Koppelings problemen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Heb twee maanden geleden complete koppelingsset vervangen. Zie mijn project topic... Nu heb ik eindelijk weer een harde carrosserie en wil je natuurlijk rijden. Wil die verdomde auto niet schakelen.
Het probleem is dat de koppeling niet ver genoeg ingedrukt wordt zodat je slechts met veel gekraak in de volgende versnelling komt. Nou heeft een gtt een zelf stellende koppeling kan je hiet iets aan veranderen. Een boutje tussen het veersysteem bij je voet helpt niet.
Het zal toch niet zo zijn dat ik weer de hele motor eruit moet halen toch?
Iemand trucs en tips?
Laatst gewijzigd door KoenGTT op vr 27 apr 2007 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

automatisch stelmechanisme achter pedaal controleren en kabelbevestiging bij bak controleren, anders moet inderdaad de bak eraf, zit het niet goed.
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Het is niet mogelijk om alleen de bak los te halen? Stelmechanisme en kabel zitten goed.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

werkt het stelmechanisme wel dat gaat nog weleens stuk
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

jaa :( :( :( nog een keer de motor eruit halen..... pffff terwijl ik nog geen km erin heb gereden
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Ok... me gt staat nu op de brug thuis! Halve motor al losgemaakt. En het zit nu als volgt.
De koppeling komt niet vrij wanneer de motor loopt. Nu de motor uit is komt de koppeling gewoon vrij. Er is geen enkel probleem met de koppelingskabel of hetzelf stellende mechanisme.
Wie helpt?
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Er zit toch geen verschil tussen phase 1 en 2 in koppelingsplaat?
uberhaupt in de gehele versnellingsbak?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, deze zijn hetzelfde.

is je drukgroep ook vervangen?

Het mechanisme moet je eens loshangen en opnieuw laten ratelen.
Is het druklager goed gemonteerd?

Zit je bak helemaal vast op het blok? (heb al eens gezien dat ie tegen de pasbus aangeschroefd was, een halve cm van het blok af :S).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

motor nog een keer eruit halen... er is iets niet goed met de drukgroep
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

100% drukgroep
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Jordi - Clio 16V schreef:100% drukgroep
Helemaal correct! vandaag motor eruit gehaald... De koppelingsplaat zat verkeerd om |: |: |: |: |: |: |: |:
Naja het is nu opgelost nog niks kapot... Alles is weer ingebouwd btje jammer dat ik de komende twee dagen geen apk erop kan zetten :(
Laatst gewijzigd door KoenGTT op zo 29 apr 2007 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik neem aan dat je de koppelingsplaat bedoelt, een drukgroep kan er maar op een manier op namelijk.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

lijkt me idd knap als je die verkeerd om gemonteerd krijgt :lol: Zou alleen al een ovatie waard zijn :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

pardon plaat ja
Plaats reactie