Clio II Start probleem (schommelend toerental)
Ik heb een probleem met mijn Clio II uit 1999. Bij het starten met een koude motor start mijn Clio altijd goed maar na een aantal seconden begint het toerental flink te schommelen. Ik weet niet precies het aantal toeren maar je hoort dat hij behoorlijk oploopt en dan weer terugloopt wat er af en toe in resulteerd dat hij uitvalt! Kan iemand me helpen hiermee, volgens mij heeft de garage ook geen idee wat er aan de hand is!
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Volgens mij moet de luchtregelklep schoongemaakt worden.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Haal de stekker van de ecu er eens af ,en dan er weer op.( deze zit bij de accu) dit wil het probleem vaak weer verhelpen.
Onder de motorkap tussen de + van de accu en je stuurbekr resevoir,het is een brede zwarte stekker
-
- Contacteer:
Zit tegen de bak waar je accu in staat 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Ooh een 1.9d dan word het waarschijnlijk een ander verhaal..rschalken schreef:Heb de ECU gevonden en losgehaald. Het is een 1.9D
-
- Contacteer:
Ja idd, ik dacht aan een benzine slurper...
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Ok, nadat ik de ECU een keertje heb losgehaald en weer heb aangesloten is het probleem nog niet verholpen. De post van de luchtregelklep zou ook een optie kunnen zijn??? Kan iemand me helpen hoe ik die kan schoonmaken (waar zit dat ding om te beginnen). Ik ben wel redelijk handig en wil het ook zelf wel fixen, heb alleen nog niet zoveel verstand van auto's. Iemand anders nog ideeen! Of haken jullie allemaal af op het moment dat het over een diesel gaat?
luchtregelschuif heeft hij niet,aangezien het een diesel is...Is dit probleem spontaan ontstaan? Las wat over een garage? hebben die er al naar gekeken,zoja wat hebben ze al gedaan?..