[ Laguna ll ] Update boardcomputer

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Ilhan1903

Hoi allemaal,

ff een vraagje hoor.. de boardcomputer van mn laguna 2 van 2002 1.8 16v geeft verkeerde getallen aan, zoals bij digitale benzine geeft hij aan dat hij nog 5000 kilometer kan gaan terwijl er maar 20 liter benzine in zit.. Moet ik het gaat updaten ofzo bij een dealer? Volgens mij is deze verwarring door Gasinstallatie maar weet het niet zeker.. Iemand ervaring mee of weet iemand toevallig meer hierover??

Groetjes

Ilhan
Riël
Über-Spammer

Naja, misschien draait ie op ecomode, nog niet geprobeerd? :p

nee, eens bij de dealer laten nakijken, is idd gek. Gasinstallatie zou kunnen , maar ook die geeft doorgaans goede waarden door. Werkt ie op je tankmeter? anders is je actueel verbruik op benzine 0,0 (als je op gas rijdt).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Bij mijn Clio werkt de afstand tot volgende tankbeurt niet, zowel op benzine alsook op gas. Hier staan bij mij gewoon een aantal streepjes als waarde.
De overige waarden functioneren wel normaal, zowel op benzine alsook op gas.

Worden de overige waarden bij jou wel goed aangegeven?
Ilhan1903

Ja de overige waarden worden wel goed aangegeven. Op de dashboard word benzine ook goed aangegeven. Alleen bij de computer krijg ik een verkeerde getal dus. Gas werkt ook perfect maar ik twijvel ofdat de computer door de war raakt als ik kilometers maak op gas. Volgens mij staat de ecofunctie aan ja, daarom dat er 5000 kilometers word aangegevn :P

Dus het is handig om bij de dealer langs te gaan..?

ps: Heb precies hetzelfde problemen als hierboven bij de clio.. Maar kon het niet zo duidelijk aangeven vanwege gebrek integratie :P
Ollie

Ik ga er van uit dat dat gewoon disabled is. Weet dat het bij Riël gewoon wel nog werkt, die resterende-km-indicatie.
Ik weet hoeveel KM ik op gas kan rijden, zie het actuele en gemiddelde verbruik, dus heb die waarde ook niet echt nodig...
Riël
Über-Spammer

Dan kun je er niets aan doen! is afhankelijk van hoe het gassysteem geinstalleerd is. Ook logisch, het computergebeuren is gemaakt voor het origiginele benzinesysteem, het gassysteem werkt daar 'omheen'. Ik zou ermee leren leven hoor :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Bij mij Laguna 2 werkt de boordcomputer wel gewoon. Wel loopt de benzinemeter tijdens de rit terug, waardoor het lampje nog wel eens wil gaan branden. Op dat moment springt de weergave van de resterende afstand naar ----, zoals ook op benzine.

Overigens spoort de waarde niet helemaal, volgens de computer is de auto zuiniger dan het werkelijke (gas)verbruik. Op zich logisch.

Misschien verschilt dit per merk installatie? Welk merk heb je? Ik heb een Vialle-installatie, maar de Eurogas-installatie in mijn vorige auto (Mégane 2) werkte net zo.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MikeVV
Contacteer:

Bij mijn laguna II knipperen de actieradius, gem verbruik en hoeveel ik nog kan rijden totdat ik weer moet tanken.
De rest van de boordcomputer doet het wel goed zoals kilometer, service beurt en KM/H.
Ook de analoge benzine meter doet het goed.

De auto heeft een tijd stil gestaan met een bijna lege tank ( 3 maanden) en ik heb m vandaag helemaal volgegooid met Diesel, iemand enig idee wat dit kan zijn?
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
PatV6

Boardcomputer resetten. Knop adac indrukken ,contact aan , 1druk op paneel klaar!! (je zit je wijzers heen en weer gaan) :)
toevallig op problemcar heeft er 1 dezelfde klacht :worship:
MikeVV
Contacteer:

Dit heb ik inderdaad al geprobeerd, helaas werkt dit niet de streepjes blijven knipperen.
Het lijkt erop dat de electronische Vlotter vast blijft zitten en deze dus geen waardes kan doorgeven.
Meteen de vraag: Zit er ene electronische vlotter in een Laguna, zo ja hoe kan ik die vervangen of eruit halen/schoonmaken??
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Nelis_1987
Contacteer:

MikeVV schreef:Dit heb ik inderdaad al geprobeerd, helaas werkt dit niet de streepjes blijven knipperen.
Het lijkt erop dat de electronische Vlotter vast blijft zitten en deze dus geen waardes kan doorgeven.
Meteen de vraag: Zit er ene electronische vlotter in een Laguna, zo ja hoe kan ik die vervangen of eruit halen/schoonmaken??
Of die elektronisch is weet niet, maar je vlotter hoort boven in je tank te zitten. meestal moet je, je achterbank weghalen en mssn een stukje bekleding... Weet niet precies hoe het bij de Laguna`s zit ;)!
PatV6

Ken me niet voorstellen dat het niet werkt...
Je ziet ook de meters heen en weer gaan.en dan 1 knop op de instrumentenpaneel om het te beeindigen..?
MikeVV
Contacteer:

Klopt alles gaat heen en weer en in het display word alles gevuld, je zite dan alles vol oplichten.
Zodra je alles stopt en je start de auto weer dan knipperen helaas bovengenoemde nog steeds!

EDIT: Heb het net nog ene keer geprobeerd en beetje met alle knoppen zitten spelen en de benzine meter doet het nu, bedankt iedereen voor het mee denken.
Plaats reactie