ik ben bezig geweest met mijn r-tuner nu was mijn vraag als al enkele mensen hier dat ook al gebruiken ?
ik heb het volgende
ik heb een usb serial controller gekocht omdat en geen serial stekker op mijn laptop zit
nu ziet de software hem niet want als ik de stettings op com3 zet en connect doe dan zegt dat ding [turn on ignition and press OK ] nou dat doen we dan en dan zegt i [connection was lost...]
moet ik wat veranderen in mijn laptop of zijn het de settings in de r-tuner
R-tuner
Volgens mij moet je een speciaal usb2com drivertje installeren op je laptop!
maar patrick als jij het niet tegelijk doet wat krijg je dan te zien
eerst dat hij verbinding zoekt 1a2 sec en dan connetion was lost?
de laptop ziet de kabel wel en de extra poort die hij opent is er ook dus snap er even niks meer van
het kan ook nog zo zijn omdat ik me auto niet normaal kan starten omdat de benziene pomp niet gaat lopen
eerst dat hij verbinding zoekt 1a2 sec en dan connetion was lost?
de laptop ziet de kabel wel en de extra poort die hij opent is er ook dus snap er even niks meer van

het kan ook nog zo zijn omdat ik me auto niet normaal kan starten omdat de benziene pomp niet gaat lopen

Pomp kan je rustig laten lopen, benzine gaat netjes weer terug in de tank via de retour. Gewoon die schakelaars omzetten dus, en dan proberen te connecten. Met schakelaars om loopt die motor toch gewoon? Ondanks die rare schakeling met die schakelaars zou het gewoon goed moeten zijn dan.
Je kan ook even een laptop lenen oid met seriele poort, zodat je zeker weet dat er niet toch een conflict in de hard/software van die usb-serial interface zit. Dat komt vaker voor namelijk.
Je kan ook even een laptop lenen oid met seriele poort, zodat je zeker weet dat er niet toch een conflict in de hard/software van die usb-serial interface zit. Dat komt vaker voor namelijk.
@ Pierre : eeuwige grappenmaker......
@ Christian : erg lastig te beoordelen, als je 't niet ziet, en 't apparaat niet kent, maar ik gok:
of:
- De ecu gaat alweer uit, voordat de verbinding goed tot stand gekomen is.
of:
- Inhoud van ecu is op een of andere manier 'beschadigd'
of:
- Probleempje met de serieele poort van je pc
@ Christian : erg lastig te beoordelen, als je 't niet ziet, en 't apparaat niet kent, maar ik gok:
of:
- De ecu gaat alweer uit, voordat de verbinding goed tot stand gekomen is.
of:
- Inhoud van ecu is op een of andere manier 'beschadigd'
of:
- Probleempje met de serieele poort van je pc
rev it like a rental
Dit duidt erop dat de ontvangen gegevens niet voldoen aan de berekende foutcorrectiewaarden, of hoe je t beestje ook wil noemen. In feite is t: "ik snap er niks van"pierre schreef:invalid checksum of checksum error duidt meestal op een defekte cmos batterij in de computer of laptop.
kost een paar euro.

nou ben vandaag eens even weer bezig gegaan met de r-tuner
heb wel 12volt op de voeding staan dat is pin 6 in de auto
en heb gekeken waar ze allemaal uit komen dat is
pin 6 komt uit op pin 18 van de ecu en nog vele anderen deze is ook voor 12volt voor de onsteking
pin 9 komt ook uit op de pin 18 Klopt dat
pin 2 aarde komt ook op alle aarde draden van de ecu
heb wel 12volt op de voeding staan dat is pin 6 in de auto
en heb gekeken waar ze allemaal uit komen dat is
pin 6 komt uit op pin 18 van de ecu en nog vele anderen deze is ook voor 12volt voor de onsteking
pin 9 komt ook uit op de pin 18 Klopt dat
pin 2 aarde komt ook op alle aarde draden van de ecu
Even een oud koetje uit de sloot trekken. Vind die R-tuner wel interessant. Iemand toevallig wat plaatjes ovan de interface en de R-tuner Chip. Vind er namelijk heel weinig over en ben erg benieuwd naar de techniek en al.
Zou zelf alleen de datalog functie willen gebruiken. De tune functie doen we realtime(uit eindelijk dan
).
Zou zelf alleen de datalog functie willen gebruiken. De tune functie doen we realtime(uit eindelijk dan

Ik ben ingelogd, dus dat mag het probleem niet zijn.
Ben alleen even geintresseerd in de techniek. Het programeren van de chip is inmiddels al mogelijk. Ben inmiddels ook al aan het mailen of de datalog functie ook los te gebruiken is en of hij dat ook verkoopt. Chip is alleen leuk om te kijken hoe hij het gerealiseerd heeft. Wij zijn op dit moment een iets geavenceerder dingetje aan het ontwikkelen(schema is al klaar, dus geen angst. Gaan geen dingen van hem stelen. Heb ik teveel respect voor de man). Dit stelt ons in staat om niet alleen de data realtime aan te passen, maar ook te zien welke gebieden de ECU allemaal uitleest. Dus puur uit educatieve kijkhoek ben ik geintresseerd in de chip/interface.Christian schreef:ja als je over het programma meer info wilt zal je fastchip moeten zien te bereiken maar denk niet als hun zo maar alles weg geven
Hey people,
Had Henk een mailtje gestuurd om te vragen of de R-tuner log functie los te kunnen gebruiken. Dag later had ik het antwoord zelf gevonden dat het niet kon. ECU data draait op een iets andere snelheid wat zou betekenen dat de Chip software herschreven was to fit his needs.
Dus dan blijft er niks anders over om zelf aan de slag te gaan. Maar zodra we wat meer info hebben, maken we wel een topic aan.
Had Henk een mailtje gestuurd om te vragen of de R-tuner log functie los te kunnen gebruiken. Dag later had ik het antwoord zelf gevonden dat het niet kon. ECU data draait op een iets andere snelheid wat zou betekenen dat de Chip software herschreven was to fit his needs.
Dus dan blijft er niks anders over om zelf aan de slag te gaan. Maar zodra we wat meer info hebben, maken we wel een topic aan.
----- Original Message ----- From: <info@fastchip.nl>
To: "Michel Schmets" <@home.nl>
Sent: Thursday, May 03, 2007 9:38 AM
Subject: Re: R-tuner Datalog functie.
> Hi Michel,
>
> De datalog functie is verwerkt in de chip en kan helaas niet zo maar 'losgekoppeld' worden.
> Het werkt als volgt...
> De standaard Renault software heb ik gedeeltelijk herschreven om de 62500 Baud diagnose packets te converteren naar TewbLog 19200 Baud packets.
> Hierdoor komen motor parameters als knock correction, MAP pressure in een leesbaar formaat naar buiten.
> De wideband linear output kan rechtstreeks op pin 35 van de ECU aangesloten worden zodat deze correct door Tewblog weergegeven kan worden.
>
> Het tewblog 2.0 data formaat.
> http://www.wbo2.com/2a0/logger.htm
>
> Wil je met real-time tuning aan de slag. Dan kun je tewblog ook prima gebruiken. Het programma is volledig instelbaar.
>
> Vriendelijke groet,
> Henk Dijkstra
To: "Michel Schmets" <@home.nl>
Sent: Thursday, May 03, 2007 9:38 AM
Subject: Re: R-tuner Datalog functie.
> Hi Michel,
>
> De datalog functie is verwerkt in de chip en kan helaas niet zo maar 'losgekoppeld' worden.
> Het werkt als volgt...
> De standaard Renault software heb ik gedeeltelijk herschreven om de 62500 Baud diagnose packets te converteren naar TewbLog 19200 Baud packets.
> Hierdoor komen motor parameters als knock correction, MAP pressure in een leesbaar formaat naar buiten.
> De wideband linear output kan rechtstreeks op pin 35 van de ECU aangesloten worden zodat deze correct door Tewblog weergegeven kan worden.
>
> Het tewblog 2.0 data formaat.
> http://www.wbo2.com/2a0/logger.htm
>
> Wil je met real-time tuning aan de slag. Dan kun je tewblog ook prima gebruiken. Het programma is volledig instelbaar.
>
> Vriendelijke groet,
> Henk Dijkstra