In 2005 de originele motor opgeblazen. Daarna identiek motorblok laten plaatsen, maar sindsdien heeft de auto er niet zo veel zin meer in.
Bij op laten komen van de koppeling valt druk weg. Als ik handmatig onder de motorkop de gashendel gebruik, reageert de motor ook traag.
Heb me laten vertellen dat de wastegate wellicht open blijft staan, maar na controle twijfel ik hierover, begrijp de werking vd wastegate nl. niet helemaal. Tijdens het optrekkend rijden laat de motor pas 'n beetje power merken als je hoge toeren draait, bijv. vanaf 50 km/u in de 2e versnelling, of vanaf 80 km/u in de 3e versnelling. Maar dit beetje power is nog steeds ruimschoots minder dan dat ik destijds oorspronkelijk gewend was met het originele nog goed-werkende motorblok.
Wie helpt me? Ik wil nl nog lang niet van deze prachtauto af...
Lagune 1.9DTi RXT break '99 turbo- / gasdruk
mleijsse schreef:In 2005 de originele motor opgeblazen. Daarna identiek motorblok laten plaatsen, maar sindsdien heeft de auto er niet zo veel zin meer in.
Bij op laten komen van de koppeling valt druk weg. Als ik handmatig onder de motorkop de gashendel gebruik, reageert de motor ook traag.
Heb me laten vertellen dat de wastegate wellicht open blijft staan, maar na controle twijfel ik hierover, begrijp de werking vd wastegate nl. niet helemaal. Tijdens het optrekkend rijden laat de motor pas 'n beetje power merken als je hoge toeren draait, bijv. vanaf 50 km/u in de 2e versnelling, of vanaf 80 km/u in de 3e versnelling. Maar dit beetje power is nog steeds ruimschoots minder dan dat ik destijds oorspronkelijk gewend was met het originele nog goed-werkende motorblok.
Wie helpt me? Ik wil nl nog lang niet van deze prachtauto af...
Eerst eens een diagnose laten uitlezen, er klopt iets niet met het motormanagement zo te horen.
Turbodruk schijnt goed te zijn, slangen ook goed aangesloten.
Weet niet hoe de werking van de wastegate te controleren.
Via wat verder struinen op het internet kwam ik een zelfde probleem bij
een andere tegen waarbij werkt opgemerkt dat de luchtmassameter wellicht schoon zou moeten worden gemaakt, klinkt dit bekend?
Weet niet hoe de werking van de wastegate te controleren.
Via wat verder struinen op het internet kwam ik een zelfde probleem bij
een andere tegen waarbij werkt opgemerkt dat de luchtmassameter wellicht schoon zou moeten worden gemaakt, klinkt dit bekend?
Kan zeker mogelijk zijn.
Daarom had ik het over aan de laptop hangen, dan kun je meteen alle waarden zien en kijken waar t een beetje mis is.
Daarom had ik het over aan de laptop hangen, dan kun je meteen alle waarden zien en kijken waar t een beetje mis is.
Nou, dan heb je het toch al heel aardig gevonden, als je dat al weet?
Het verklaart wel hoe de motor loopt, dus als je zeker bent dat deze foute waardes geeft, dan vervang m maar gewoon.
Het verklaart wel hoe de motor loopt, dus als je zeker bent dat deze foute waardes geeft, dan vervang m maar gewoon.
Heb de afgelopen 2 jaar ivm vervanging al genoegd duizenden euro's aan deze auto uitgegeven en heb eigenlijk niet zoveel trek om d'r nog meer kosten aan te spenderen. Uit enig speurwerk op het internet heb ik begrepen dat schoonmaken ook een optie is, vraag is waar zit dat ding en hoe maak ik hem het beste schoon? Of als het niet anders mogelijk is, wat zijn de kosten van aanschaf van een (nieuwe) luchtmassameter?
Bij renault wel duur.
Sloop?
En volgens mij krijg je die ook universeel.
Schooonmaken heeft weinig zin ben ik bang.
Sloop?
En volgens mij krijg je die ook universeel.
Schooonmaken heeft weinig zin ben ik bang.