hallo
ik heb sinds een half jaar een clio rs 182 , nu ben ik opzoek naar een erkende renault garage die echt wel verstand heeft van een clio rs , in de omgeving van antwerpen ( belgie) . dus als er mensen zijn die goede ervaringen hebben met bepaalde garages laat het maar weten.
het moeten wel offisieele renault dealers zijn want heb nog een garantie contract van renault zelf .
groeten steven
clio rs 182 onderhoud
Ik heb zojuist het grote onderhoud laten doen aan men clio v6. Heb het bij Hanswijk in Mechelen laten doen. En ben er zeer tevreden over. Ze hebben de distributieriem en alles dat daar bij komt zien vervangen, vanachter de stangen die de motor in evenwicht houden(zat speling op), remschijven vooraan en remblokken, sensor van de coils, en er zat een barst vanachter in het chassis (rijstijl van de vorige eigenaar
) en dat is netjes onder garantie van renault frankrijk hersteld.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
hoe krijg je dat chassis stuk dan?
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: ma 9 apr 2007 15:13
- Locatie: Almere
- Contacteer:
ergens tegen aan rammen
!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hard hoeken, daar kunnen die slappe dingen niet tegen



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ff offtopic.....Luco/Alpine-racer schreef:hard hoeken, daar kunnen die slappe dingen niet tegen![]()
ik dacht dat zoiets daar wel op gemaakt was. maar niet dus

hoe ze daar een scheur in gekregen hebben weet ik niet. Heeft nooit in een accident ofzo gezeten. Volgens mij kwaaltje ofzo. Of zoals je zegt, zwaar hoeken. Dingen zijn daar niet voor gemaakt, moet je eerder een trophy ofzo kopen. Maar dat is al wat anders, kun je niet echt vergelijken met een gewone V6.
hey joriss , jij bent van berlaar, dan zijn we buren, ik van koningshooikt!
dan moeten we eens afspreken he?
neen maar even voor de gek , er zitten serieuze kiekens onder de garagisten in belgie ze! spreek uit ervaring, daarom dat ik deze vraag gesteld heb? ging vroeger altijd bij cerstianse , maar ik weet het ni zo , die kenne geen lap van ne clio sport, de luc ( uitbater) had nog nooit een clio rs 182 van dichtbij gezien
dus ik ga opzoek naar een echte kenner.
dan moeten we eens afspreken he?
neen maar even voor de gek , er zitten serieuze kiekens onder de garagisten in belgie ze! spreek uit ervaring, daarom dat ik deze vraag gesteld heb? ging vroeger altijd bij cerstianse , maar ik weet het ni zo , die kenne geen lap van ne clio sport, de luc ( uitbater) had nog nooit een clio rs 182 van dichtbij gezien
dus ik ga opzoek naar een echte kenner.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
raepers is toch gestopt jo? ik kwam er een paar weken terug langs en stonden alleen wat alpines achter het raam daar.
jah , hij is al 15 jaar gestopt....en dat hoor ik em telkens opnieuw zeggen. Wie levert de meeste clio's voor de nederlandse cup denk je ? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ah vandaar liggen al die bumpers daar
ik weet dat pap van me ooit nog vroeg voor het motorblok van de a110 in orde te zetten. maar dat deed hij al minder destijds...
heeft hij geen snelle f4r in de aanbieding

ik weet dat pap van me ooit nog vroeg voor het motorblok van de a110 in orde te zetten. maar dat deed hij al minder destijds...
heeft hij geen snelle f4r in de aanbieding

daarvoor moet je bij Borremans zijn :
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing153.jpg[/img]
(ps: benny doet enkel nog motoren voor "vrienden en kennissen")
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing153.jpg[/img]
(ps: benny doet enkel nog motoren voor "vrienden en kennissen")
Moeten we wel eens afspreken. Maar ehm, ben voor het onderhoud van men V6 ook eerst gaan horen bij certianse. Is bij mij maar een dikke 200 meter vandaan. En vroeg hoeveel het ging kosten voor de ditributieriem te vervangen en ze plakten er al een prijskaartje op van 2500 euro en dan wisten ze het nog niet eens zeker dus er kon nog wel wat bijkomen. Hadden het namelijk ook nog nooit gedaan. Had ik het daar laten doen was ik zeker wel een 4000 euro kwijt geweest. Daar ben ik wel zeker van. Ben dan gaan horen bij Hanswijk van waar de V6 oorspronkelijk komt, en die hebben het allemaal mooi uitgerekend. Ze kwamen op 1750 euro uit met alles in. (is uiteindelijk wel meer geweest omdat de schijven, blokken en stangen vervangen zijn). Vaste prijs voor het uit te halen van de motor en kwamen ze erboven was het voor hun rekenen en kwam er niets meer bij voor mij. Moet wel zeggen ze hadden het ook nooit gedaan, maar ze hebben het wel goed gedaan. En je gaat volgens mij het best niet bij een klein dealertje langs met een RS, maar beter naar een grotere. Die hebben al wat meer in de pap te brokken moest er iets stuk zijn dat onder garantie moet vallen van Renault.taz660 schreef:hey joriss , jij bent van berlaar, dan zijn we buren, ik van koningshooikt!
dan moeten we eens afspreken he?
neen maar even voor de gek , er zitten serieuze kiekens onder de garagisten in belgie ze! spreek uit ervaring, daarom dat ik deze vraag gesteld heb? ging vroeger altijd bij cerstianse , maar ik weet het ni zo , die kenne geen lap van ne clio sport, de luc ( uitbater) had nog nooit een clio rs 182 van dichtbij gezien
dus ik ga opzoek naar een echte kenner.
Ik ga zelf met mijn RS182 ook bij Hanswijck. Oorspronkelijk komt hij van Londerzeel (Valckenier)
In Londerzeel ben ik ongeveer 5 keer teruggegaan voor hetzelfde probleem. Een kapotte zetelverwarming en 's morgens niet gestart geraken. Wagen was toen 2 weken oud. Mijn problemen waren verzonnen, want hij startte daar wel en de zetel ging ook. Uiteindelijk werd ik doorverwezen naar Valckenier in Aalst
In Aalst ben ik zeker 10 keer teruggegaan voor dezelfde problemen. Alles aan de zetel werd vervangen. Het matje tot 2 maal toe. Het starten lag aan de vliegwielsensor en is opgelost geweest. Uiteindelijk wilden ze niets meer aan de zetel doen, want ik droomde dat hij niet opwarmde. Ook al was het verschil met de andere zetel zeer goed voelbaar.
Ik dus kwaad en naar Hanswijck (wagen ondertussen 1 jaar en 9 maanden !!!!!). Daar ben ik 3 maal teruggeweest en vonden ze ook niks aan de zetel. Uiteindelijk de 4de keer bleek dat ze hem in Aalst niet hadden aangesloten. Ik blij dus dat het probleem gevonden was. Vertek ik en wat voel ik? GEEN zetelverwarming. Ik dus terug een afspraak moeten maken. Hadden ze de + en de - verkeerd aangesloten.
Ondertussen had ik een Xenonlamp die steeds sprong, omdat er water in de behuizing kwam. De lamp is 2 maal vervangen zonder resultaat. Daarna hebben ze tot 2 maal toe nieuwe lichtblok gestoken zonder resultaat. Ben ik op de snelweg aan het rijden, krijgt die lamp kortsluiting. Al mijn lampjes branden, wagen niet meer te starten. Alternator stuk! Hebben ze gelukkig op hun verantwoordelijkheid vervangen. Bleek dat ze er telkens het kapje niet hadden opgezet, waardoor er langs achter water in de unit kwam.
Had ook nog een probleem met mijn raam. Ze halen de panelen in de deur los en sindsdien knets mijn deur redelijk hard.
Dan deed het verwarmingsmotortje raar. Dat hebben ze dan ook vervangen, maar niet goed. Sindsdien waait het harder in de auto dan buiten.
Ik kan nog wel even doorgaan
En dan zeggen dat Hanswijck goed is?
Ik heb er mijn buik van vol, ik zie er gewoon tegenop om nog naar een Renault garage te gaan! Moest Verhulst niet zo ver zijn, ging ik direct naar daar!
In Londerzeel ben ik ongeveer 5 keer teruggegaan voor hetzelfde probleem. Een kapotte zetelverwarming en 's morgens niet gestart geraken. Wagen was toen 2 weken oud. Mijn problemen waren verzonnen, want hij startte daar wel en de zetel ging ook. Uiteindelijk werd ik doorverwezen naar Valckenier in Aalst
In Aalst ben ik zeker 10 keer teruggegaan voor dezelfde problemen. Alles aan de zetel werd vervangen. Het matje tot 2 maal toe. Het starten lag aan de vliegwielsensor en is opgelost geweest. Uiteindelijk wilden ze niets meer aan de zetel doen, want ik droomde dat hij niet opwarmde. Ook al was het verschil met de andere zetel zeer goed voelbaar.
Ik dus kwaad en naar Hanswijck (wagen ondertussen 1 jaar en 9 maanden !!!!!). Daar ben ik 3 maal teruggeweest en vonden ze ook niks aan de zetel. Uiteindelijk de 4de keer bleek dat ze hem in Aalst niet hadden aangesloten. Ik blij dus dat het probleem gevonden was. Vertek ik en wat voel ik? GEEN zetelverwarming. Ik dus terug een afspraak moeten maken. Hadden ze de + en de - verkeerd aangesloten.
Ondertussen had ik een Xenonlamp die steeds sprong, omdat er water in de behuizing kwam. De lamp is 2 maal vervangen zonder resultaat. Daarna hebben ze tot 2 maal toe nieuwe lichtblok gestoken zonder resultaat. Ben ik op de snelweg aan het rijden, krijgt die lamp kortsluiting. Al mijn lampjes branden, wagen niet meer te starten. Alternator stuk! Hebben ze gelukkig op hun verantwoordelijkheid vervangen. Bleek dat ze er telkens het kapje niet hadden opgezet, waardoor er langs achter water in de unit kwam.
Had ook nog een probleem met mijn raam. Ze halen de panelen in de deur los en sindsdien knets mijn deur redelijk hard.
Dan deed het verwarmingsmotortje raar. Dat hebben ze dan ook vervangen, maar niet goed. Sindsdien waait het harder in de auto dan buiten.
Ik kan nog wel even doorgaan
En dan zeggen dat Hanswijck goed is?
Ik heb er mijn buik van vol, ik zie er gewoon tegenop om nog naar een Renault garage te gaan! Moest Verhulst niet zo ver zijn, ging ik direct naar daar!