ACT: Clio16V I
Vergeten we niet dat er spoorstangen en spoorstangeinden zijn?
Op het spoorstangeind zit de stuurkogel en de spoorstang zit direct aan het stuurhuis.
Die kun je volgens mij alleen vervangen als je de stuurhuisrubbers loshaalt.
Op het spoorstangeind zit de stuurkogel en de spoorstang zit direct aan het stuurhuis.
Die kun je volgens mij alleen vervangen als je de stuurhuisrubbers loshaalt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
je hoeft de rubbers er niet af te halen om erbij te komen qua losdraaien. ik gebruik altijd een steek of bako voor het spoorstangeind, en een bako of steek voor de spoorstang aan het stuurhuis.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
- Locatie: Rotterdam
Ik zal binnenkort eens kijken , ben al lang blij dat het geen heel stuurhuis is


Je moet de spoorstang door de borging heendraaien, en dat is mij nog nooit gelukt met een bako of steeksleutel. Een moordenaar werkt goed, maar daar kan je geen slag mee maken. Dat renault tooltje werkt uitstekend, en is de beste en snelste oplossing.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
- Locatie: Rotterdam
is dat renault gereedschap niet zelf te maken mischien???
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
dus als ik het goed begrijk is de spoorstang en het spoorstangeind?
[img]http://www.carparts-cat.com/nl/webdata0 ... 35%20A.JPG[/img]
[img]http://www.carparts-cat.com/nl/webdata0 ... 35%20A.JPG[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Vraagje, heb vanaf de Katalysator naar achter alles van Devil.. en nu leek het me wel wat om de kat er ook tussen weg te halen maar heeft iemand ervaring met het geluid want hij is nu nog lekker subtiel en roffelt lekker, of zal het dan TÉ hard worden??? heb ook k&n vervangings filter...
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
't is maar waar je van houd, bij is het een wereld van verschil zonder of met kat. (geluid)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bij mij is alles erondertuit nu. geen kat, geen middendemper, en een redelijk open devil uitlaat. brult als een gek als je doorrijd 
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik rijd met kat vervanger, demperloze middenpijp en sebring einddemper. Die einddemper is ook wat leeg gebrand inmiddels volgens mij want hij is toch wel wat meer geluid gaan maken de laatste jaren. Maar ik ben er erg tevreden over. Bij rustig rijden geen overdreven geluid en bij stevig doortrekken een mooie snerp erin
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja, bij mij idem dito... iedereen kijkt om als ik boven de 3000 rpm kom 

ofterwijl een open uitlaat systeem, dat had ik ook en de clio klonk als een impreza. ik heb nu een katvervanger, middendempervervanger en standaard einddemper en ik heb geen uitlaatgeluid meer, je hoort alleen het sportfilter van k&n, zit er wel aan te denken als het andere motorblok erin hangt (hopelijk deze keer zonder problemen) om de standaard einddemper te vervangen voor een sportuitlaat. gebruik de auto toch voornamelijk voor de fun. (iemand nog tips wat voor een einddemper? prijs/kwaliteitsverhouding)J-P-S schreef:bij mij is alles erondertuit nu. geen kat, geen middendemper, en een redelijk open devil uitlaat. brult als een gek als je doorrijd
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Ik heb nu dus de kat. er nog tussen maar had hem vanmiddag goed warm en dan bij Gas los, knalt ie gewoon uit de pijp echt kippevel moment hahaha
En idd nu al een beetje die "Impreza" roffel maar errug beschaafd en bij warme motor het fijnste geluid... Ik denk dat ik 'm er toch maar eens tusen weg haal, kan er altijd weer tussen jah...
heb dan ook niet de combi van het inlaat geluid want dat is ook vrij hard bij 'n 16V...
En heb eens in de 16v gereden van een oude collega van me en hij had toen 2 groep A dempers met 60 mm. pijp van voor naar achter... dat was vrij hard maar übergeil!!!
@ JPS, jij had toch dezelfde devil als mij? Zwarte ronde pot (Devil Inox staat erop) met chromen eindstuk met een diam. van 90mm ong.?
Gr. Jw

En idd nu al een beetje die "Impreza" roffel maar errug beschaafd en bij warme motor het fijnste geluid... Ik denk dat ik 'm er toch maar eens tusen weg haal, kan er altijd weer tussen jah...
heb dan ook niet de combi van het inlaat geluid want dat is ook vrij hard bij 'n 16V...
En heb eens in de 16v gereden van een oude collega van me en hij had toen 2 groep A dempers met 60 mm. pijp van voor naar achter... dat was vrij hard maar übergeil!!!

@ JPS, jij had toch dezelfde devil als mij? Zwarte ronde pot (Devil Inox staat erop) met chromen eindstuk met een diam. van 90mm ong.?
Gr. Jw
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja heb ongeveer zo'n uitlaat. het exacte type weet ik niet ervan. maar voor degenen die het na willen bouwen: houd er rekening mee dat je vroeg of laat staande gehouden kan worden.
ik hoop dat ik er een tijd mee kan rijden. maar tot nog toe kijken alle mensen om ookal rijd ik rustig
ik hoop dat ik er een tijd mee kan rijden. maar tot nog toe kijken alle mensen om ookal rijd ik rustig

-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
- Locatie: Rotterdam
Dit is volgens mij het gedeelte wat ik bedoel...dus de spoorstang met binnenste stuurkogel (of heet het anders?)...spoorstangeind zit bij het wiel met je stuurkogel eraan...Tom schreef:dus als ik het goed begrijk is de spoorstang en het spoorstangeind?
[img]http://www.carparts-cat.com/nl/webdata0 ... 35%20A.JPG[/img]
ik had oorspronkelijk ook een volledige open devil uitlaatlijn, klinkt lekker bruut en alles wat ge wilt, maar op lange rechte stukken en autosnelwegen werd ik er toch echt wel gek van! intussen de cat teruggehangen en fijn een standaarddemper eronder geduwd, vind ik echt prima nu 

-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
had je zo'n Devil "toeter" eronder? of ook zo'n zwarte demper met chromen eindstuk?
op engelse flimpjes of renault topics staat wel een clio16v hybrid, maar waar staat het hybrid eigenlijks voor?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
iets wat uitziet als een williams maar een 16v is?
okeJ-P-S schreef:iets wat uitziet als een williams maar een 16v is?

-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Kan goed zijn JPS;
U zocht op: hybrid
Engels Nederlands
hybrid, mongrel, crossbred = bastaard-
hybridisch
crossbred, hybrid hybride =
kruising
kruisingsproduct
U zocht op: hybrid
Engels Nederlands
hybrid, mongrel, crossbred = bastaard-
hybridisch
crossbred, hybrid hybride =
kruising
kruisingsproduct
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
gewone 16v met willy blok dus 
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
of 16v met gouden wielen 

of alleen de stickers
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
of de versnellingspook 

zwarte demper, why ?Jeroen Wigger schreef:had je zo'n Devil "toeter" eronder? of ook zo'n zwarte demper met chromen eindstuk?