koelsysteem na de zijn grootje???

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
jelledijkstra

hallo,

het volgende probleem koelfan slaat niet aan,geen koelvloeistof in de leidingen sensor stuk?en wat is het andere probleem er hoort toch ook vloeistof in de onderste slang te zitten die na de radiateur loopt? ik snap der nik svan en ben er flauw van om aldoor mijn motor af te zetten als ik 2 minuten stil sta.

gr jelle
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

zit de ventilator wel aangesloten (missch. stekkertje los?)
kan ook kapot zijn,

sensor stuk zou kunnen, of je thermostaat..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
jelledijkstra

hi

ja stekkertjes heb ik allemaal na gelopen hoe kan ik de thermostaat controleren en hoe kan ik de sensor controleren gewoon doormeten cker?

gr
pierre

er is een LEK.

daardoor slaat de fan niet aan want de sensor wordt niet warm, het koelsysteem is leeg.
jelledijkstra

hi pierre :worship:

wat kan ik hier aan doen alle slangen nalopen??
jelledijkstra

mijn koelvloeistof tankje zit gewoon tot aan maximum
Florus

Je koelsysteem zal best niet lek zijn, anders zou je voorraadtankje ook wel leeg zijn.

En al zou er helemaal geen koelvloeistof in je systeem zitten,dan zou je,zeker met dit weer geen km ver komen,omdat je blok zal vastlopen (N) .

Dus waarschijnlijk gewoon een elektrische storing,dus eens ff met een multimeter gaan zoeken tot waar de stroom komt,relais nakijken, en eventueel ff de stekkertjes van je thermocontact loshalen en tegen elkaar aan houden,terwijl je contact aan staat !

Waarom denk je dat er geen koelvloeistof door de onderste slang loopt??,waar bazeer je dat op?

'T zou overigens wat makkelijker zijn als je je post wat beter leesbaar maakt,heb 't 3x moeten lezen voor 'k het een beetje begreep :wink:
Florus

dusnietallesaanelkaartikkenwantdatleestnogalkl#tewaardoordezinneneenbeetjeandersoverkomendanjijwaarschijnlijkbedoelt :p
jelledijkstra

sorryflorusikzaleromdenken

maar ok ik zal het dan dus even nakijken als ik de stekkertjes tegenelkander houdt wat moet er dan gebeuren moet er iets aan gaan?

gr
Mrtn
Car: R5GTT

de fan zal dan aanslaan! hierdoor kan je uitsluiten dat deze kapot is en dus het thermocontact niet meer werkt.

wel contact aanzetten
Mrtn = Maarten
jelledijkstra

ok dan dus slaat de fan aan dan kan ik dus en nieuwe thermostaat kopen is dit dezelfde thermostaat als die van een 5tr heb een oude 5tr staan en is het noodzakelijk dat je dit direct vervangt?
Florus

jelledijkstra schreef:ok dan dus slaat de fan aan dan kan ik dus en nieuwe thermostaat kopen is dit dezelfde thermostaat als die van een 5tr heb een oude 5tr staan en is het noodzakelijk dat je dit direct vervangt?

:|- :nee: Thermocontact is dat ding waar die 2 stekkertjes op vast zitten,thermocontact zit in de radiateur gedraaid:

[img]http://www.havam.nl/artpic/1850200.jpg[/img]

Thermostaat:

[img]http://www.havam.nl/artpic/1880226.jpg[/img]

Thermostaat kun je niet direct zien,hij zit in je bovenste dikke koelwaterslang die van de waterpomp naar de radiateur loopt.

Dus nogmaals; je haalt die 2 stekkertjes,van het Thermocontact los en houd ze tegen elkaar aan,terwijl je contact aanstaat,of gewoon terwijl je motor draait, slaat je koelvin dan aan,dan is waarschijnlijk je Thermocontact stuk.

Hou je de stekkertjes tegen elkaar aan en slaat de vin niet aan dan je bedrading en het relais nakijken.

En anders ff iemand erbij roepen die er iets meer verstand van heeft :wink:
jelledijkstra

ok florus ik snap het nu helemaal goed 8) denk ik :~ maar kijk ik kan er niet veel aan slopen dus ik kan het proberen het zal wel goedkomen hoop ik nou jullie horen van mij dat van het relais kan ik btr laten doen denk ik want ik ben a technisch wat betreft zulke dingen.

gr (Y)
Riël
Über-Spammer

Hoor je ook geen *klik* wanneer je het stekkertje doorverbind, dan is je relaisje stuk. Kijk daar eerst naar.

Zit op die plastic kap, binnenkant, die de wind de radiator in geleid. Hangt een relais aan en meestal is dat wel een hoopje roest.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jelledijkstra

wat ben ik toch blij dat er een hoop mensen zijn met verstand van die 5jes :D :worship:
ik ga zo kijken en ik meld me straks wel even weer
Tijn
Contacteer:

als er geen koelvloeistof in die onderste slang staat is er wat anders aan de hand hoor. binnen 2 minuten te warm worden is zowiezo niet goed trouwens.
there is no spoon.
jelledijkstra

er zit idd geen vocht in die slang en echt hij staat 2 min stil en hij kookt echt vreemd mischien radiateur verstopt ofzow dat er daarom geen water in die onderste leiding zit??kan dat.........
gr
Martijnberk
Contacteer:

haal je radiateur er eens tussen uit en probeer deze door te spoelen....
Tijn
Contacteer:

rad verstopt kan, thermostaat stuk kan, staat er wel koelvloeistof in de bovenste slang na de thermostaat, voor de rad ?
there is no spoon.
jelledijkstra

hi jah daar zit wel vloeistof in dus doorspoelen?ik zal het proberen maar daardoor doet de koelfan het wel altidj toch
Gerard race GT

in de bovenste slang zit wel vloeistof en in de onderste niet? :~
Dan heb je een verstopping in je koelsyasteem of radiateur en niet een kleintje ook. Alles eens goed doorspoelen.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
jelledijkstra

hi ik heb hem nu even flink doorgespoeld en idd nu komt er wel water in de onderste slang raar maar waar en ik moet een nieuw thermostaatje hebben want die doet echt helemaal niks meer dus dat is probleem van de koelfan neem ik aan naja heb toch een gtt gekocht dus deze kan weg liefhebbers???bergen foto's aanwezig en uitgebreide beschrijving op verzoek natuurlijk hij is helemaal hard zijn der niet veel meer.

groetuhh :yest:
-jacco-
Über-Spammer

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
jelledijkstra

yep ik weet het (Y) maar twas maar even zo bedoeld van nou dan weten jullie het even :smoke:
Gerard race GT

thermostaat of thermocontact, vraag wel naar het juiste onderdeel he :wink:misschien is beide vervangen geen verkeerde optie
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Donleben
Contacteer:

Sorry. Is voor een Clio 16v.... Zag t te laat. 8) (zie ACT 16v nu)
Plaats reactie