K&N openluchtfilter... vermogen...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Nenad1916v

Hallo,

heb net een dag of 2 een K&N openluchtfilter op mijn Williams. Maar ik merk echt duidelijke vermogenverlies! Is hier wat aan te doen? Of toch originele luchtfilter er weer op?

Alvast bedankt.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Williamsdude schreef:Hallo,

heb net een dag of 2 een K&N openluchtfilter op mijn Williams. Maar ik merk echt duidelijke vermogenverlies! Is hier wat aan te doen? Of toch originele luchtfilter er weer op?

Alvast bedankt.
Begin eens met een goeie search op het forum!! :wink: Dan kom je er eigenlijk achter dat er weinig anders te doen is als gewoon je originele filter terug te zetten.

Mocht je idd. voor wat pk-winst willen gaan, zou ik even contact op nemen met Menno hier op het forum :D

Succes.

Gr.Frits
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je open filter er weer af halen zoals frits zegt. er is een topic over openluchtfilters voor de 16v.

het komt erop neer dat als je warme lucht naar binnen zuigt, dat deze zorgt voor in minder optimale verbranding.

je hebt natuurlijk wel een sjiek geluidje nu van de andere kant :p
jeroen_natas

Er was iemand die zn orig luchtfilterhuis had aangepast zodat er een K&N in paste....mischien is dat een idee?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

jeroen_natas schreef:Er was iemand die zn orig luchtfilterhuis had aangepast zodat er een K&N in paste....mischien is dat een idee?
Of je zou gewoon een vervangingsfilter kunnen kopen.. :wink:
Riël
Über-Spammer

Al moet ik erbij zeggen, dat de originele echt niet slecht zijn :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Alvast bedankt.
Als ie te dicht bij de motor zit, dan zou dat kunnen ja.
Wat je dan nog kunt proberen, is het filter verplaatsen naar een plek waar koude(re) lucht aanwezig is.
Of een aanzuigslang ofzo naar het filter laten lopen, zoiets...

Zelf ben ik overigens niet zo overtuigd van het vermogensverlies, dit is echt geen tientallen pk's ofzo wat er ineens niet meer is... (S)

En, het is nu erg warm weer, wat kan betekenen dat er minder zuurstof in de lucht zit, waardoor het filter dus helemaal geen koude lucht meer krijgt? oftewel je gevoel is misschien niet helemaal objectief.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

verlies = verlies, toch? :)
Gast

zorg ervoor dat het filter op de juiste plaats zit , dwz richting de voorbump voor een optimale luchtaanzuiging.

VERMOGENWINST MET OPENLUCHTFILTER IS EEN REMCO/RACELAND/ANDERE TROEP VERKOOPPRAATJE.

Er gaat niks boven een origineel filter met degelijke vervanger erin.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Er was iemand die zn orig luchtfilterhuis had aangepast zodat er een K&N in paste....mischien is dat een idee?
je bedoelt ruudjuh.

gewoon zoals jo zegt, origineel huis erop zetten. geeft wat minder geluid maar presteert beter :)
jeroen_natas

Frits schreef:
jeroen_natas schreef:Er was iemand die zn orig luchtfilterhuis had aangepast zodat er een K&N in paste....mischien is dat een idee?
Of je zou gewoon een vervangingsfilter kunnen kopen.. :wink:
Kan natuurlijk ook... :lol:
Zal ook eens op zoek gaan naar een origineel filterhuis.... :)
Nenad1916v

Hallo,

ja ik heb alweer mn originele erop :) ...

maar ik ga eerst wel even proberen een hitteschil te maken voor de filter.. mn pa kan dat op zijn werk fixe en dan zien we dan wel verder...

is nog veel verschil tussen ori filter en vervangingsfilter van k&n??

alvast bedankt.
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Heb geen Willy maar gewoon 16V'tje.. Met K&N inleg filter, de eerste week met origineel filter gereden en deze gromt toch net ff wat lekkerder!
Kan slecht merken of ie "meer" pk's heeft... zal minimaal zijn maar het rijdt gewoon super zo,... ook op de snelweg bijv. bij 140/160...
Ga nog wel een keer een slang naar de box toe leggen vanaf de bumper, dit is theoretisch gezien ook weer beter!

Gr. Jeroen
Jean-Paul-S
Über-Spammer

denk niet dat het merkbaar is als je 0,4 pk meer hebt. echt merkbaar voordeel is er niet mee te halen. het zijn alle beetjes die een grotere kunnen vormen.
Michel S.
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:

Alvast bedankt.
Als ie te dicht bij de motor zit, dan zou dat kunnen ja.
Wat je dan nog kunt proberen, is het filter verplaatsen naar een plek waar koude(re) lucht aanwezig is.
Of een aanzuigslang ofzo naar het filter laten lopen, zoiets...

Zelf ben ik overigens niet zo overtuigd van het vermogensverlies, dit is echt geen tientallen pk's ofzo wat er ineens niet meer is... (S)

En, het is nu erg warm weer, wat kan betekenen dat er minder zuurstof in de lucht zit, waardoor het filter dus helemaal geen koude lucht meer krijgt? oftewel je gevoel is misschien niet helemaal objectief.
Je zou verbaast zijn hoeveel vermogen je met een filtertje kunt verliezen.
Edward
Contacteer:

heb zeker een jaar rondgereden met een el-cheapo open luchtfilter op een R19 1.8i, en dat reed toch echt beter dan met het standaard filter (waar ik daarvoor ook bijna een jaar mee heb gereden...)

overigens had deze 19 geen buis om koele lucht aan te voeren, zoals m'n Mégane (1.6 8v) die wel heeft.. kan ook weer een factor van invloed zijn..

maar de stelling "open luchtfilter = veel vermogensverlies" gaat mij te ver.
minder zuurstof in de lucht is ook vermogensverlies.. (I) daarom voelt de auto in de winter vaak ook vlotter aan, en ook bij regen is dat vaak het geval.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

Edward, de opvatting dat je met een open filter meer lucht aanzuigt is al fout.

Je origineel filter is geen belemmering. Kan ie vrij door ademen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Contacteer:

Dat geloof ik (nu) ook wel :)
aan de andere kant is het wel zo dat je met een open luchtfilter vaak omhoog gaat in het brandstofverbruik. En dat moet toch ergens vandaan komen.. tegelijkertijd zal een 2.0 met een ander filter niet ineens evenveel lucht gaan aanzuigen als een 2.2, om maar wat te noemen..
Maarten-Jan
Car: R19.R

Riël Notermans schreef:
Je origineel filter is geen belemmering. Kan ie vrij door ademen.
Dat weet ik niet, als je ziet hoe de aanzuigweg bij een 19 origineel loopt....
begint ergens onder de koplamp een buis, deze gaat met een bocht naar beneden, dan naar links onder een chassis balk door dan weer een bocht omhoog het luchtfilter huis in, daar door het filter weer naar beneden, dan weer een bocht richting een buis die naar het gasklep huis gaat... beetje heel erg lang dacht ik zo... in het geval van een 19 dan.

Heb er mijn twijfels bij zeg maar :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat klopt ook wel.

maar de hoeveelheid lucht maakt niet uit. je opening van gesklephuis is onder andere bepalend voor de hoeveelheid lucht die erdoor kan :)
Michel S.
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:......
Maar de stelling "open luchtfilter = veel vermogensverlies" gaat mij te ver.
minder zuurstof in de lucht is ook vermogensverlies.. (I) daarom voelt de auto in de winter vaak ook vlotter aan, en ook bij regen is dat vaak het geval.
Thank god for proof :). Is inmiddels al breed besproken en getest. Open luchtfilter bij een clio is finest. Vermogenverlies van 4 tot 24 pk gemeten.

Zit namelijk nog een klein feitje aan vast: Teveel zuurstof is ook vermogensverlies :D.
Maarten-Jan
Car: R19.R

J-P-S schreef:dat klopt ook wel.

maar de hoeveelheid lucht maakt niet uit. je opening van gesklephuis is onder andere bepalend voor de hoeveelheid lucht die erdoor kan :)
Dus met een ander gasklephuis met een grotere gasklep zou je in theorie ook nog wat kunnen winnen... of heb je dan ook weer meer benzine nodig?
Niels-16v
Contacteer:

Ik kocht mijn clio 16v met openluchtfilter (N) en deze zat achter de radiateur.
Toen ik een keer naar duitsland ging voor een snelheidstestje liep de olie temp op naar 160 graden.

Ik heb hem er toen meteen afgegooid en er een standaart luchtfilterhuis opgezet incl. vervangingsfilter.

kortom openluchtfilters zijn troep :biertjuh:
Sanderrs
Contacteer:

Hey allemaal

Ik heb voor me clio 2 phase 1 uit 99'' een nieuwe green wind filter gekocht met slangen 1 van de motor naar de filter en de andere ga ik verwerken naar de voorbumper :)

Hier de foto's:

[img]http://img528.imageshack.us/img528/9427/windcarbonqu2.jpg[/img]
Shot at 2007-06-30

[img]http://img511.imageshack.us/img511/9985/slangyi2.jpg[/img]

Ga het volgende week erop zetten zal dan nog wat foto's maken!

Later, Cli0 Styl3
Shot at 2007-06-30
Plaats reactie