Ik ben bezig met een race clio...Naast de remdrukverdeler, zit ik ook nog met de versnellingsbak. Het is niet bepaald strak schakelen.
Ik vroeg me af, wat hieraan te doen is. Is het een vaker voorkomend probleem?
Roerbak Clio 16v
Je kunt een schakelwegverkorter van http://www.mbcarperformance.com kopen, dat schakelt danaanzienlijk strakker en korter.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Schakelt heerlijk direct en precies met die shortshifter! echte aanrader! 

-
Het probleem zit hem niet in het snelschakelen ofzo, maar stel je dit voor:
Je zet hem in z'n 1. De pook zou bij een normale bak slechts een klein beetje naar links of rechts kunnen. Echter bij mij is dat veeel te veel. Je hebt totaal geen gevoel bij het schakelen.
Iemand hiermee bekend?
Je zet hem in z'n 1. De pook zou bij een normale bak slechts een klein beetje naar links of rechts kunnen. Echter bij mij is dat veeel te veel. Je hebt totaal geen gevoel bij het schakelen.
Iemand hiermee bekend?
Zit het veertje onder de pook, onder de auto, nog op zijn plek?
-
Ja, maar dit is niet meer dan een "pen-veertje" ongeveer. Dat is normaal?Riël Notermans schreef:Zit het veertje onder de pook, onder de auto, nog op zijn plek?
-
Ja, gewoon bij de olie doen he?Merijn schreef:Pakje roerbakmix van Honig doet wonderen...

-
waarschijnlijk speling in schakelstang mechaniek.
Trek het zwarte rubber hoesje onder aan de bak eens terug, en haal het boutje er eens uit.
Zit een kunststof hoesje, en een stalen busje. vervang die eens (dealer)
Trek het zwarte rubber hoesje onder aan de bak eens terug, en haal het boutje er eens uit.
Zit een kunststof hoesje, en een stalen busje. vervang die eens (dealer)