rare geluiden aan bijrijderskant bij het wiel
-
heb een tok in de wagen zitten en kan niet vinden wat het is hoor het aleen met de bocht naar recht als ik die snel pak voel ik hem ergens uit kniken zo lijkt het wat zou het kunnen zijn
-
trouwens het gaat om een r 19 1.8 16v
-
homokineet of veerpootlagers bijvoorbeeld?
ben bang dat het je homokineet waarschijnlijk is ja!
Een kip tok inderdaad ook jaHessel schreef:welke auto is het en is je auto verlaagd?
een tok is doorgaans een kip

-
zou het niet weeten als hij verlaagt is is wel havie stug
-
fuseekogel, veerpootlager(hoor je ook iets kraken als je stilstaand gaat sturen?), stabilisatorstandrubbers, draagarmrubbers (lijkt me sterk)
loop dat eerst is na?
loop dat eerst is na?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
een soortgelijk probleem, maar een andere wagen:
als ik een bocht neem, hoor ik een klakkend geluid, dat blijft klakken tot de wielen weer klaar staan om verder rechtdoor te rijden, of tot ik m'n gaspedaal loslaat. dit zou volgens de zoekfunctie (en mijn research via google
) wijzen op kapotte homokineet. kan dit kloppen?
moet ik langs beide kanten tegelijk vervangen? *hoe* moeilijk is het (voor een leek
) en kan het kwaad als dit een tijdje blijft, of is dit een dringend te verhelpen probleem?
als ik een bocht neem, hoor ik een klakkend geluid, dat blijft klakken tot de wielen weer klaar staan om verder rechtdoor te rijden, of tot ik m'n gaspedaal loslaat. dit zou volgens de zoekfunctie (en mijn research via google

moet ik langs beide kanten tegelijk vervangen? *hoe* moeilijk is het (voor een leek

-
- Über-Spammer
waarschijnlijk is het dat ja.TheoV schreef:een soortgelijk probleem, maar een andere wagen:
als ik een bocht neem, hoor ik een klakkend geluid, dat blijft klakken tot de wielen weer klaar staan om verder rechtdoor te rijden, of tot ik m'n gaspedaal loslaat. dit zou volgens de zoekfunctie (en mijn research via google) wijzen op kapotte homokineet. kan dit kloppen?
moet ik langs beide kanten tegelijk vervangen? *hoe* moeilijk is het (voor een leek) en kan het kwaad als dit een tijdje blijft, of is dit een dringend te verhelpen probleem?
je hoeft assen niet tegelijk te vervangen. je kan je oude as inleveren voor een revisie as bijvoorbeeld.
als je het zelf wil doen komt er wel wat bij kijken. welke kant hoor je knakken? soms moet je de bakolie aflaten, je stuurkogel losgooien, je veerpoot en noem nog maar wat op.
het is gewoon vervelend, uit elkaar vallen doet het niet zo snel

dan toch gemakkelijk-, en veiligheidsheidshalve (en bij gebrek aan vindbare werkplaatshandboeken voor deze specifieke auto) naar de dealer brengen ..
-
Ik zou zeker niet naar de dealer gaan.
Gewoon een universele bovag garage, die doen het net zo goed maar dan goedkoper.
Gr, Frits.
Gewoon een universele bovag garage, die doen het net zo goed maar dan goedkoper.
Gr, Frits.
een heel stomme vraag.. als ik naar een dealer van een ander merk (peugeot) ga, komt dat dan ongeveer even duur als een universele garage, of is dat dezelfde prijsklasse als de gewone dealer?Frits Clio 16v schreef:Ik zou zeker niet naar de dealer gaan.
Gr, Frits.
-
Ik denk dat je gelijk heb en misschien een stomme opmerking maar, ik heb m'n uitlaat wel eens verhangen (raakte m op de achteras) en zo kwam het wel eens voor dat bij hard optrekken en in bochten dat m'n spruitstuk de bout van de baksteun net even aan tikte waardoor ik dacht dat m'n homokineet o.i.d.stuk was. het was echt een k#t geluid en het duurde even voor dat ik er achter kwam dat het daar vandaan kwam. dus kijk daar ook goed naar
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
ik heb het probleem gevonden het zijn de fusekogels heb ze nieuw gehaald maar krijg die oude niet los de schroef die dwars gaat komt
er niet uit

-
- Über-Spammer
even een botte schroevendraaier tussen die spleet aan de achterkant meppen. dan komen ze er zo uit.
Zal wel net zo duur zijn jaTheoV schreef:een heel stomme vraag.. als ik naar een dealer van een ander merk (peugeot) ga, komt dat dan ongeveer even duur als een universele garage, of is dat dezelfde prijsklasse als de gewone dealer?Frits Clio 16v schreef:Ik zou zeker niet naar de dealer gaan.
Gr, Frits.