spoed Clio kopen-->compressietest 9 bar

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
daantjes

Hallo Allemaal,

Na lang plezier te hebben gehad van een 5je heb ik een clio 1.4 si (16v) uit 2000 met 150K op het oog. Hij rijdt prima, maar ik vond de compressietest een beetje laag. Gemiddeld 9 bar. Wat voor resultaat geeft een nieuwe motor. Wat is jullie advies?

Daan
Petertje5

een 14 16v met 150 pk? (I)
daantjes

nee 150 K op de teller. K in de zin van Kilo, dus 150.000 Km
ps. de auto zou 94 Pk moeten hebben, maar ik vond hem niet echt heel erg mindblowing. Mischien ben ik verwend?
daantjes

Niemand ooit een compressietestje gedaan bij een clio zodat ik een richtlijn heb. Ik zou ook heel blij zijn met het garagehandboek waar de waarden in staan...Ik wil/moet morgen een besluit nemen, vandaar dat ik er wat haast bij heb
Nelis_1987
Contacteer:

Durf het niet te zeggen maar de 1.4 16v hebben meestal wel wat pit. Iig diegene die ik al gereden heb :)!
Bart V

9 bar is inderdaad "te weinig", maar dat kan ook aan je meting, of de meter liggen. Het gaat dan ook niet zozeer om de daadwerkelijk gemeten waarden, maar eventuele onderlinge verschillen. Als alle cilinders praktisch dezelfde waarde hebben zal de motor gewoon gezond zijn.

Als je daadwerkelijk compressieverlies zou hebben, merk je dat ook absoluut aan de prestaties.
daantjes

Het is gemeten door diegene waar we de auto van willen kopen. Dit is een kleine garagehouder. Ik neem aan dat hij gewoon met goede apparatuur werkt en het warm gemeten heeft. Ik vroeg aan de telefoon dat ik nog voor de koop een compressietest wilde doen en hij vertelde dat hij dat gedaan had en dat er niks aan de hand was...9 bar dus....Alle cilinders gaven dezelfde waarde. Persoonlijk wil ik niks kopen dat minder dan 10,5 aangeeft.

Heeft iemand misschien de fabriekswaarden. Ik kan me niet voorstellen dat het lager is dan 12-13 bar, maar misschien zit ik ernaast...

Nu vond ik de auto niet heel snel. Ik geloof dat hij in 10,5 sec naar de 100 moet. Misschien doet hij dat wel hoor, ik was alleen niet zo heel erg onder de indruk. Het probleem is dat mijn vriendin verliefd op de auto geworden is.
obicham

volgens autodata is de compressie 10,0
Robke
Car: Lexus IS250

Er zit een verschil tussen de compressieverhouding en compressie in de cilinder.... :wink:

Jij hebt het over de compressieverhouding die inderdaad 1:10,0 is.
poisoned

Ik heb sinds kort xado in me olie gegooid.. en de motor rijdt nu al beter.. ook het olieverbuik is nu al minder terwijl ik net begonnen ben met de behandeling. Over een paar 100 km gaat de compressie gegarandeerd omhoog.. ze hebben tests uitgevoerd..
Ik heb een clio '99 die dik 2 ton heeft gelopen.. en ik anders aan een koprevisie zat. Ik las in de autoweek van april dat xado hetzelfde effect heeft als een koprevisie en tot nu toe werkt het al..
http://www.xado.nl
Maarten-Jan
Car: R19.R

Klinkt als.... als ik mijn benzine tank vul met coca cola krijg ik 100 pk extra :p
Riël
Über-Spammer

Toch hoor ik links en rechts veel positieve geluiden.
Ik weet alleen niet wat het effect op de lange termijn is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Car: R19.R

je kunt mij niet wijsmaken dat 1 of ander middeltje hetzelfde doet als een koprevisie... versleten is versleten...

maar goed, proof me wrong :wink:
poisoned

Ja het is echt waar.. op die site staan ook wel reacties van mensen.. binnenkort me laatste tube erin drukken en dan moet het nog beter gaan.. (Y)
Jordi - Clio 16V

Ik heb t er ook ingegooid, vrij duur (N) merkte wel een verschil want m'n toerental schommelde af en toe en m'n kleppen tikte bij start, hierna was dit over (2x geconstateerd) maar tijdens onderblok revisie waren de lagerschalen toch aan vervanging toe dus of het ook echt werkt zo als ze beschrijven...
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

klinkt allemaal beetje 'too good to be true', wat er op de site staat.. hoop dure en moeilijke woorden er tegenaan gooien en we moeten het maar geloven ;) Maar ach.. als het (even) werkt voor je is het goed toch?
Jordi - Clio 16V

Jordi - Clio 16V

is het niet geweldig mike! :lol:
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Plaats reactie