Hallo,
Wij rijden een Grand Espace uit 2003, 3.0D met automaat.
Al geruime tijd braakt de auto bij optrekken enorme zwarte rookwolken uit. Wij zijn al meermalen bij de dealer geweest, maar die komt maar niet verder hiermee en geeft aan dat alles binnen de normen zou vallen. Iedereen die achter ons rijdt moet echter de mistlampen aandoen, omdat door de rookwolken niets te zien is!
Her en der heb ik gelezen dat e.e.a. zou komen omdat de turbo nog niet op gang is en dat daarom onverbrande diesel weer wordt uitgeblazen.
Heeft iemand een oplossing?
BJ
Zwarte rook Espace 3.0 D
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dieselpomp af laten stellen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Heeft elke nieuwe TDI wel een beetje, bij rustig rijden hoopt er zich een boel roet op in de uitlaat, trek je dan effe stevig door dan blaast hij alles er weer uit en rookt ie dus flink
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
automaat in een berg versnelling zetten een tijdje flink hoog in de toeren jagen (nadat de motor warm gereden is). Je moet ze idd flink heet stoken zo nu en dan om niet alles dicht te laten slibben (milieu eisen tegenwoordig
).

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Mijn pa (Han) had ook regelmatig last van het leggen van een roooookgordijn
, nu hij de satis regelmatig "schoonblaast"
is er weinig meer aan de hand.



Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
tis een isuzu motor (opel) opels hebben altijd last van roet..
Let op je automaat als je gaat trappen zoals mensen hier zeggen in je berg versnelling..
Je zal niet de 1e zijn die een vastlopende motor krijgt omdat de koeling het niet aan kan..
Let op je automaat als je gaat trappen zoals mensen hier zeggen in je berg versnelling..
Je zal niet de 1e zijn die een vastlopende motor krijgt omdat de koeling het niet aan kan..
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
jij bent de eerste in dit topic die het woord trappen gebruikt. Je moet ook niet gaan trappen in een automaat die in een bergversnelling staat. Aangezien je met een dergelijke auto met automaat de motor niet op toeren kunt houden (tenzij je de maximum snelheid voor langere tijd ver wilt over schrijden. Voor zover dit uberhaupt mogelijk is in nl) is het ook mogelijk de automaat in bijv. 3 vast te zetten en de motor lekker 3duizend toeren te laten draaien voor een tijdje. Dus niet constant in de begrenzer (duh) maar op een toerental wat je met normaal rijden met een automaat niet voor langere tijd haalt. Als de bak of motor daarvan over verhit raakt dan lijkt me dit meer een probleem van de bak dan van de bestuurder.
Weet je wanneer een egr werkt? Weet je wanneer je max. turbo druk hebt?Constant 3000toeren?Oxidatiekatalysator werking? Variabele turbo? kortom aspecten die niet even snel te verklaren zijn maar wel noodzakelijk zijn om zijn probleem te verhelpen cq oplossing zoeken.Tom schreef:jij bent de eerste in dit topic die het woord trappen gebruikt. Je moet ook niet gaan trappen in een automaat die in een bergversnelling staat. Aangezien je met een dergelijke auto met automaat de motor niet op toeren kunt houden (tenzij je de maximum snelheid voor langere tijd ver wilt over schrijden. Voor zover dit uberhaupt mogelijk is in nl) is het ook mogelijk de automaat in bijv. 3 vast te zetten en de motor lekker 3duizend toeren te laten draaien voor een tijdje. Dus niet constant in de begrenzer (duh) maar op een toerental wat je met normaal rijden met een automaat niet voor langere tijd haalt. Als de bak of motor daarvan over verhit raakt dan lijkt me dit meer een probleem van de bak dan van de bestuurder.
Als je het instructieboekje leest van een espace IV 3.0dci automaat staat
precies in wat je met een automaat niet moet doen.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
bron, onderbouwing?P_alla_B schreef:tis een isuzu motor (opel) opels hebben altijd last van roet..
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Ik moet het ff kwijt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isuzu
Isuzu heeft dus een alliantie met General Motors, maar de grootste aandeelhouders zijn Mitsubishi en Toyota...
Dus om nou te zeggen Isuzu = Opel.....
Opel/GM is ook maar gewoon een afnemer (net als Renault met deze 3.0 DCI) van deze grootste dieselmotorenfabrikant ter wereld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isuzu

Isuzu heeft dus een alliantie met General Motors, maar de grootste aandeelhouders zijn Mitsubishi en Toyota...
Dus om nou te zeggen Isuzu = Opel.....
Opel/GM is ook maar gewoon een afnemer (net als Renault met deze 3.0 DCI) van deze grootste dieselmotorenfabrikant ter wereld

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dan hoef ik geen espace
todyota en mietenbussie








todyota en mietenbussie

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Of het relevant is of niet zal me een zorg zijn, ben er gewoon nieuwsgierig naar. Zou trouwens eerder voor de 2.0 dci kiezen, die levert vrijwel net zo veel vermogen en koppel en is nog zuiniger ook.P_alla_B schreef:Vind je het relevant dan?melcon schreef:bron, onderbouwing?P_alla_B schreef:tis een isuzu motor (opel) opels hebben altijd last van roet..
De nieuwe 3.0 DCi V6 schijnt trouwens behoorlijk bruut te worden met 250 pk... deze is wel door renault/nissan ontwikkeld.
Dank voor de link edward!