Ik wil niet te lang gaan texten omdat de meesten me wel al enige tijd kennen. Kan zelfs zijn dat ik ooit een projecttopic ben gestart maar kan er niks van terugvinden.
Het begon allemaal in 1990...lang geleden dus. Men eerste 'renoke' en tevens men eerste wagen was een witte gt ph1 met 26.000 km op de teller. Eerste eigenaar, een kapper notabene, die het niet echt zag zitten om er nog mee te rijden vanwege 'te aggressief'. Dit was absoluut een topwagentje tot ik hem total loss heb gereden, welliswaar volledig in men recht.
Na het 5 verhaal en enkele goedkope wrakken kwam ik in 1993 bij de 19-16v ph2, directiewagen met 3000 km. Een nieuwe dus ! Na 3 jaar veel plezier te hebben beleefd met deze was het tijd voor wat groters en kwam er een kort einde aan men Renault lifestyle. Na BMW's en audi's te hebben doorsparteld kwam ik in 2003 in contact met een groepje uit het antwerpse, de grondleggers van het huidige RCB. Na een fridaynight en wat gekeuvel bij Benny Verhulst kwam er terug een blauwe 19-16v ph2 in men bezit wat het begin zou betekenen van een uit de hand gelopen hobby.
In 2004 kwam er dan de befaamde 'rekordpoging' op het circuit van Zolder waar we met RCB aanwezig waren (natuurlijk). Daar kwam ik te weten dat Gille zijn 21T te koop aanbood. Ter plaatse werd de beslissing genomen en de deal was rond. Ik had er een Renault 21 Turbo ph1 bij.
Sinds 2003 ben ik dus (bijna) dagdagelijks met Renaults bezig en het einde lijkt nog niet in zicht te komen. In deze jaren heb ik ook veel mensen leren kennen waar ik veel van heb overgenomen want ik was een complete leek op gebied van motoren. Ondanks een aantal tegenslagen blijf ik positief, zeker ten aanzien van bepaalde personen. Een harde 'leerschool' kan nooit geen kwaad.
Dankzij een aantal nederlandse mensen, Herman Minderhout, Jeroen (JL), Henk Dijkstra (fastchip), Henk (Veban), Gerrit (speedline),Huyser motorsports, Menno is men kennis er alleen maar op vooruit gegaan. Op het ogenblik ik met Robert (Robert001) in kontakt kwam is alles in een stroomversnelling gekomen. Deze persoon had dé kennis, dé onderdelen en dé contacten die voor mij van heel groot belang waren en me gebracht hebben waar ik de dag van vandaag sta. Robert,

Op het huidige ogenblik zijn 'we' nog steeds bezig met de doorontwikkeling van performance delen voor de 21T en dan praten we over het gehele rollende gedeeldte.
Momenteel ben ik met Menno en Robert aan de gang met een eigen productie van bussen en zuigers. Is er een 280 pk kant en klare chip voorhanden. Zijn alle gegevens aanwezig voor een sublieme nokkenas. Is er een optimaal functionerend spruitstuk voorhanden. Intercooler en radiator van topkwaliteit...kortom, teveel om op te noemen.
Ik dank deze heren dan ook allemaal voor hun bijdrage en geleverde inspanningen !!!!
Genoeg geleuterd en over naar fotootjes.
Van men eerste Gt en 19-16v heb ik helaas geen fotos. Een digi bestond nog niet

Men 19-16v (rekordpoging zolder), op maat gechipt door Fastchip
meer fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 20v%20ph2/
Rekordpoging:
alle fotos: (373) http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 20%20juni/
Bezoek Renault sport:
alle fotos: (207) http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 21%20juni/
21T aankoop (Zolder):
fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 1%20TURBO/
onderdelen en eerste start van een ombouw:
fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... ?start=all
eerste Dynorun: 206 pk/wielen - 360nm
aanschaf bodykit:
fotos: http://s5.photobucket.com/albums/y182/joke212/bodykit/
Eerste echte ombouw en tegenslag:
fotos: http://s5.photobucket.com/albums/y182/j ... ?start=all
Meer ombouw en Quadra
fotos: http://s39.photobucket.com/albums/e199/ ... om%20zeep/
Huyser Motorsports spruitstuk:
Nieuwe koets, cup, zonder kit
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... w%20shell/
eigen ombouw (cup ic en rad)
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... ?start=all
gescheurde bus:
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... scheurbus/
huidig sloopwerk: 04/2007
europacup motor, opgebouwd voor de ralleysprintwagen (400+pk) van Marcel Ney en momenteel klaar voor inbouw in mijn wagen:
fotos (cupsteunen, nieuwe plaatdelen e.a)
http://s5.photobucket.com/albums/y175/j ... ?start=all
Nieuwe bussen (04/2007)
Verder zijn er nog een berg onderdelen onderweg dankzij Maurice (MBCP) en Sandler. Ik heb nog een archief aan fotos maar zal het hier maar bij laten
