hallo iedereen,
zoals de titel doet vermoeden, ben ik laatst door zo;n diepe plas gereden met hoge snelheid. Het water knalde kei hard tegen de onder kant van me motor aan, gevolg gelijk hevig sputteren , bijna afslaan. Was dichtbij me bestemming, dus zet auto neer, en zag dat luchtfilter toevoer slang los was. Die heb ik vast gezet, en heb me filter 8 uur lang laten drogen, en vandaag nieuw filter gehaald. maar toch slaat de motor stationair bijna af, met rijden gaat het goed. Maar stationair niet meer. Wat kan er gebeurd zijn, ontsteking nat, water in cylinder,choke verstopt, warme lucht toevoer stuk.??? Heeft iemand een idee, of ervaring ermee??
alvast bedankt
gevolgen van met 80kmph door diepe plas water rijden ?
-
- Contacteer:
wat voor type auto gaat het hier om???
Renault 19 1.8 16V Cabrio
vocht bij verdeler/ontsteking/bougies is wel snel zelf ff te checken.
ik heb de bougiekabels losgehaald en viel me op hoe los ze zitten, aan de kant van de verdeler zijn de contacten ook licht gecorrodeerd. Ik heb het schoongemaakt en ingespoten met valma vochtverwijderaar. Ik denk dat ik op zoek ga naar nieuwe kabels en de bougie schoonmaken of vernieuwen. Weet iemand wat betere kwaliteit kabels zijn en is de verdeler kap makkelijk los te halen, ik zag aan de buiten kant 3 schroeven zitten. Is dat het enige waar die mee vast zit of zit er aan de binnenkant nog wat verborgen?
nee is het enige
maar als alleen je ontsteking stuk is heb je geluk gehad!
wat er namelijk kan gebeuren is dat je waterslag krijgt en dat er water in een cilinder komt... met vaak tot gevolg een kromme drijfstang of erger
maar als alleen je ontsteking stuk is heb je geluk gehad!
wat er namelijk kan gebeuren is dat je waterslag krijgt en dat er water in een cilinder komt... met vaak tot gevolg een kromme drijfstang of erger