spoorstang einde demonteren

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
de pater

Ben bezig een spoorstangeinde los te krijgen...al een paar dagen, heeft iemand hier ervaring mee want verdomme ik krijg het einde niet uit de spoorstang gedraaid... Borgmoer met enige moeite wel los, maar dan het uiteinde. Ik heb de kogelmoer nog nodig, dus wil het hele zaakje niet mollen, anders ben ik verder van huis..

Iemand suggesties?

Groet, Patrick
Bart V

Kogel weer in de fusee zetten en vastdraaien. Spoorstang ter hoogte van waar de kogel erin geschoefd zit goed warm stoken, en daarna een grote tang (bij voorkeur een moordenaar) op de spoorstang zetten, en dan draai je hem er zo (linksom) uit :) Dit lukt altijd zo. Mocht de kogel echt vastzitten, dan breek je hem vanzelf netjes af :D

Ga het niet proberen met een steeksleutel of bako op de spoorstang op de uitsparingen, want dat is bij voorbaat kansloos.

Succes
de pater

Inderdaad die uitsparingen zitten er voor de sier...in het werkplaatshandboek staat een kansloze afbeelding van iemand die met 2 steeksleutels dat eventjes voor elkaar piept..nah...dat gaat em inderdaad niet worden.

Moordenaar maar erbij gepakt, tis jammer dat er geen stevige of in ieder geval duidelijke uitsparing voor op de spoorstang gemonteerd is.

Maar goeie tip, ik ga em warm stoken, "de fik d'r in"...

Es kijken of het wil...

thnX Patrick
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

En daarna monteren met een likje kopervet. Voor de toekomst. 8)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
de pater

Beetje warm stoken en het is allemaal gelukt, bedankt voor de tip...

:worship:
Plaats reactie