Speling stuur van links naar rechts

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
wookie

hey,

Sinds gister heb ik speling op mijn stuur in de horizontale richting (vertikaal zit ie nog gewoon strak, als het stuur recht staat) Met flink sturen knoeperd het ook flink. Probeer ik het stuur recht te houden in evenwicht knoeperd er niets.

Naar mijn gevoel leek het onder het stuur vandaan te komen, dus heb ik het stuur recht gezet en aan de stuurstang gevoeld. Deze kan een 5 mm ongeveer van links naar rechts, naar boven zit deze strak (dit heb ik gevoeld net onder mn dashboard, bij de bovenste koppeling)

Is de bovenste koppeling kapot, of is het iets anders?

(I)

Bedankt alvastt (0)
Riël
Über-Spammer

Het lager in de stuurkolom kan kapot zijn, gaat het om een 5?

Wat ik hoor is dat je daar in feite gewoon een goed lager bovenop kan tikken, dan zit t weer vast. Maar ik hoor ook wel eens dat dit lager compleet kan gaan klemmen, en dat wil je weer niet meemaken :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
wookie

Heb clio 16v :)
wookie

Update :

Ik ben het eens gaan bekijken, het lijkt me een centrerend lager uit het huis geschoven te zijn.

Je hebt zegmaar je stuur as (vanaf onderen) dan komt een kruiskoppeling en daarna een centrerend lager ? Die in het huis hoort te zitten ? :p

Dit lager/rubber is helemaal uit het huis, en het lijkt me niet dat het zo hoort :p
jeroen_natas

Probeer de zoekfunctie eens...er zijn nogal wat topics over speling op het stuur van een clio :lol:
Het probleem zit in je stuuras dat is 99% zeker :)

EDIT: kijk hier anders eens http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ling+stuur
Plaats reactie