Ik heb een super probleem met mijn knipperlicht (aangezien ik naar de APK moet)....
Elke keer als ik mijn richtingaanwijzer aanzet of de alarmlichtschakelaar knalt mijn zekering kapot....
Het volgende heb ik al vervangen of gecontroleerd:
Nieuw knipperlicht relais
Nieuwe alarmlichtschakelaar
Heb alle knipperlicht units gedemonteerd, daarna knipperlichtschakelaar aangezet en dan nog knalt de zekering kapot...
Wat mij opvalt is dat mijn hele electrische instalatie perfect werkt, alleen net voordat mijn zekering kapot gaat, zie je de groene pijltjes op het dashboard heel even zwak knipperen zowel als de knipperlichten aan de buitenkant...
Kan iemand mij aub helpen of een tip geven????
Mijn dank zal GROOT zijn!!!!!!!!!!!!!!!
Knipperlicht probleem Williams... Help !
-
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Probeer eens uit zonder relais en dan zekering erin....
-
dan gebeurt er helemaal niets!!
-
- Über-Spammer
probeer het anders eens als volgt: overal lampen eruit. zet je alarmlicht aan, en zet ze er dan stuk voor stuk in. wanneer hij knalt, weet je meteen in welke je moet zoeken 

-
- Über-Spammer
woeps sorry, had ik overheengekekenRobke schreef:Als je eens die soep uit je ogen zou vegen, zou je kunnen zien dat hij al alle lichtunits eruit had gehaald en dan alsnog de zekering patst.
Dat duidt dus op sluiting in het circuit.

dan kom je draad per draad aan het meten. heb je de zijknippers in het spatbord ook niet vergeten los te maken? die verdeelt volgens mij ergens aan de binnenkant van je motorruimte langs het spatbord. de bevestiging zit verticaal tegen het metaal.
-
J-P-S schreef:woeps sorry, had ik overheengekekenRobke schreef:Als je eens die soep uit je ogen zou vegen, zou je kunnen zien dat hij al alle lichtunits eruit had gehaald en dan alsnog de zekering patst.
Dat duidt dus op sluiting in het circuit.![]()
dan kom je draad per draad aan het meten. heb je de zijknippers in het spatbord ook niet vergeten los te maken? die verdeelt volgens mij ergens aan de binnenkant van je motorruimte langs het spatbord. de bevestiging zit verticaal tegen het metaal.
Heb de zij knippers ook al nagekeken..... heb zelfs het binnenscherm van het voorspatbord gedemonteerd om de kabel te checken....
Hoe kan ik het beste de kabels doormeten??
-
- Über-Spammer
das moeilijk als je zekering meteen eruit klapt. heb je al eens een ander relais geprobeerd? (ik weet niet of het daaraan kan liggen).
-
Ja heb voor F#%CKING 39,- euro een nieuw relais gekocht!!!J-P-S schreef:das moeilijk als je zekering meteen eruit klapt. heb je al eens een ander relais geprobeerd? (ik weet niet of het daaraan kan liggen).
omdat ik dacht dat het daaraan lag

-
- Über-Spammer
hmmm.
ja je hebt ergens zwaar kortsluiting, anders ploft hij niet meteen eruit. maar om nou te zeggen dat het in de bedrading zit. daar komt ook zelden wat aan. kan het niet je schakelaar zijn? heb je al eens geprobeerd via je alarmlicht ipv knipperlicht?
edit: heb je ook al gehad. gaat je alarmlicht via je knipperlichtschakelaar? kan dat niet de boosdoener zijn?
anders blijft alleen je bedrading over......
ja je hebt ergens zwaar kortsluiting, anders ploft hij niet meteen eruit. maar om nou te zeggen dat het in de bedrading zit. daar komt ook zelden wat aan. kan het niet je schakelaar zijn? heb je al eens geprobeerd via je alarmlicht ipv knipperlicht?
edit: heb je ook al gehad. gaat je alarmlicht via je knipperlichtschakelaar? kan dat niet de boosdoener zijn?
anders blijft alleen je bedrading over......
-
Het stomme van het verhaal is dat dit gebeurde van het ene op het andere moment......J-P-S schreef:hmmm.
als je bovenaan in dit topic leest zie je dat het aanzetten van de alarmlichten ook direct tot gevolg heeft dat de zekering springt...
-
- Über-Spammer
lees mijn edit ff 

-
Iemand nog een tip??
En hoe kan ik het beste doormeten??
En hoe kan ik het beste doormeten??
-
Haaaaaaaaaaaaaaalllllooooooooooooooooooooo
NIEMAND MEER MET EEN TIP???????????????

NIEMAND MEER MET EEN TIP???????????????

-
kabels geheel los halen en doormeten, meet je 0 ohm dan is dat je sluiting
't is wat werk maar dan weet je het wel zeker
't is wat werk maar dan weet je het wel zeker
-
Thanx ga het proberen!
-
Zo vanmorgen weer begonnen aan het knipperlichtprobleem (eerst even een powerprobe gekocht A 79.- euro) om het problem te lokaliseren...
Maar nu komt het...... ik stap in de auto doe de alarmlichten aan en alles doet het gewoon!!!!! IK WORDT GEK!!
Terwijl ik niets heb verandert sinds de laatste keer dat ik gehobbyd heb!!
Dus maar gelijk naar de APK en meteen goedgekeurd!
Dus bedankt voor alle tips....... maar een beetje geluk op zijn tijd is ook niet verkeerd!!
Maar nu komt het...... ik stap in de auto doe de alarmlichten aan en alles doet het gewoon!!!!! IK WORDT GEK!!

Terwijl ik niets heb verandert sinds de laatste keer dat ik gehobbyd heb!!
Dus maar gelijk naar de APK en meteen goedgekeurd!

Dus bedankt voor alle tips....... maar een beetje geluk op zijn tijd is ook niet verkeerd!!

-
Nou Danny, ik had voor je gebeden zondag in de kerk, zo zie je maar weer

-
Ben ik ff blij tenminste nog iemand die aan mij denkt!!
He Bram!!!