Yep. helaas in de strijd ten onder gegaan....
Zat in de 40/41-ste minuur van de sessie toen ik een bocht uitkwam en een ratel hoorde met gasgeven en mŽn motor ff begon te hikken....
meteen van het gas afgegaan en rustig naar de pitstraat gereden.
Daar ook een paar keer gasgegegeven en toen hoorde ik aardig wat geratel en getik.
Meteen het vermoeden dat het op een krukas/drijfstanglager was of maybe de versnellingsbak.
Teruggereden naar de RTC-stand en laten luisteren..... Yep. Krukasklager....
Koppakking is het niet. Koelvloeistof keurig op peil. Motorolie had ik keurig voordat ik begon afgevuld. Had wel iets verbruikt, maar motortempertuur was keurig gebleven.
Turbodruk stond op 1 bar na het schroef/laswerk, maar of dat nou de reden is geweest. Nee. Kwestie van ouderdom. (bijna 204.00 kmŽs en veel op zŽn lazer gehad)
Ondanks dat had de 5 zich wederom goed gehouden op het circuit. Wegligging goed. Geen geglij waar ik op gerekend had. Geen remfading of iets dergelijks.
Kon lekker meecrossen met Chris

tussen het overige verkeer door.
(wat zijn die Saxo-tjes VTS/VTR-tjes langzaaaaaammmmm....

)
Dus.... komende tijd maar eens kijken wat/wie/wanneer/hoe blok demonteren. Kijken wat loos is en dan als het meevalt, spullen verv. en rijden maar weer. Ik heb immers nog 1 jaar APK.