Renault 5 met 1700 volvo motor projectje

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
limburgio

we hebben onlangs een 5 gekocht waar mijn vriendin mee gaat rondrijden :-) hij is omgebouwd met een 1700 motor
kheb paar foto's getrokken
motor is draaiende gekregen, benzinepomp was stuk
kheb die van een gtturbo erop gezet en hij draait
nieuwe bougies en delco erop gezet
maar hij knalt af en toe en met het rijden vraag ik me af waar die 90pks zijn, als ik de wagen in hoge versnelling zet op lage toeren, dan ploft die hard maar de vorige eigenaar had wat gepruts aan de stappenmotor enzo
voor de rest werkt alles prima, koeling is ok, en qua binnenelectriciteit ziet het er ook goed uit.

misschien dat ik iet over het hoofd heb gezien, graag uw uitleg :-)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door limburgio op ma 7 mei 2007 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

Dit is geen GTE maar een GTX-blok, dus je topic titel klopt niet
Riël
Über-Spammer

Is geen GTX maar een Volvo 1.7 blok.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ad van Haperen
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Is geen GTX maar een Volvo 1.7 blok.
oja inderdaad, ik dacht al 1700, ziet er niet uit als GTE dus zal wel GTX zijn maar je hebt gelijk is volvo
Riël
Über-Spammer

Had t net al met Robby erover, maar C405 is toch echt behouden aan de GT Turbo toch ? :) Ad, jij hebt er C409 staan ?
Ad van Haperen
Contacteer:

jep ik heb c409
limburgio

Ad schreef:jep ik heb c409
yup gtturbo chassis ;-)
maar motor moet werkende zijn, als deze werkt wil ik er een 480 turbo motor inleggen,
kmoet de olie nog verversen en oliefilter, motor stond al even stil, kan dat hier ook aan liggen?
Riël
Über-Spammer

Misschien eerst eens met de hogedruk of de stoomreiniger door de motorruimte :p
Maar valse lucht, vacuumslangen mapsensor, dat benzinefiltertje eruit rippen, en eventueel kijken of je uitlaat niet dicht zit.
Katalysator zal er dus wel niet onder zitten nu gezien het een GTT is geweest.

Hebben ze wel een lambdasonde aangesloten? Misschien is daar je missende stekkertje van, maar lijkt me niet.
limburgio

vacuum slangetjes zijn ok, maar volgens mij zit de computer onder het dashboard, kheb de massapunten ook terug zuiver gemaakt maar dit is allemaal ok, bij stationair gas geven daalt het toerental en maakt die een plof, er zit wel een gat achteraan in de uitlaatbuis een 30cm voor de pot, kweetniet of dit iets uitmaakt, maar de wagen rijdt niet op het vermogen dat hij moet hebben

de slang die van de stappenmotor richting luchtinlaat gaat, moet die aangesloten zitten op de slang die op dat zwart potje zit?
Riël
Über-Spammer

Nee, die moet nergens anders op eigenlijk.
limburgio

en dat zwart potje naast de stappen motor? daar is ook een pijpje dat richting inlaat gaat moet dat ook gewoon los?
Riël
Über-Spammer

Ik zie niet echt wat je bedoelt
Danny van Duren
Car: GTT

Riël Notermans schreef:Ik zie niet echt wat je bedoelt
carterontluchting bedoelt ie denk ik dat is bij volvo zwart potje
Menno

Niet gewoon een doorslaande bougiekabel, omdat 't zo zeiknat is ?
rev it like a rental
Mrtn
Car: R5GTT

dat is geen inlaatspruitstuk van een 1.7 volvomotor, maar van een 2.0L....

1.7 motoren hebben hetzelfde inlaatspruitstuk als de 1.7 van Renault... die van de 2.0 ziet eruit als deze op de foto... dus mss heb je wel geen 1.7 :wink:
Danny van Duren

Mrtn schreef:dat is geen inlaatspruitstuk van een 1.7 volvomotor, maar van een 2.0L....

1.7 motoren hebben hetzelfde inlaatspruitstuk als de 1.7 van Renault... die van de 2.0 ziet eruit als deze op de foto... dus mss heb je wel geen 1.7 :wink:
1.7 l volvo heeft ook zo`n inlaat spruitsuk ;) bij een 2l staat er vaak zelfs ook 2.0 litres op ;)
Mrtn
Car: R5GTT

zover ik weet niet.... ik ben ze zo nog niet tegengekomen iig :)
limburgio

Menno schreef:Niet gewoon een doorslaande bougiekabel, omdat 't zo zeiknat is ?
ja hier regent het soms en als de kap openstaat wordt alles nat, regent het bij jou nooit of moet je de kap nooit opendoen? :-)
limburgio

Danny van Duren schreef:
ja danny ik denk dat het van de carterontluchting is, dus volgens mij zouden die van de stappenmotor en de carterontluchting naar een luchtfilterhuis moeten gaan maar die zat er niet op omwillen van de open luchtfilter, is het normaal dat je zo'n zuigend geluid hoort bij stationair draaien? vrij luid moet ik zeggen
Riël
Über-Spammer

Jep
Danny van Duren

limburgio schreef:
Danny van Duren schreef:
ja danny ik denk dat het van de carterontluchting is, dus volgens mij zouden die van de stappenmotor en de carterontluchting naar een luchtfilterhuis moeten gaan maar die zat er niet op omwillen van de open luchtfilter, is het normaal dat je zo'n zuigend geluid hoort bij stationair draaien? vrij luid moet ik zeggen
de stappenmoter op de carter-ontluchting aangesloten??
limburgio

moet ik die aansluiten op de carterontluchting? dat gaat en dan draait die precies een beetje soepeler

daarstraks even nieuwe olie en oliefilter gestoken ook nieuw koelwater.
motor draait goed stationair maar als je stationair gas geeft tot 4500 toeren en het toerental laat zakken maakt die een steekvlam van 20cm en een knal, telkens opnieuw als je dit doet, kvind het wel heftig :D
maar denk niet dat dit zo hoort, uitlaat is 50mm doorsnede met een sportdemper (denk devil) hij ploft of en toe stationair ook wel eens,
er zit ook een geel stekkertje los, ergens vooraan aan de luchtinlaat maar dat kan ik echt nergens oppluggen dus kweetniet waarvoor dit dient, maar auto heeft nog steeds niet zijn 90pk :(
Danny van Duren

limburgio schreef:moet ik die aansluiten op de carterontluchting? dat gaat en dan draait die precies een beetje soepeler

daarstraks even nieuwe olie en oliefilter gestoken ook nieuw koelwater.
motor draait goed stationair maar als je stationair gas geeft tot 4500 toeren en het toerental laat zakken maakt die een steekvlam van 20cm en een knal, telkens opnieuw als je dit doet, kvind het wel heftig :D
maar denk niet dat dit zo hoort, uitlaat is 50mm doorsnede met een sportdemper (denk devil) hij ploft of en toe stationair ook wel eens,
er zit ook een geel stekkertje los, ergens vooraan aan de luchtinlaat maar dat kan ik echt nergens oppluggen dus kweetniet waarvoor dit dient, maar auto heeft nog steeds niet zijn 90pk :(
dat kanllen en vlammen had ik ook met mijn gte met rechte pijp naar achteren en een devil eindemper :D als ie lekker warm was en je speelde wat met gas en dan kwam er een knal en steekvlam :D

dat stekkertje is denk ik van de inlaattemptuursensor die zit bij een gte in de kunststof aanzuigbuis

en stappen moter moet niet op de carter-ontluchting zover ik weet maar kan morgen wel effe kijken bij mijn oude gte blok
limburgio

hey danny

het is nu wel zo dat het zo'n volvo 1700 blok is blijkbaar en geen GTE blokje :( de inlaat temperatuursensor hangt daar ergens los te bengelen aan de inlaat :-)
ik heb nu precies op google gezien dat die dingen normaal een cat moeten hebben? zou er dan ook een lambda ergens moeten zitten?
leuk dat knallen ;-) dat is weer een fijne optie, m'n vriendin is er al zeker GEK van :D

zou het aan de injectors kunnen liggen?
nog voor de benzine leiding aan de fuelrail aankomt zit er nog zo'n rond ijzer dingetje tussen, dacht een regelaar of zo, kheb die ertussen uitgehaald maar dit is gewoon open dus nutteloos volgens mij

dus de ontsteking moet goed staan ook al knalt die als die van toeren zakt

wat is de ontstekingsvolgorde voor zo'n motor? of zit die goed als hij stationair blijft draaien

alvast bedankt
limburgio

kheb nu nog wel niet gereden nu de olie vervangen is, zou die ook iets kunnen doen aan de prestaties van de wagen ivm de hydraulische kleppen? of heeft deze dit niet
zodat die bv even bleven hangen en geen compressie maakte?
Danny van Duren

limburgio schreef:hey danny

het is nu wel zo dat het zo'n volvo 1700 blok is blijkbaar en geen GTE blokje :( de inlaat temperatuursensor hangt daar ergens los te bengelen aan de inlaat :-)
ik heb nu precies op google gezien dat die dingen normaal een cat moeten hebben? zou er dan ook een lambda ergens moeten zitten?
leuk dat knallen ;-) dat is weer een fijne optie, m'n vriendin is er al zeker GEK van :D

zou het aan de injectors kunnen liggen?
nog voor de benzine leiding aan de fuelrail aankomt zit er nog zo'n rond ijzer dingetje tussen, dacht een regelaar of zo, kheb die ertussen uitgehaald maar dit is gewoon open dus nutteloos volgens mij

dus de ontsteking moet goed staan ook al knalt die als die van toeren zakt

wat is de ontstekingsvolgorde voor zo'n motor? of zit die goed als hij stationair blijft draaien

alvast bedankt
ja volvo heeft lamda nodig anders knallen ze alleen maar en lopen voor geen meter iig mijn 1.7 turbo blok knalde alleen maar en liep voor geen meter zonder lambda

en ontstekeing valt niet af te stellen, maar toevallig al distributieriem gechecked op timiong?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op di 8 mei 2007 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren

limburgio schreef:kheb nu nog wel niet gereden nu de olie vervangen is, zou die ook iets kunnen doen aan de prestaties van de wagen ivm de hydraulische kleppen? of heeft deze dit niet
zodat die bv even bleven hangen en geen compressie maakte?
is gewoon 8kleppertje en in principe zelfde blok als een gte alleen de randorgane zijn net ietsje anders of ook zelfde

maar dus er moet gewoon kleppen gesteld worden :p
limburgio

ok kga morgen ff checken voor de ecu en lambda
Plaats reactie