-en welk merk auto komt overeen met clio.
steek 4x100, ET rond de 35, naafdiam 60.1. Vergelijkbaar? Pff...t meeste
cliofreak schreef:Wie weet hoe je bij de 16v de elektrische dakraam uit bouwt?
niemand? was ik ook al naar op zoek! de mijne is hollandia vermeulen...
Want dat rubber wou k er graag een keer omweg hebben...
maar omdat daar 't dak zelf weer in valt en afdicht... Geen idee hoe die er af moet... lijkt wel gekit ofzo???
cliofreak schreef:Wie weet hoe je bij de 16v de elektrische dakraam uit bouwt?
niemand? was ik ook al naar op zoek! de mijne is hollandia vermeulen...
Want dat rubber wou k er graag een keer omweg hebben...
maar omdat daar 't dak zelf weer in valt en afdicht... Geen idee hoe die er af moet... lijkt wel gekit ofzo???
Gr. Jeroen
het zit altijd verzonken, en word afgewerkt met kit.
als je bijvoorbeeld een plamuurmes neemt, en om het uiteinde wat zwarte isolatieband doet, dan kan het al geen krassen maken. dan steek je voorzichtig rondom onder die kit door. aan de binnenkant zitten ook een paar schroeven die je moet losmaken. is het een origineel renault dak?
cliofreak schreef:Wie weet hoe je bij de 16v de elektrische dakraam uit bouwt?
niemand? was ik ook al naar op zoek! de mijne is hollandia vermeulen...
Want dat rubber wou k er graag een keer omweg hebben...
maar omdat daar 't dak zelf weer in valt en afdicht... Geen idee hoe die er af moet... lijkt wel gekit ofzo???
Gr. Jeroen
het zit altijd verzonken, en word afgewerkt met kit.
als je bijvoorbeeld een plamuurmes neemt, en om het uiteinde wat zwarte isolatieband doet, dan kan het al geen krassen maken. dan steek je voorzichtig rondom onder die kit door. aan de binnenkant zitten ook een paar schroeven die je moet losmaken. is het een origineel renault dak?
Ik heb er een van Hollandia, best vast aan't dak gekit dunkt me...
Maar wou liever het dakkie er niet uit halen! Zit er net zo strak in, lijkt wel origineel...
cliofreak schreef:Wie weet hoe je bij de 16v de elektrische dakraam uit bouwt?
niemand? was ik ook al naar op zoek! de mijne is hollandia vermeulen...
Want dat rubber wou k er graag een keer omweg hebben...
maar omdat daar 't dak zelf weer in valt en afdicht... Geen idee hoe die er af moet... lijkt wel gekit ofzo???
Gr. Jeroen
het zit altijd verzonken, en word afgewerkt met kit.
als je bijvoorbeeld een plamuurmes neemt, en om het uiteinde wat zwarte isolatieband doet, dan kan het al geen krassen maken. dan steek je voorzichtig rondom onder die kit door. aan de binnenkant zitten ook een paar schroeven die je moet losmaken. is het een origineel renault dak?
Ik heb er een van Hollandia, best vast aan't dak gekit dunkt me...
Maar wou liever het dakkie er niet uit halen! Zit er net zo strak in, lijkt wel origineel...
Gr. Jeroen
dan zou ik het laten zitten, en er eventueel wat kit over laten lopen. vaak gaat het nog harder lekken als je het eruithaalt.
een kabelboom van een clio 16v uit'bv '95 past toch ook gewoon op een '91?
laat maar, ik weet ut al...3,7 liter motorolie, 3.4 liter versnellbakolie en 7 liter koelvloeistof
Euh, 5,5 liter motorolie lijkt er meer op. De rest klopt wel ongeveer.
ik had even gekeken in het boekje van olving. daar stond 4,2 zonder filter, en 4,4 met filter. toevallig heb ik vandaag olie ververst. met 4,4 liter zit hij bij mij helemaal aan de max.
dat ligt eraan wat voor carter er onder die clio zit. In die van mij ging bijna 6 liter. Maar in de boekjes staat inderdaad iets van 4 liter. dat ging idd ook in mijn 19 16v (zelfde motor).
iemand een idee als het uberhaupt mogelijk is om een tussendemper van een 16v mét cat te laten passen op eentje zonder cat ? zonder daarvoor al te veel te moeten hengsten natuurlijk...
die twee schetsen verschillen nogal. 1e tekening is een losse kat en een loss middendemper. 2e tekening is een groot stuk pijp die deze twee omvat. Die gaan dus niet onderling uitwisselbaar zijn als het zo is als op de tekening. Maar ik snap eerlijk gezegd ook het probleem niet zo. Heb je een kat momenteel dan haal je die er tussen uit en monteer je een katvervanger. Deze hebben flenzen waar je dus een middenpijp (met of zonder demper) met een flens voor moet hebben aan de kat-zijde
Met een 16v kan het wel, als de auto geen abs heeft. Je moet dan wel het thermostaathuis demonteren (koelvloeistof aflaten).
Je kunt het ook doen door het subframe eronder uit te halen, dan kan de motor wel/ook blijven zitten. Bak naar onder uit weghalen. Dit is de beste methode als ie ABS heeft.
Lastigste van subframe lossen is het lossen van de stuurkolom aan het stuurhuis. Bout en rubber zijn köt.
canonballman schreef:Met een 16v kan het wel, als de auto geen abs heeft. Je moet dan wel het thermostaathuis demonteren (koelvloeistof aflaten).
Je kunt het ook doen door het subframe eronder uit te halen, dan kan de motor wel/ook blijven zitten. Bak naar onder uit weghalen. Dit is de beste methode als ie ABS heeft.
Lastigste van subframe lossen is het lossen van de stuurkolom aan het stuurhuis. Bout en rubber zijn köt.
Aahhh reinier jonge, een beetje vent heeft da zo gefikst
een kabelboom van een clio 16v uit'bv '95 past toch ook gewoon op een '91?
laat maar, ik weet ut al...3,7 liter motorolie, 3.4 liter versnellbakolie en 7 liter koelvloeistof
Euh, 5,5 liter motorolie lijkt er meer op. De rest klopt wel ongeveer.
5.5 liter lijkt mij erg veel, dan komt idd 4.5 liter meer in de buurt...maar die 3, nogwat had ik uit het handboek van de renault...
ik had namelijk 4 liter karwei olie gehaald voor het inrijden, maar ze verkopen geen literverpakkingen alleen 4 liter....maar vorige was ik geloof ik met 4 liter klaar.