Ik krijg volgende week mijn clio RS uit 2005. Heb mijn 318 ci uit 2004 erop ingeruild want die Duitsers hebben wel een naam maar probleemloze autoŽs maken die ook nog een beetje lekker zitten schijnt moelijk te zijn. Ben erg benieuwd of de Clio me gaat bevallen. Het is mijn derde auto en puur voor de fun erbij. De betrouwbaarheid zal wel wat minder zijn dan de jappen maar goed daar hou je van te voren rekening mee. De auto is nu standaard maar wel met de Renault 17 inch wielen en hij is hardblauw metallic. Aangezien ik zelf o.a Superchips, Pipercross, Supersprint, Schrick lever wil ik gaan proberen wat de aanpassingen gaan opleveren op de vermogenstestbank, maar dit zal stap voor stap gaan gebeuren.
Ik hoop dat dit een lekker actief forum is waarop je mede liefhebbers treft om over je auto te praten.
Johan Clio 2 Rs ph3
-
-
Welkom
Heb je ook
van je Clio ? 

Heb je ook

-
- Contacteer:
Welkom
!

-
- Contacteer:
Nou welkom hier op het drukste renault forum van NL 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
Tja euh, welkom! Ben zeer benieuwd naar de foto's! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
Welkom 

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
-
Hierbij een update van mijn clio RS ph 3. Ik heb hem sinds 25 mei 2007 en al 8000 km gereden. Hij bevalt nog steeds erg goed. Ik heb hem ondertussen gechipt met de Superchips conversie en dat bevalt me erg goed. Superchips is altijd op zoek naar maximaal koppel en dat schijnt gelukt te zijn (230 nm bij 5283 rpm) het topvermogen is helaas net geen 190 pk (189,3 bij 6452 rpm ; 157 pk aan de wielen) maar ook nog erg netjes. Verder is de auto nog helemaal standaard dus geen luchtfilter of uitlaataanpassing. Voor de liefhebbers heb ik een kopie van de uitdraai.
Weet iemand trouwens hoe je hier een bestand of afbeelding kan toevoegen?[/img]
Weet iemand trouwens hoe je hier een bestand of afbeelding kan toevoegen?[/img]
-
- Contacteer:
Welkom hier,
Hoe je foto's moet plaatsen staat hier beschreven: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=20762

Hoe je foto's moet plaatsen staat hier beschreven: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=20762

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Welkom! Weer een ph 3 erbij!eclipseturbo schreef:Superchips is altijd op zoek naar maximaal koppel en dat schijnt gelukt te zijn (230 nm bij 5283 rpm) het topvermogen is helaas net geen 190 pk (189,3 bij 6452 rpm ; 157 pk aan de wielen) maar ook nog erg netjes.

Even terugkomend op bovenstaand, dit betekend een verlies van 17 %?!?
(En dat terwijl het verlies over de bak normaal maar ongeveer 6 % is.)
-
Is dat zo bij een Clio dat het verlies maar 6 % is? Dat is erg netjes. De meeste voorwielaangedreven auto's zitten tussen de 12 en 20 procent ergens. Tijdens de dynorun werd op het laatst het aandrijvingsverlies gemeten en bij kwam dat uit op dit percentage. Is er dan misschien iets niet goed in mijn bak? zijn er meerdere ph 3 de dit een keer hebben laten meten?
Ik weet dat Maus met zijn toenmalige ph3 op de bank is geweest. Was toen ook niet helemaal standaard meer? (Chip/in -en uitlaat geloof ik).eclipseturbo schreef:Is dat zo bij een Clio dat het verlies maar 6 % is? Dat is erg netjes. De meeste voorwielaangedreven auto's zitten tussen de 12 en 20 procent ergens. Tijdens de dynorun werd op het laatst het aandrijvingsverlies gemeten en bij kwam dat uit op dit percentage. Is er dan misschien iets niet goed in mijn bak? zijn er meerdere ph 3 de dit een keer hebben laten meten?
Misschien dat hij die uitdraai nog heeft?
Uitdraai zal Henk Dijkstra (Fastchip) waarschijnlijk nog wel hebben.
Mods waren ander luchtfilter, andere uitlaat inclusief racekat en groep N reflash. Verschil tussen OEM ECU en reflash was goed zicht- en merkbaar, + 20 nm in het middentoerengebied, echter kwamen we niet aan het topvermogen (zowel met OEM ECU als na de reflash). Die bleef steken op zo'n 150 wielpk's. De oorzaak hiervan heb ik niet meer kunnen achterhalen in verband met aankoop van een andere auto.
Mods waren ander luchtfilter, andere uitlaat inclusief racekat en groep N reflash. Verschil tussen OEM ECU en reflash was goed zicht- en merkbaar, + 20 nm in het middentoerengebied, echter kwamen we niet aan het topvermogen (zowel met OEM ECU als na de reflash). Die bleef steken op zo'n 150 wielpk's. De oorzaak hiervan heb ik niet meer kunnen achterhalen in verband met aankoop van een andere auto.