Inhouden Clio 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mijn Clio houd voor mijn gevoel in.... vanaf ongeveer 4000 toeren dit is eigenlijk het moment dat hij tot leven moet komen maar dat gevoel heb ik niet echt... heb al een x injectiereiniger geprobeerd maar dat heeft niets geholpen...

suggesties?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Pingelsensor? Katalysator verstopt? 2 mogelijkheden die me zo even te binnen schieten :)

Als je de search even gebruikt dan zul je wel een aantal mogelijke oplossingen vinden voor dit probleem. Er zijn namelijk onlangs sowieso 2 topics over geweest met personen die dit probleem ook hadden :)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

nog meer suggesties?
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

misschien de bedrading van rode (tps?) sensor die niet helemaal goed meer is....dat als het tegen elkaar komt dat sluiting geeft en dan inhoud???
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

lang leven de massa?
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

het is ook niet altijd dat is een beetje het vreemde....
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

doet hij het warm en koud?

als hij het vooral bij koud doet kan het ook nog een sensor zijn op je thermostaathuis. andere mogelijkheid is pingelsensor. dan heb je minder goede ontsteking, wat weer leid tot minder vermogen.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

bij koude motor rijd ik altijd rustig en kom ik niet boven 3000 toeren het begint echt pas bij 4000 toeren daarvoor is er niks aan de hand
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

het kan dan toch je pingelsensor zijn. die gaat dan inhouden om schade te voorkomen.

of je bdp sensor kan niet meer goed ''lezen'' wat je vliegwiel doet qua snelheid, waardoor ook je ontsteking gaat haperen.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

J-P-S schreef:het kan dan toch je pingelsensor zijn. die gaat dan inhouden om schade te voorkomen.

of je bdp sensor kan niet meer goed ''lezen'' wat je vliegwiel doet qua snelheid, waardoor ook je ontsteking gaat haperen.
hoe kan ik dit meten? en wat moet ik er aan doen om het te verhelpen? gewoon sensoren vervangen of wat? (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

nou ik zou niets vervangen als je het niet zeker weet wat het is.

als je wilt kijken of het je pingelsensor is moet je die eens lostrekken. als hij niet kan meten kan hij ook niet je auto laten inhouden :wink:

als het dat niet is kan je verder zoeken :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Bij problemen met BDP sensor gaat 't echt erg mis, niet zomaar een beetje inhouden. Over 't algemeen gewoon helemaal afslaan, maar toch in ieder geval heel hard horten stoten.
rev it like a rental
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

kan dus met name de pingelsensor zijn als hij het in het hogere gebied gaat doen?

waar zat die ookalweer?
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

waar moet ik die zoeken? en dan gewoon lostrekken? 8)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

is dat niet de sensor op je inlaatwokkel, die aan de onderkant? of zat hij ergens op het thermostaathuis? kan het me even niet herinneren, sorry (F)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nee die pingelsensor zit helemaal onder je inlaat op je blok
en daar kun je echt KUT bij komen
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

is dat niet de sensor op je inlaatwokkel, die aan de onderkant?
zoals ik al zei :p
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

maar probeer met maar eens met je hand aan teraken dan moet je al heel veel moeitedoen

radiator er voor heen :(
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

en joepie, succes :D
jeroen_natas
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
Locatie: Rotterdam

J-P-S schreef:is dat niet de sensor op je inlaatwokkel, die aan de onderkant? of zat hij ergens op het thermostaathuis? kan het me even niet herinneren, sorry (F)
Is dat niet die koudstart injector? :~
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, klopt.

Pingelsensor kom je beter bij, zit voorop de kop geschroefd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

in het midden van je blok die?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

zit wel bovenaan, ik meen iets aan de bakkant.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen_natas
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
Locatie: Rotterdam

Pingelsensor zit als het goed is maar 1 stekkertje op...dacht ik... :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

die wat jij bedoelt zit ook aan de voorkant, maar volgens mij op het onderblok
subarufreak
Berichten: 143
Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

was het probleem hierbij opgelost???

kherken het voor een stukje bij mijn clio;
ook als hij koud heeft
Plaats reactie