Tips gevraagd bij aankoop Express

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Pinguin

Hallo allemaal
Aangezien we een Renault express willen kopen heb ik me hier maar aangemeld voor tips en tricks voor in de toekomst
Helaas kan ik geen info vinden over waar we op moeten letten bij de aanschaft van de express
Het gaat hier om een 1.6dsl van 1994 met een nieuwe apk
Nu weet ik wel dat een express bijna dezelfde basis heeft als de R5 dus misschien daar wat meer bij gaan zoeken?
Hoop wat info te krijgen
Bart V

Waar je op moet letten:

- roest bij de dorpels
- Olielekkage bij de keringen
- Drukopbouw in koelsysteem (harde koelslangen)
- Distributieriem (die MOET op tijd vervangen worden/zijn)

Verder zou ik als je enigzins de mogelijkheid hebt minimaal gaan voor een 1.9, want een 1.6 is echt niet vooruit te branden.
Pinguin

Bedankt voor de tips
We hebben nu 2 auto's voor de deur staan van een ander frans merk en willen er eentje inruilen voor wat anders
Het hoeft van mij niet allemaal zo snel te gaan dus de 1.6d zal wel voldoen
Ik heb nog wel een paar vraagjes over het volgende

[Olielekkage bij de keringen] is dit bovenop het blok waar ongeveer de nokkenas zit?

[Drukopbouw in koelsysteem (harde koelslangen)] deze slangen moeten dus soepel zijn als de motor draait en warm is toch?

Nogmaals bedankt voor de tips
Riël
Über-Spammer

Keerringen ook onderaan de motor. Kijk of ie aan de distributiezijde , aan de onderkant, niet zeiknat is.

en de slangen moeten inderdaad nog wel ingeknepen kunnen worden.

let ook op wiellagers bij zo'n expressje, maargoed, dat is nu ook weer niet hét werk. Verder moet ie nog een beetje netjes in mekaar zitten, dan heb je er nog wel n poos lol mee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie