km/u wijzer blijft haperen.
Hoi! Ik weet niet of dit het juiste topic is om dit onderwerp te plaatsen, maar Clio leek me hiervoor het meest geschikt. Ik zit met het volgende probleem. Het gebeurt regelmatig dat de wijzer die mijn km/u stand aangeeft haperend naar boven toe gaat, dus wanneer ik optrek gaat hij niet in een vlotte lijn naar boven, maar begint vanaf 80km/u wat schokkend naar boven toe te gaan. Dit is echter niet het enige probleempje. Daarnaast komt het ook voor, en voornamelijk wanneer ik een lang stuk autostrade gedaan heb en dan terug ga naar een baan waar je maar 70 of 90 km/u mag rijden, dat het wijzertje niet meer verder zakt naar het werkelijke km/u. Dus stel dat ik dan 90km/u mag rijden, dan zakt hij bv. maar naar 110 km/u, wanneer ik dan optrek gaat hij vanaf daar terug naar boven. Ik krijg dus een heel vals beeld van de snelheid waarmee ik echt rondrijd (ik rij in werkelijkheid 120, terwijl mijn wijzer 180 aangeeft). De enige manier om de wijzer terug naar beneden te krijgen is door het contact enkele keren na mekaar aan en uit te zetten. Hierdoor zakt hij, maar dit is echt wel slecht voor mijn starter. Heb al gemerkt dat de auto dan niet onmiddellijk terug start. Ik heb gisteren naar de garage gebeld en zij vertelden me dat ze hier nog nooit van gehoord hadden. Wel dat de wijzer op nul blijft hangen, maar hetgeen ik voorheb nog niet. Ik heb de ledjes op mijn wijzerplaten naar blauw (origineel oranje) veranderd (staat hier ook nog ergens op dit forum). Hierbij moesten die wijzertjes van de printplaat afgehaald worden. Ik denk dat er hier misschien iets beschadigd is geworden. De garagist zei me dat hij alleen de volledige printplaat zou kunnen vervangen, wat dan zou neerkomen op een 400!! Ik vind dit echt wel veel geld eerlijk gezegd. Daarom zou ik jullie mening hierover nog eens willen horen, evenals of jullie shops/autoafbraak bedrijven weten die me zo een printplaat aan een goedkopere prijs zouden kunnen bezorgen. Het betreft hier een Clio II phase II van het bouwjaar 2002. Alvast bedankt voor jullie feedback!
Denk ook zoiets hoor, wip het wijzertje met een vork een halve mm omhoog en nog es checken
Is het echt iets met de electronica, moet je eens contact opnemen met http://www.actronics.nl
gister gesproken op de vakrai
was wel 'impressed'.

gister gesproken op de vakrai

Wel, dat zou inderdaad kunnen dat het wijzertje te dicht tegen de tellerplaat is aangeduwd. Ik heb vrijdag toch verlof, dan zal ik het dan eens allemaal demonteren, aangezien dit een heel werkje is. Nu, moest het zijn dat dit het probleem niet zou oplossen, weten jullie dan toevallig nog andere bedrijven in de buurt van Belgisch Limburg (aangezien ik vandaar afkomstig ben) die dit zouden kunnen repareren?
ik zoiets ook een keer gehad. er was toen een stickertje met typenr. ofzo losgeraakt en in het binnen werk gevallen. af en toe liep daar de wijzer op vast en ging ik zogezegd niet harder dan 60, dan schoot ie weer los en leek ie weer normaal te functioneren.
later heb ik iets vergelijkbaars gehad met een lampje (LED) wat uit z'n fitting was gevallen ende wijzer blokkeerde.
ik zou dus ook even goed in het binnenwerk koekeloeren
of daar niks de boel verstiert
succes Allartino
later heb ik iets vergelijkbaars gehad met een lampje (LED) wat uit z'n fitting was gevallen ende wijzer blokkeerde.
ik zou dus ook even goed in het binnenwerk koekeloeren

succes Allartino
5GTT & clio II 1.6 16v