alvast dank mvg paul
Kachel Radiator Vervangen
Hoi onze renault 19 heeft een lekke kachel radiator het gaat hier om een uit 1992 1.4 phase 2. Hoe kan ik deze het beste vervangen moet dan het hele dashboard er uit of deels? En wat kost een nieuwe kachelradiator nieuw of imitatie weet niet wat beter/goedkoper is? En als iemand hier een vraagbak van heeft graag online dan.
alvast dank mvg paul
alvast dank mvg paul
NIeuwe kachel kost 3 of 4 tientjes, even bij de automaterialenzaak halen.
Voor te vervangen moet je het dashboard inderdaad loshalen, je moet het een flink stuk naar voren krijgen, helemaal eruit is een stuk makkelijker.
Ook moet je de fan boven op de kachel onder je parafan losdraaien en weghalen, je kachelunit zit daar bevestigd.
De 2 slangen die je schutbord ingaan losmaken.
Kan kun je de kachelmatrix als je alle ruimte hebt uit de kachelbak halen.
Veel plezier, als je het nog nooit gedaan hebt is het, ik zal het beestje bij de naam noemen, ronduit, echt, klotewerk.
Succes!
Voor te vervangen moet je het dashboard inderdaad loshalen, je moet het een flink stuk naar voren krijgen, helemaal eruit is een stuk makkelijker.
Ook moet je de fan boven op de kachel onder je parafan losdraaien en weghalen, je kachelunit zit daar bevestigd.
De 2 slangen die je schutbord ingaan losmaken.
Kan kun je de kachelmatrix als je alle ruimte hebt uit de kachelbak halen.
Veel plezier, als je het nog nooit gedaan hebt is het, ik zal het beestje bij de naam noemen, ronduit, echt, klotewerk.
Succes!
he kijk daar heb ik wat aan thks
-
- Contacteer:
Waar zit deze radiateur precies?
Ik heb het dashbord wel eens los gehad, maar kan me zo niet herrineren waar hij zit.
Ik heb het dashbord wel eens los gehad, maar kan me zo niet herrineren waar hij zit.
in t midden> Naast je gaspedaal.
-
- Contacteer:
Dus rechts van me gaspedaal.
Moet dan echt de het hele dash los?
Ik ben bang dat of de radiator lek is of 1 van die slangetjes.
Van het weekend maar eens kijken wat het is.
De koelvloeistof loopt zekers ook door die radiateur?
Moet dan echt de het hele dash los?
Ik ben bang dat of de radiator lek is of 1 van die slangetjes.
Van het weekend maar eens kijken wat het is.
De koelvloeistof loopt zekers ook door die radiateur?
Jep, daar loopt ie altijd door.
Het dash moet er inderdaad een stuk uit. Maar dat klinkt moeilijker dan dat het eigenlijk is.
Het dash moet er inderdaad een stuk uit. Maar dat klinkt moeilijker dan dat het eigenlijk is.
-
- Car: R19.R
het valt wel mee ja, je hebt onder je speakerkapjes een paar bouten, en aan de onderkant onder de 2 afdekkapjes ook nog, voor de rest gewoon kijken waar het klemt en het daar ook nog even loshalen dan kom je er vanzelf... je hebt hooguit 10 cm nodig, dus volledig los hoeft niet.
Als je je kachelradiateur loshaalt, dan moet je onder de motorkap je parafaan loshalen, daarna je ventilator, en dan heb je weer toegang tot 2 bouten van je kachelhuis, die moet je een beetje verplaatsen namelijk (anders zit je stuurstang in de weg).
Als je je kachelradiateur loshaalt, dan moet je onder de motorkap je parafaan loshalen, daarna je ventilator, en dan heb je weer toegang tot 2 bouten van je kachelhuis, die moet je een beetje verplaatsen namelijk (anders zit je stuurstang in de weg).