Hallo maar weer,
Bij mijn Twingo zitten 2 sleutels met beide een knoppie een de CV, echter de ene doet het beter als de andere, nu lijkt mij dit logisch aangezien van de ene de batterij leger kan zijn.
maar de gene die het nog het beste doet, doet het alleen als ik de sleutel bijna tegen de ruit aan houd.
is deze korte afstand normaal of zijn de batterijen zo goed als leegn?
en zijn deze te vervangen, zo ja hoe?
Bedankt weer.
CV werkt nauwelijks op afstand
-
- Moderator
- Car: MB
fabrieks cv van de meeste reno werkt met infrarood (tussen je zonnekleppen) en die werkt idd alleen op erg korte afstand. Nieuwe bat. helpt wel maar het wordt nooit zo "goed" als een ander systeem
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Misschien is het in het vervolg handig niet voor iedere vraag een topic aan te maken, je kan korte vragen ook stellen in het ACT Twingo, die staat net iets boven dit topic.
Batterijtje zal je wel kunnen vervangen jah, bij mijn fase 2 Twingo moet je de sleutel goed richten op de sensor naast de binnenverlichting.
Batterijtje zal je wel kunnen vervangen jah, bij mijn fase 2 Twingo moet je de sleutel goed richten op de sensor naast de binnenverlichting.
Zal voortaan ook in het andere forum posten en meerdere vragen in een topic stellen.Ronnie schreef:Misschien is het in het vervolg handig niet voor iedere vraag een topic aan te maken, je kan korte vragen ook stellen in het ACT Twingo, die staat net iets boven dit topic.
ook bedankt voor de antwoorden
-
Zoals al gezegd is dit systeem een "infrarood systeem" en die moet je dus altijd goedrichten zoals Ronnie al zegt op de ontvanger...niks aan te doen.Ronnie schreef:Misschien is het in het vervolg handig niet voor iedere vraag een topic aan te maken, je kan korte vragen ook stellen in het ACT Twingo, die staat net iets boven dit topic.
Tenzij je een alarm monteerd...

-
- Contacteer:
Nieuwe batterij kan vaak al de een paar meter schelen hoor!
en ook eens goed schoonmaken van binnen en eventueel de contactjes heel voorzichtig en beetje opschuren maakt ook veel uit
en ook eens goed schoonmaken van binnen en eventueel de contactjes heel voorzichtig en beetje opschuren maakt ook veel uit
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Bij m'n 19 kon ik bij de achterklep ook nog staan en zo de deuren openkrijgen (handig als je bijvoorbeeld boodschappen wilt inladen..)
Als dat niet werkt, is er dus iets niet goed. En idd, batterijtje wisselen kan al een verschil maken.. die dingen blijven tenslotte ook niet eeuwig vol
Als dat niet werkt, is er dus iets niet goed. En idd, batterijtje wisselen kan al een verschil maken.. die dingen blijven tenslotte ook niet eeuwig vol

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Vaak monteren ze 1 grote batterij (3v) in plaats van de originele 2 kleine batterijtjes (6v).
Scheelt een hoop
Scheelt een hoop

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Wat ik wel es heb gehoord is dat er bij een megane coupe de CV ook niet werkte op afstand, heel af en toe.. dit kwam omdat het langs de antenne lekte, en er daarom vocht in het glaasje voor de CV-ontvanger stond..
Note: dikke = 0,75 HEMA, dunne +10 bij Renault-dealerRiël Notermans schreef:Vaak monteren ze 1 grote batterij (3v) in plaats van de originele 2 kleine batterijtjes (6v).
Scheelt een hoop
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Tja, voor die 75ct krijg je er wel gratis elke dag een rondje auto en alle ramen proberen bij 

Jaja, 10 rondjes...Riël Notermans schreef:Tja, voor die 75ct krijg je er wel gratis elke dag een rondje auto en alle ramen proberen bij

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]