renault 25 wil bij warme motor niet starten,wat kan dat zijn

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
hillbillie

hoi
ik heb sinds kort een renault 25 uit 1991
het is een automaat, maar als de motor warm is en ga na vijf minuten weer de auto starten wil hij niet
als ik hem op kontakt zet gaan alle lampen branden die normaal ook branden en de pomp hoor je ook ,maar als ik dan doordraai voor het starten dan hoor je niets geen klik van de startmotor
wie weet hierop antwoord???
Robke
Car: Lexus IS250

Waarschijnlijk is de startmotor dan op aan het raken.
Probeer de startmotor eens een paar flinke klappen te geven als hij niet wil starten, start hij dan wel, is de startmotor aan vervanging toe.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

of de bobine of de bdp snsor
of de stuur draad van de startmotor die slecht contackt heeft
Bart V

De bobine en bdp sensor hebben niets te maken met het niet willen ronddraaien van de startmotor.

Ik gok het ook op een door ouderdom overlijdende startmotor, maar even het stekkertje controleren zoals sven al zei kan nooit kwaad.
hillbillie

het is niets van al dit.
als ik de motor uit zet en hij is warm en ik start hem gelijk weer dan doet hij het wel ,maar na 5 minuten doet hij het niet,na een half uur wel weer gewoon
als ik de motor na 5 minuten start dan zie ik wel de temperatuurmeter van de olie omhoog staan
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

meet nou maar eens als hij het probleem heeft of de stuur draad van de start motor een spanning krijgt

die bdp sensor enz heeft idd alleen zin als de motor niet aanslaat maar de startmotor wel rondgaat had even te snel gelezen

wat ook wle eens wil gebeuren is dat de startmotor inwendig kortsluiting gaat maken als hij warm is door het uitzetten en ver gevorderde slijtage
dan heb je de zelfde symtomen
Riël
Über-Spammer

Als je ook geen KLIK hoort, is er iets mis met het startrelais zelf. De warmte kan hier zeker een factor zijn waardoor ie niet meer wil. Dus, eerst die stuurdraad controleren (zit ook achterop je startmotor. 1 dikke kabel vanaf de accu, en 1 schuifstekkertje, dit is de stuurdraad. Hier moet goed 12v door komen, meten MET HET STEKKERTJE INGESTOKEN. Mag even wegvallen tijdens de bediening.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
hillbillie

ik heb er een gereviseerde startmotor opgezet en nog steeds hetzelfde probleem,ik heb het zelf wel opgelost door een schakelaar op het dashboard te maken die via een zekering naar de stuurdraad loopt maar wil wel graag weten wat het verder nog kan zijn
jortje

bij franse auto's is het vaak massa kijk maar op de ban van de bak naar de motor loop een massa kabbel die is verrot en zou ook de massa stekkers even in spuiten met contaktspree
Plaats reactie